Blib Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg kjører programmet PHPTriad på Windows-maskinen min, og vil lage en database i MySQL. Hvordan gjør jeg dette? Har tenkt å bruke den i samarbeid med PHP forresten. Fant en guide, men han som har skrevet den må nok ikke ha visst om at en kunne kjøre MySQL i Windows eller noe, for kommandoen for å åpne MySQL var å skrive mysql i et shell... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Søk etter phpmyadmin på google og last ned det, da får du et web grenseesnitt du kan bruke til MYSQL administrasjon :-) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Uhm, jeg klarte ikke installere den Forstod ganske så lite av det som stod, og når jeg endelig kom meg inn i config.inc.php var den ett eneste gigantisk rot av linjer og tegn, uten logisk linjebryting elelr sammenheng. Et forslag...? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Bare kopier det til web root eller noe slikt, hvertfall det jeg gjorde og da funka det fint :-) Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Har ingen erfaring med PhPTriad, men fra det jeg kan se så er det en pakkeløsning. Antar derfor at Mysql er ferdig satt opp (default settings). For å bygge selve database-strukturen er MySQL-ControlCenter grei. Du finner den på : http://www.mysql.com/downloads/mysqlcc.html For å kople deg opp mot database kan du bruke følgende kode: http://www.inotech.no/testing/database_php.zip Det er tre filer i zip-filen: 1) dbconnectiondata.php --> her legger du inn brukernavn/passord 2) lib_clsdbconnect.php ---> selve klasse for db-tilgang (her trenger du ikke å gjøre noe) 3) list.php --> her ligger koden som gjør nytte av klassen for å hente data Koden i list-php skal være selvforklarende (men betinger at du kan SQL) [/url] Lenke til kommentar
Neo Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Uhm, jeg klarte ikke installere den Forstod ganske så lite av det som stod, og når jeg endelig kom meg inn i config.inc.php var den ett eneste gigantisk rot av linjer og tegn, uten logisk linjebryting elelr sammenheng. Et forslag...? Hva med å åpne denne filen i et annet program enn notepad? Noe som det virker som du har gjort... Prøv Textpad eller Wordpad så skal du se at det ikke er et eneste stort rot. [Edit: skrivefeil] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå