xibriz Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg er ikke noe kløpper på exceptions, så jeg spør her. Jeg bruker PHP-sin mail()-funksjon for å sende e-post. Men hvis e-postserveren skulle være nede av en eller annen grunn, å PHP-scriptet mitt prøver å sende e-post får jeg følgende feilmelding: Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 451 4.3.2 Please try again later in C:\blablabla.class.php on line 582 Jeg tenkte at følgende kode skulle hindre at feilmeldingen kom, men jeg fikk samme resultat: try { return mail($to, $subject, $message, $headers) } catch (Exception $e) { return false; } Har det noe med error-report i php.ini å gjøre? eller er Exception handlinga mi feil? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Eventuelt kan du kanskje prøve å pinge før du sender meldingen. Det er vel ikke en exception, men en warning. Kanskje det er noe forskjell på det. Sjekk http://www.php.net/manual/en/errorfunc.configuration.php#ini.error-reporting Endret 30. mars 2010 av Ståle Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Tror ikke det hjelper å pinge først, serveren kan jo være oppe å gå selv om den ikke fungerer som den skal. Uansett, det løste seg ved å sette display_errors = Off i php.ini. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Uhm, er bedre å da sette en @ forran mail(), så får du andre feilmeldinger også Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 @? venligst utdyp Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 @mail($to, $subject, $message, $headers) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Har du noe dokumentasjon på hvordan @ fungerer? Aldri hørt om dette. Endret 30. mars 2010 av xibriz Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 takker dær lærte jeg noe nytt. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 SMTP feil kode 451: Requested action aborted: local error in processing Med andre ord; Skriv ut innholdet i variablene og se etter feil. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 SMTP feil kode 451: Requested action aborted: local error in processing Med andre ord; Skriv ut innholdet i variablene og se etter feil. Hvor får du det fra at det er feil i inndataene da? Jeg ville nå heller sagt det er en intern feil i mailserveren. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Ernie har rett. Dette var fungerende kode. Feilen fikk jeg mens mailserveren var nede. Lenke til kommentar
shaker Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 (endret) Du kan enkelt tvinge nesten alle errors til å bli exceptions sånn at du kan bruke try/catch. http://php.net/manual/en/class.errorexception.php http://www.php.net/manual/en/function.set-error-handler.php Endret 7. april 2010 av shaker Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Det kom mye nyttige tips her ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå