fudun Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hei, har en stemor på tlf som har skaffa seg chess fordi Zalto har stryki slipset. Problemet er at sikkerhetskoden tydeligvis ikke er 12345 ihvertfall. Hun finner ikke noe papirer noe sted... Hvem er det hun bør snakke med om dette? Kan det være en kode som Zalto har slengt med som operatørsperre, og at hun må snakke med Zalto/Telenor for å få denne? Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Sikkerhetskoden er noe som er innebygd i telefonen og har ikke noe med abbonementet å gjøre. Har du rotet bort denne eller endret den til noe annet enn default som du ikke husker, tja da har du vel et lite problem. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Standard sikkerhetskode pleier å være 12345, ikke sant? Tviler sterkt på at hun har klart å endre noe sånt. Skal se nærmere på det når jeg kommer meg ut dit... Alltid så håpløst å hjelpe folk over telefonen... Lenke til kommentar
geokri Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 har faktisk vært borti at zalto har satt på sikkerhetskoden som operatørsperre Lenke til kommentar
torrence Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 d samme gjør MTHR ... kjøper du en telefon derfra og prøver med hvilket som helst annet SIM, spør den etter en sikkerthets kode som ikke er standard 12345 for d har MTHR sørget for.... det kalles SIM-Lock og er opplyst om ved telefon kjøp Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Jupp, det stemmer at operatørene ofte bruker sikkerhetskoden til å låse telefonen med. Ganske sleipt siden du ikke kan få bruke sikkerhetskode funksjonen til det den er til. Lenke til kommentar
SoW Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Det kan også være 01234.... Men det er jo bare å ringe den opprinnelige operatøren, å få vite koden! Hvis tiden er utløpt for at den kan være låst seff... Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 telefonen blir jo ikke totalt låst av at du trykker feil kode. så vis noen virkelig gidder kan man jo sitte å prøva alle kodene. sjansjen for å trykke riktig er 1/100000. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 Men etter et par forsøk (3?) låser den seg (dvs sier feil kode uansett), helt til du tar utav batteriet en stund, eller starter den med et annet sim-kort. Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 21. juli 2003 Del Skrevet 21. juli 2003 jeg har aldri sett en telefon låse seg ved feil sikkerhetskode, uansett hvor mye feil jeg tasta.. uansett vis det går over etter noen minnutter kan man jo fortsette.. i noen dager, fy så kjedelig det må bli Lenke til kommentar
fudun Skrevet 22. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2003 Hallo? Gammel post, kanskje? Det endte med at Telenor måtte fikse smørja, det er vel over en mnd siden. Problemet var at Zalto hadde knota. End of story... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 jeg har aldri sett en telefon låse seg ved feil sikkerhetskode, uansett hvor mye feil jeg tasta.. uansett vis det går over etter noen minnutter kan man jo fortsette.. i noen dager, fy så kjedelig det må bli Hvis du leste innlegget mitt så så du at det kom "feil kode" selv om du skrev riktig hvis du skriver feil et par ganger... fudun: Hallo. Kanskje flere har nytte av å lese dette emnet kanskje? Lenke til kommentar
fudun Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Fredrik: Jo, kanskje. Tenkte egentlig ikke på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå