Gå til innhold

BF bc2 eller cod mw2?

Anbefalte innlegg

Hei. Har spilt cod mw2 til fjerde prestige mode. Begynner ikke å gå lei av spillet, men er litt lei av det at når man blir 70 så har man alle våpna og man har kun challenges igjen å gjøre, men disse har man jo gjort mange ganger før. Så jeg føler at dersom man ikke går prestige blir spillet fort kjedelig. Det tar på en måte litt for lang tid å bli ferdig med det ,selv om jeg ikke vil bli ferdig med det da, litt vanskelig å forklare.

Jeg spilte en gang i tida bf2 og det var kjempegøy, å kunne unlocke våpen og levle litt saktere, synes også spillet var mye mer allsidig og underholdende i lengden.

Lurer derfor på med bf bc2 hvordan spillet er. Har funnet veldig få videoer om selve spillet på youtube og lurer på hvordan spillet er i forhold til mw2. Om det er slik at man lvler, gjør challenges eller generelt hvordan spillet er bygd opp for multiplayer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt. Få videoer av det på youtube? De er millioner av lange commentaries og korte klipp.

For meg er det mye bedre enn det MW2 i det hele tatt prøvde å være. MW2 var ett fantastisk spill, men BFBC2 er mitt valg. Tror det har noe å gjøre med valgmulighetene, variasjonen, store kart, kjøretøy, og det faktum at det mye mer underholdende online pga squad-play.

Jeg liker taktikk, og det er det dette spillet handler om. Challengeses og sånn er ikke akkurat som i MW2, men det er sånne ting ja. Er egentlig ingen som kan utfordre BF på online gaming, i mine øyne. De har alltid vært ett onlinespill, men har hatt en singleplayer historie i BFBC og BFBC2. Det er nok fordi de vil gi litt etter for hva folket vil ha, men in the end er det multiplayer BF handler om. De har perfeksjonert seg for hvert spill på dette, og tar det alltid ett steg videre.

Det er deilig å slippe campers, akimbo-rotter, og det er deilig å spille det som faktisk er MODERNE KRIGFØRING. Call of Duty Modern Warfare serien, er ikke det, det er mer Special Forces.

Det tar lengre tid å bli ferdig med MW2, men det er fordi de vil ha deg gående. Spillmessig ville MW2 dødd for lengst uten challengses og prestige greiene. BFBC2 vil ikke dø av det, fordi spillet er så mye mye mer underholdende. Det som driver spillern er faktisk bare det å spille. Du forsvinner inn i en egen verden når du setter deg ned med det. Grafikken, kartene, og ikke minst LYDEN. Av å til må jeg røske meg i ørene for å tro den lyden kom fra TVen. Kan høres ut som naboens tak faller ned. Når man løper over slagmarken, og hører en skarp lyd som veser over hodet ditt, og teammates skriker "GET DOWN, THAT'S A SNIPER", skjønner man at det er hektisk. Det høres ut som en slagmark, det er humoristiske skrik fra lagkamerater, og det er brøl eller nådeskrik fra alle rundt deg når du hører de blir skutt. Det er hele tiden noe å høre og se. Det er kaotisk, men samtidig ikke på noe som helst måte stressende.

I MW2 ble man god hvis man fant en måte å spille på som passet deg best. Og derfor kunne man fint ha 30-2 i K/D ratio hver eneste kamp. I hvilke krigføring kan man gjøre det? Man må hjelpe alle rundt seg, og i krig slåss man ikke på akkurat den måten man vil, men man må tilpasse seg. Noe som gjør at dette spillet ikke bare handler om å drepe, men det handler om teamplay. Om det andre laget har en som dreper oss som fluer, så betyr ikke det at hans lag vil vinne. De kan bli overkjørt. Det er dette jeg elsker med dette spillet, og jeg kommer aldri til å sette MW2 inn igjen i min PS3. Det kommer ikke på tale.

Jeg ser flere og flere store navn innen MW2 gaming, gå over til BFBC2. Det som driver spillere i MW2, er kun det å drepe, og kun challenges, titles og emblems. Sier vel litt om spillet egentlig?

Gå å kjøp BFBC2, og du kommer IKKE til å angre.

Lenke til kommentar

tusen takk for et kjempegodt svar:) er nå overbevist om hva jeg skal kjøpe :D

men det eneste jeg nå lurer på er nemlig det at ingen av venna mine har xbox, og jeg spiller alltid alene, men det gjør ikke noe så lenge spilla er underholdende. Har derfor ikke mikrofon og headset når jeg spiller.

Er dette et "MÅ HA" hvis jeg kjøper bf bc2? for du sa jo at det handler mer om taktikk og samarbeid enn å gå rundt og campe...

Lenke til kommentar

I bc2 synes jeg at mic helt klart er et must have. Hater hater hater å havne i et squad hvor ingen har mic..

Jeg personlig har skrudd av micen til de andre i instillingene.

Det værste som kan ødlegge stemmningen min er at en 12åring piper i høytalerene mine ;p

Men på clanspill da må man ha mic for å kommunisere :)

Lenke til kommentar

Battlefield er for treiginger som ikke takler det høye tempoet i COD og ikke klarer seg litt på egenhånd når det trengs.

Kopking har tydligvis aldri spilt clanbasert COD når han snakker om at det ikke er taktisk spilling på COD.

Lenke til kommentar

Hærregud bas.

Men uansett. Har spilt både Cod Mw1 og Mw2, Bfbc2 og Bf2..

Tenkte jeg skulle få den gode følelsen tilbake som jeg hadde på Bf2, men det var ikke slik. Har gått lei Bfbc2..

Samme med Mw1, var utrolig bra.. men Mw2 var ikke like bra.

Nostalgifølelsen som gjelder her, men hadde vel vært en annen sak om jeg ikke hadde spilt Bf2, og Bfbc2 hadde vært det første spillet jeg hadde spilt innen BF sjangeren.

Lenke til kommentar

Hærregud bas.

Hva er problemet?

Han spurte om BF eller COD, og i stedenfor å skrive en lang avhandling om emnet så er det kort oppsummert. COD er mer fast paced og du er avhengig av å kunne gjøre litt vei i vellinga på egenhånd innimellom.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Hærregud bas.

Hva er problemet?

Han spurte om BF eller COD, og i stedenfor å skrive en lang avhandling om emnet så er det kort oppsummert. COD er mer fast paced og du er avhengig av å kunne gjøre litt vei i vellinga på egenhånd innimellom.

Moroklumpen.

Cod er kun mer "fast paced" fordi det spilles på knøttsmå baner. Jeg spillte til 1st prestige ca lvl 20 og var da møkklei fordi hver match var lik den forrige. Jeg fikk vel egentlig nok da jeg for første gang så en type løpe rundt med en hagle i hver hand. Hva faen tenkte jeg, hvordan får han ladet om? Kniving, glitchin, sniping, noobtube føyer seg også inn i listen over irritasjonsmomenter. Misforstå meg ikke, jeg var god i MW2 og lå stort sett øverst eller på top 3 i matchene jeg spillte. Jeg spillte stort sett FFA siden alle ander moduser var sterkt plaget av lag. Det er ikke linja mi da jeg hadde en ping på 18ms og alle andre spill som bruker god online kode eller dedikerte servere fungerte prikkfritt.

De gangene jeg spillte lagspill var jeg heller ikke imponert.

BFBC2 er en annen historie. Store kart som gir frihet til å snike langs fjellsidene, storme inn i kampens hete med til fots eller i et av spillets mange kjøretøy. Forskjellige klasser gir forskjellige måter og spille på. Det er viktig at alle i en squad sammarbeider for å vinne. En runde kan også være helt forskjelllige fra forrige runde. Kommer angriperne snikende gjennom skogen, ned i fallskjerm fra helikopter, i båter fra vannet eller satser de på å ødelegge området du skal forsvare fra avstand med tanks og artilleri.

I MW2... Kommer angriperne ned korridor 1 eller korridor 2.

BC2 gir langt større frihet til å spille på en måte som passer deg da man ikke trenger å være kjempegod til å drepe for å hevde seg. Dette er takket være de forskjellige klassene som er vidt forskjellige. Kjøretøy bidrar også til å gi variasjon i hva man skyter på. MW2 er ensformig repetetivt, men samtidig noe helt annet. Ingen av disse spillene forsøker å gjøre det samme som det andre, og det blir derfor vanskelig å sammenlikne. Uansett så gir BC2 meg mye mer når jeg spiller og er i min mening et mye bedre spill.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I BC2 er det vanvittig mange flere "Øyeblikk". Alt fra å snipe en stakkar på 1000 meter i hodet, eller å være i squad og snike seg inn bak fiendens linjer for å kapre et Apache eller Hind chopper, for så å sirkle rundt og bombadere dem med deres eget fartøy. Rett og slett mye mer pure fun i BC2 etter min mening. Spilte MW2 til 3 prestige level 48. Er nå level 30 i BC2 og er aldeles ikke lei.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg er den eneste som ikke liker mw og mw2?

MW var/er mosrsomt, MW2 føler jeg at jeg har kastet bort 1 dag og 500kroner i spille tid orker ikke mer viss det ikke er venner som er på besøk eller noe som vil spille mw2.

Bc2 er forsåvidt et bedre spill, mindre frustrerende ting som skjer men noe av futten har godt ut etter at jeg unlocka G3 som er siste våpen.

Men BFBC2 har ikke baner på 1000 meter de er større enn MW2 men må nok skuffe folket og si at det ikke er 1000meter på noen av banene iallefall ikke som du har full utsikt til 1000meter, noen av rush banene er nok 1000meter vis hele banen med alle mcom stasjonene var unlocka samtidig men du ville ennå ikke greie å snipe ifra 1000meter. 300meter ja men ikke 1000.

HAr noen flere timer med bfbc2 og det er litt mer alternativer i bfbc2 enn i MW2, men det kommer jo ann på hva man liker, jeg personlig er lei begge to selvom jeg heller ville ha tatt bc2 istedenfor mw2 anyday.

MW2 føles så veldig randomen claymore der og en claymore her, en fyr som spawner bak ryggen din der, jeg føler rett og slett at MW2 er et stort frustrasjons spill, mens BFBC2 er mindre random, men det kan vel ha noe med at jeg ikke er veldig god i MW2, mens jeg som regel havner midt og øvre toppen av scoreboarden i bfbc2.

Spill begge to og få en egen mening om begge to da er det lettere å velge selvom det er kjipt om du føler du har kastet bort penger på et eller begge to.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Jeg har vel bare Counterstrike å sammenligne med, har ikke spillt noe FPS siden CS 1.6. :D

Det BF:BC2 gir som ikke CS 1.6 ga er utrooolig mye variasjon. Jeg spiller så å si bare Conquest og det er utrolig mange forskjellige måter du kan løse problemene på. Det skal mye mer til før du bare ikke får til å gjøre noe nyttig. Etterhvert som jeg kjenner brettene litt bedre har jeg begynnt å flanke motstanderene, rappe conquest points, kjøre i gang med tanksen, osv, osv osv.

Ah... og at nesten alt av byggninger, trær og busker går an å ødelegge er veldig moro. Brettet blir aldri det samme to runder på rad. Faen så glad jeg er for å slippe de utrolig mange trange gangene i CS hvor spillet er 100% twitch-basert.

Jeg sitter forresten på en 2 år gammel PC og spillet går helt smooth, noe som jeg synes er utrolig digg.

BF:BC2 er forresten rimelig avhengighetsskapende ettersom du får xp for alt mulig rart og du unlocker en hel haug med våpen og utstyr. Ser for meg at dette er et spill jeg kommer til å dra fram med jevne mellomrom selv etter at jeg har spillt ut den første besettelsen. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Har runde singleplayer ila to kvelder, men BFBC2 er jo multiplayer hovedsaklig.

Har vært noen helt syke runder online og spilt med alt fra Leet-karer til 12'åringer som har løpekonkurranse til nærmeste stridsvogn.

Må si at jeg kommer til å dra frem dette spillet mange måneder frem i tid for å kose meg og sakte, men sikkert, jobbe mot prestisje-unlocks. Er jo en ufattelig lang liste med unlocks og bragder til spillet.. dribble.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...