Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] ingen signaler til sjerm

Anbefalte innlegg

kjøpte ny pc for 3 dager siden hatt en del problemer med den, som chassis intruded error, men når jeg klarte og fikse det problemet fikk jeg plutselig ikke noe bilde, hadde bilde når jeg fikk error. i verste fall har jeg klart og ødelegge skjermkortet mitt alt nå, men håper dette kan komme av noe annet:) noen forslag til hvorfor jeg ikke får bilde?

Jeg har:

ASUS P6T

HD 5870

i7-930 2.8GHz

Antec 902

Corsair HX 750W

Corsair 6GB DDR3 minne 1600MHz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det at du ikke får bilde kan i mange tilfeller skyldes noe så banalt som at du har satt minnebrikkene i feil spor. Mener å huske at de skal stå i de oransje/røde sporene på P6T, eventuelt prøv med kun en minnebrikke og se om du får bilde da.

Sist men ikke minst, dobbelsjekk at alle kabler er rett tilkoblet.

Lenke til kommentar

Kan for ordens skyld legge til at OP før denne feilen oppsto prøvde å starte maskinen med hovedkortet montert uten spacere, og da fikk bilde på skjermen (men chassis intrusion error, som nevnt i den andre tråden). Dette problemet oppsto etter remontering, denne gangen med spacere.

Kjenner ham IRL og har prøvd å diagnostisere over MSN, uten å helt få taket på nøyaktig hvor feilen ligger. Jeg tenker i retning av en kortslutning et eller annet sted (hovedkortet), men finner det snodig at denne feilen har kommet først etter at spacerene ble montert.

Har ikke vært borti sånt (har ikke råd til å kortslutte ting for forskningsformål), så jeg overlater saken til dere HW-folk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...