Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermdriveren slutter å svare!

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat fått meg ny pc denne her. Fikk den forrige mandag, dvs 22.03.10, bare at jeg har noen andre deler osv. Men skjermdriveren slutter å virke HELE tiden, ringte inn til komplett.no og sa ifra og lurte på hva jeg skulle gjøre osv, og han sa at jeg skulle laste ned en driver fra www.ati.com. Gjorde det men er nesten blitt verre -.-

Pluss at lyden er klikk, for jeg kobler i headsettet (Logitech G35, kjøpte med det) men det er fortsatt lyd i høytalerene, ikke i headsettet -.-

Så er det noen her som vet hva jeg skal gjøre? Takker så mye for svar! :)

PS: Legger ved et bilde av hva slags deler jeg har med i pc'n

post-209683-1269953769,6569_thumb.png

Endret av dragon95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei har akkurat det samme problemet som deg, og det skjer med mitt radeon 4870 skjermkort. og jeg har funnet ut at problemet er at kortet blir for varmt, (hos meg skjer det oftest når jeg spiller spill) løsningen for meg er å manuelt via catalyst control center å sette opp vifte hastigheten, dette alternativet ligger under ATI overdrive, og jeg er pent nødt til å sette vifte hastigheten til 100% hvis jeg skal spille et spill eller noe i den duren, ellers så slutter skjermkort driveren å kjøre. (selv om kortet ikke indikerer en temperatur på mer enn rund 70-75 grader celsius

kanskje dette vil hjelpe for deg og.

Lenke til kommentar

ringte inn til komplett.no og sa ifra og lurte på hva jeg skulle gjøre osv, og han sa at jeg skulle laste ned en driver fra www.ati.com. Gjorde det men er nesten blitt verre -.-

Du avinstallerte vel den gamle driveren før du la in ny?

ATI Catalyst™ 10.3 Suite for Windows 7 (64 bit)

nei. gjorde ikke det. han jeg pratet med sa at jeg ikke skulle gjøre det.

hei har akkurat det samme problemet som deg, og det skjer med mitt radeon 4870 skjermkort. og jeg har funnet ut at problemet er at kortet blir for varmt, (hos meg skjer det oftest når jeg spiller spill) løsningen for meg er å manuelt via catalyst control center å sette opp vifte hastigheten, dette alternativet ligger under ATI overdrive, og jeg er pent nødt til å sette vifte hastigheten til 100% hvis jeg skal spille et spill eller noe i den duren, ellers så slutter skjermkort driveren å kjøre. (selv om kortet ikke indikerer en temperatur på mer enn rund 70-75 grader celsius

kanskje dette vil hjelpe for deg og.

okei. med meg er det nesten omvendt.. for det er når jeg driver på nettet osv at det skjer. men den slutter bare å svare da, så den kommer tilbake etter ca 10-20 sek.. men allikevell, fryktelig irriterendes!

Lenke til kommentar

ringte inn til komplett.no og sa ifra og lurte på hva jeg skulle gjøre osv, og han sa at jeg skulle laste ned en driver fra www.ati.com. Gjorde det men er nesten blitt verre -.-

Jeg vil absolutt anbefale å avinstallere den gamle driveren først!!

Det kan bli konflikter med rester av gammel driver i den nye.

ATI Catalyst Tweak Guide

Last ned siste versjon av CCC 10.3 for øyeblikket. (Lagre på maskinen.)

Last så ned Guru3D - Driver Sweeper og installer denne på maskinen.

Deretter avinstallerer du den gamle skjermdriveren gjennom Start-Instillinger-kontrollpanel-programmer og funksjoner.

Etter at driveren er avinstallert, restarter du maskinen og trykker F8 når maskinen booter igjen. (Velg start i sikkermodus)

Når den er oppe å går i sikkermodus, starter du Driver sweeper og huker av for ATI driver. Rens.

Restart maskinen, og installer den nye driveren.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan du sende en link til den Guru3D - Driver Sweeper?

ATI Catalyst Tweak Guide

Deretter avinstallerer du den gamle skjermdriveren gjennom Start-Instillinger-kontrollpanel-programmer og funksjoner.

Etter at driveren er avinstallert, restarter du maskinen og trykker F8 når maskinen booter igjen. (Velg start i sikkermodus)

Når den er oppe å går i sikkermodus, starter du Driver sweeper og huker av for ATI driver. Rens.

ATI Catalyst Tweak Guide

kan du sende en direkte link til den Guru3D - Driver Sweeper?

Lenke til kommentar

Hei, er ikke ATi Overdrive disablet da som default, den er låst hos meg. kanskje jeg misforstår:) har samme problemet med at spill fryser men bare i oppstartfasen av spill, når jeg først har kommet inn i spillet så kan jeg spille uten problem. har catalyst 10.4 og 5970 kort. skjermdriveren reseter seg også ganske ofte. om noen skulle ha tips som kan hjelpe så er di velkommen:)

Endret av SaitekEclipse
Lenke til kommentar

Slå av ATi Overdrive. Aner ikke hvorfor denne er enablet default i driverne fra ATi men.

Overdrive er ikke aktivert ved installasjon.

Man må klikke på nøkkelen for å enable denne.

Jeg kjører alltid på manuelle vifter ved tung spilling 60-70% og da ligger den på max 55°C ved belastning.

Gainward 4870X2 Golden Sample.

post-203373-1273001277,524_thumb.jpg

Hadde tidligere HIS 4870x2 som streiket grunnet varmeproblemer.

Lenke til kommentar

overdrive er ikke enablet default nei. for jeg har måttet enable den selv.

men det jeg ikke skjønner er at jeg var på TG i år, og da sluttet skjermkortdriveren å svare bare 2-3 ganger elns. men så fort jeg kom hjem, begynte den på igjen :S

Men legger ut et bilde av ATI overdrive til info hvis dere har lyst til å se

post-209683-1273065826,3851_thumb.jpg

Endret av dragon95
Lenke til kommentar

men det jeg ikke skjønner er at jeg var på TG i år, og da sluttet skjermkortdriveren å svare bare 2-3 ganger elns. men så fort jeg kom hjem, begynte den på igjen :S

Kanskje det var litt kjøligere luft rundt maskinen på TG, enn det er hjemme. :hmm:

Lenke til kommentar

hmm snodig, mitt 5870 kort var default klokket opp med forrige driverutgave. Fikk bare kræsj og systemheng til jeg slo den av og satt normale klokkespeeds. Det var første gangen jeg satt i et ATi kort fra maskinen også så kunne ikke vært konflikter fra gamle driverrutiner.

Lenke til kommentar

Kanskje det var litt kjøligere luft rundt maskinen på TG, enn det er hjemme. :hmm:

Har det så veldig mye å si da? Men det er ikke så mye forskjell egentlig.. Ikke så mye i så fall..

Men når jeg booter, og trykker f8 skjer det ikke noe.. men hvis jeg skal inn på boot manager må jeg trykke f11.. men der står det ikke noe om å starte den i sikker modus...

Lenke til kommentar

Har det så veldig mye å si da? Men det er ikke så mye forskjell egentlig.. Ikke så mye i så fall..

Hvis den ligger på grensen av temp, så kan noen grader forskjell avgjøre om den kutter eller ikke.

Du kan jo teste med å kjøre GPUz som logger i bakrunnen.

Men når jeg booter, og trykker f8 skjer det ikke noe.. men hvis jeg skal inn på boot manager må jeg trykke f11.. men der står det ikke noe om å starte den i sikker modus...

Du må trykke F8 flere ganger under oppstart.

How to start Windows in Safe Mode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...