Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjører programmet PHPTriad på Windows-maskinen min, og vil lage en database i MySQL. Hvordan gjør jeg dette?

Har tenkt å bruke den i samarbeid med PHP forresten. Fant en guide, men han som har skrevet den må nok ikke ha visst om at en kunne kjøre MySQL i Windows eller noe, for kommandoen for å åpne MySQL var å skrive mysql i et shell...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, jeg klarte ikke installere den :)

Forstod ganske så lite av det som stod, og når jeg endelig kom meg inn i config.inc.php var den ett eneste gigantisk rot av linjer og tegn, uten logisk linjebryting elelr sammenheng. Et forslag...? :)

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med PhPTriad, men fra det jeg kan se så er det en pakkeløsning. Antar derfor at Mysql er ferdig satt opp (default settings).

For å bygge selve database-strukturen er MySQL-ControlCenter grei. Du finner den på : http://www.mysql.com/downloads/mysqlcc.html

For å kople deg opp mot database kan du bruke følgende kode:

http://www.inotech.no/testing/database_php.zip

Det er tre filer i zip-filen:

1) dbconnectiondata.php --> her legger du inn brukernavn/passord

2) lib_clsdbconnect.php ---> selve klasse for db-tilgang (her trenger du ikke å gjøre noe)

3) list.php --> her ligger koden som gjør nytte av klassen for å hente data

Koden i list-php skal være selvforklarende (men betinger at du kan SQL) :grumpy: [/url]

Lenke til kommentar
Uhm, jeg klarte ikke installere den :)

Forstod ganske så lite av det som stod, og når jeg endelig kom meg inn i config.inc.php var den ett eneste gigantisk rot av linjer og tegn, uten logisk linjebryting elelr sammenheng. Et forslag...? :)

Hva med å åpne denne filen i et annet program enn notepad? Noe som det virker som du har gjort... Prøv Textpad eller Wordpad så skal du se at det ikke er et eneste stort rot.

[Edit: skrivefeil]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...