kaian Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Det er et flott operapanorama du har laget der! Godt komponert og eksponert i flott lys. Liker at du beholder lyktestolpene nærmest også Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Tusen takk! Jeg er litt uenig med deg. Jeg synes stolpene er litt i veien Endret 10. april 2010 av iamluka Lenke til kommentar
kaian Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Jo, det er de. Men, for det første er det minimalt. For det andre, så er det sånn verden er. Når jeg skal være "impresjonistisk" foretrekker jeg å ta den helt ut, ikke bare pynte litt på virkeligheten... Men det er en helt grei ting å være uenig om. Uansett så har du plassert dem veldig anonymt her, og det er jo bra! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Synes det var et flott operapanorama. Skulle til å kommentere at det var litt utbrent, da jeg kom i tanker om at jeg satt på konas læppis. Ned i kjelleren - og der var de korrekte lyse fargetonene, ja.. D'oh! Har ett lite ankepunkt - det heller litt mot høyre. Men - vil gjerne sett det i høyere oppløsning - synes det er et flott panorama. Liker blant annet de ruvende skyene i bakgrunnen. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Jo, det er de. Men, for det første er det minimalt. For det andre, så er det sånn verden er. Når jeg skal være "impresjonistisk" foretrekker jeg å ta den helt ut, ikke bare pynte litt på virkeligheten... Men det er en helt grei ting å være uenig om. Uansett så har du plassert dem veldig anonymt her, og det er jo bra! Godt poeng! Og så lenge "publikum" ikke synes at de er irriterenede så gjøre det ikke så mye Synes det var et flott operapanorama. Skulle til å kommentere at det var litt utbrent, da jeg kom i tanker om at jeg satt på konas læppis. Ned i kjelleren - og der var de korrekte lyse fargetonene, ja.. D'oh! Har ett lite ankepunkt - det heller litt mot høyre. Men - vil gjerne sett det i høyere oppløsning - synes det er et flott panorama. Liker blant annet de ruvende skyene i bakgrunnen. Tusen takk for kommentar. Jeg sitter bare på en "læppis" selv, men har dessverre ikke råd til en ordentlig skjerm ennå. Sparer heller opp til flere objektiver Litt uenig om at det heller litt. Hvertfall når jeg måler med vannlinjen langs land (ikke på operaen). Jeg skal se om jeg får lagt ut en større versjon etterhvert, men orker ikke akkurat nå Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 I dag ble det et motiv jeg føler jeg har brukt så altfor mange ganger, men jeg håper at jeg traff litt bedre denne gangen en tidligere. 10. april 50mm f/11 1/6 sek. ISO 200 Har noen alternativer i dag og: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 I all verden, har du rekvirert helikopter? Stilig perspektiv. Her kommer også villmarkshuserstatningen til sin rett. Godt plassert Plaza og Postgiro. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hvis du har truffet enda bedre tidligere, vil jeg i hvert fall beundre dét bildet - dette synes jeg var veldig godt truffet Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Flott urbant landskap! Veldig fint kveldslys som speiler seg i Plaza. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Spot-on tidspunkt! Nydelig kombinasjon av lys inne fra bygningene kombinert med refleksjoner - veldig pent! (Operaen - kikk på de loddrette linjene, bortsett fra stolpen til venstre.) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Det der var spot on. Hvor stod du hen for å få til dette? Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Stiller meg bare pent opp sammen med de andre positive kommentarene. Fine duse fargetoner, fine reflekser og balanse mot innelys (PS: Er litt usikker på nedre høyre hjørne, det tiltrekker seg litt oppmerksomhet når den lyse grå flaten står mot den tynne stripen en ser av den mørkere bygningen bak, men det er kanskje bare meg ) Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Tusen takk for alle kommentarer Jeg har nok ikke rekvirert noe helikopter nei. Bildet er enkelt og greit tatt fra toppen av blokka jeg bor i. Dersom noen lurer har jeg stått på blokka midt i kartet her: http://kart.gulesider.no/m/pVro6 (Plaza er ned til venstre) Det er riktig nok flere blokker rundt der i dag, men ingen av dem er like høye. Operaen - kikk på de loddrette linjene, bortsett fra stolpen til venstre. Ah, ja nå ser jeg det. Du har selvsagt rett. (PS: Er litt usikker på nedre høyre hjørne, det tiltrekker seg litt oppmerksomhet når den lyse grå flaten står mot den tynne stripen en ser av den mørkere bygningen bak, men det er kanskje bare meg ) Æsj, ja når du sier det så begynte den å irritere meg og Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Ble en liten fotoshoot med en kamerat og skateboardet hans i dag. Irriterer meg veldig at jeg kutta beinet hans, men sånn er det. 11. april 50mm f/4.5 1/800 sek. ISO 250 Endret 11. april 2010 av iamluka Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Vennligst ikke bruk ord som "kuttet av", "skåret" "brukket" og sånt noe til bilder som dette - blir lett redd for hvordan det hadde sett ut dersom tyngedekraften og Newtons lover ble klar over hvordan disse gutta driver og bryter lover og regler. Særlig over en sånn grov betongkant.. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Hmm, det var litt synd med foten ja. For utenom den detaljen er bildet glimrende. Perfekt fryst bevegelse og en nydelig bakgrunn. Hvilken belysning er det som treffer skateren? Er det en refleksjon av kveldslyset eller har du brukt blits? Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Trondster: Hohoho arnold_layne: Det er refleksjon i fra bygning som er til høyre for meg Takker for kommentarer Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Joda, synd med det beinet. Men det finnes jo mye fint i proteser nå til dags. Vel, egentlig synes jeg ikke det gjorde så mye, siden det gir en enda større følelse av dynamikk og fart ved at skateren nærmest hopper inn i bildet. Overraskende mye dynamikk her tatt i betraktning at bevegelsen er frosset. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Vennligst ikke bruk ord som "kuttet av", "skåret" "brukket" og sånt noe til bilder som dette - blir lett redd for hvordan det hadde sett ut dersom tyngedekraften og Newtons lover ble klar over hvordan disse gutta driver og bryter lover og regler. Særlig over en sånn grov betongkant.. Ser ut som han er i ferd med å brekke noe uansett :!: Har fremdeles til gode å se en skater med armen i fatle da..... Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Tusen takk for kommentarer. Han brakk ingenting i går, heldigvis, så da kanskje han stiller opp flere ganger i løpet av festen. Vi får se. Over til dagens bilde. Etter 12 timer på skolen, ble det ikke så kjempemye tid til fotografering før sola gikk helt ned, men fikk da tatt ett jeg er fornøyd med allikevel. 12. april 50mm f/5 1/250 sek. ISO 200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå