Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Hvordan komme seg ut av en situasjon når det ikke stemmer

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har litt angst for dating, kvier meg det for jeg tenker at dersom jeg ikke føler meg tiltrukket av personen når jeg møter denne IRL, hvordan skal jeg liksom komme meg unna på en pen måte. Om en f.eks. tar kontakt med noen på nett, men så når en treffer vedkommende i virkeligheten så stemmer det ikke i det heletatt. Føler meg liksom forpliktet på en måte fordi det er jeg som har tatt kontakt. Kanskje jeg har brukt mye energi på å "overtale" personen til å treffe meg også er det jeg som trekker meg.

Trenger forslag til hvordan komme seg ut av en slik situasjon, hva jeg skal si? Hva gjør dere?

Endret av no_id
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er noen du har snakket med en stund allerede, så skal det vel mye til for at det skal gå helt til helvete?

Med mindre du vet noe om at den andre har sosiale issues, som ikke kommer så godt fram på msn eller hva det måtte være.

Du kan jo bare henge litt med vedkommende, og la være å foreslå noe veldig langvarig. Så kan du forklare at det ikke funka neste gang dere snakker på nett.

Lenke til kommentar
Gjest ABang

Om du på forhånd ikke vet hvordan kjemien er, eller ikke greier å si det rett frem at " dette fungerer ikke",er det greit med noen ess i ermet.

Avtal at en venn/venninne ringer deg en liten time etter du har møtt vedkomende. Funker det på daten er det jo bare et pluss og kunne si det for så å avslutte samtalen. Men viktigere, funker det ikke, ja da er det plutselig en som har kommet i beit for noe.(her er det bare fantasien som setter grenser:)

Lenke til kommentar

Eller ikke si noe som helst, og svare nøytralt og kjedelig på eventuell chat eller mail. Ikke være ufin, men absolutt ikke flørtende. Etterhvert vil kommunikasjonen fases ut til ingenting.

Dette er da et feigt alternativ, men også det enkleste. Virker vel kanskje best på personer en knapt kjenner, date via Sukker eller Match, etc.

Lenke til kommentar

Snip

For å utelukke utseende messige forskjeller fra nett og IRL er det vanlig å kreve å få se henne på webcam, samt få helprofil bilder av henne.

For å utelukke at du treffer noen som virker kule over nett men egentlig er veldig sjenerte i real life, prøv å kutte ned på hvor mye tid du investerer på vedkommende over nett før du treffer henne - på denne måten finner du fortere ut av hvordan hun egentlig er i det virkelige liv, desutten er det bare tragisk å sitte en måned på msn før man treffes, da blir det helt feil ramme rundt det da dere "blir kjent" over nett.. man BLIR virkelig kjent i real life ikke på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...