voluz Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Hei! Har en macro (VBA-script) som videresender all e-post jeg mottar. Denne fungerer utmerket, MEN dessverre så blir MITT navn satt inn som avsender når e-postene videresendes. (Naturligvis forsåvidt.) Er det noen måte jeg kan BEHOLDE avsenders navn og e-postadresse som avsender? Dette scriptet bruker jeg: Public WithEvents myOlItems As Outlook.Items Public Sub Application_Startup() ' Reference the items in the Inbox. Because myOlItems is declared ' "WithEvents" the ItemAdd event will fire below. Set myOlItems = Outlook.Session.GetDefaultFolder(olFolderInbox).Items End Sub Private Sub myOlItems_ItemAdd(ByVal Item As Object) ' Check to make sure it is an Outlook mail message, otherwise ' subsequent code will probably fail depending on what type ' of item it is. If TypeName(Item) = "MailItem" Then ' Forward the item just received Set myForward = Item.forward ' Address the message myForward.Recipients.Add "[email protected]" ' Send it myForward.Send End If End Sub Endret 30. mars 2010 av voluz Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg mener det er umulig. Du (og dermed kode) kan bare sende fra egne epostkonti. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg mener det er umulig. Du (og dermed kode) kan bare sende fra egne epostkonti. Beste hilsen Harald Dette er vel opp til SMTP serveren? det er fullt mulig å spoofe mail-meldinger. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Ikkeno er bedre enn om du viser vei. Har strevd med tilsvarende. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
voluz Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Jooooda... det skal være fullt mulig. Men må vel bruke SMTP-opplegg ja. Problemet er at SMTP i stor grad er sperret på jobb. Men mulig det finnes porter... eller løsninger.. som likevel gjør det mulig. Ser gjerne et VBA-script med eksempel. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 ærlig talt er dette noe som bryr meg rett i brunøyet, så jeg har rett og slett ikke gidd nok til å si noe mer enn det jeg vet: SMTP er rett og slett en bedriten møkkaprotokoll, den er ikke det minste sikker, som faktisk utgjør et problem i dag på grunn av spam. Tror du vi hadde hatt en last med 90% SPAM email dersom alle mails kunne spores til avsender? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 ærlig talt er dette noe som bryr meg rett i brunøyet, så jeg har rett og slett ikke gidd nok til å si noe mer enn det jeg vet Eggelikør til frokost, skikkelig fritid og god påske ønskes deg Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 ærlig talt er dette noe som bryr meg rett i brunøyet, så jeg har rett og slett ikke gidd nok til å si noe mer enn det jeg vet Eggelikør til frokost, skikkelig fritid og god påske ønskes deg Beste hilsen Harald Jeg satt hos en kamerat og skrev dette mens vi ølet da diskusjon.no er min addiksjon som frøkna mi sier. Jeg skal se om jeg finner en løsning senere, men det kan som sagt være opp til SMTP-servere, men jeg er veldig sikker på at dette skal være mulig. Som sagt er SMTP skrevet i en tid fyllt av optimisme og naivitet mens spam var ukjent fenomen utenfor snailmail. Ønsker deg ellers god påske, og ferie Lenke til kommentar
voluz Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Jeg satt hos en kamerat og skrev dette mens vi ølet da diskusjon.no er min addiksjon som frøkna mi sier. Jeg skal se om jeg finner en løsning senere, men det kan som sagt være opp til SMTP-servere, men jeg er veldig sikker på at dette skal være mulig. Som sagt er SMTP skrevet i en tid fyllt av optimisme og naivitet mens spam var ukjent fenomen utenfor snailmail. Ønsker deg ellers god påske, og ferie Hehe... ser frem til løsning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå