OdinTheGod Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg har en HP Pavilion dv4000 s/n: 2CE6090858 p/n: EN440EA#ABN Og så står det et annet nummer også: dv 4326EA Jeg kjører XP HOME Norsk. På kvelden slo jeg av maskinen. Jeg forlot maskinen før den hadde slått seg av. Neste morgen såg det ut som den hadde frosset i avsluttnings "vinduet". Ingenting jeg gjorde fikk respons. Jeg måtte ta ut batteriet. Nå får jeg opp vinduet som forteller at maskinen har avsluttet unormalt og at jeg kan starte opp i sikkerhetsmodus ned eller uten nettverk. Eller normalt. Noen ganger flasher en blå skjerm med litt hvit skrift før jeg er tilbake til valgene om hvilken sikkerhetsmodus jeg vil starte opp i. Og noen ganger blir bare skjermen svart med en hvit blinkende strek øverst i venstre hjørne. Finnes det et diagnoseverktøy jeg kan boote fra? Eller er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Selv tror jeg HDDn har fått seg en klikk... Jeg har en masse viktig på maskinen. Og jeg har ikke råd til å sende den inn til rep. Kan dere dataguder hjelpe? :-) Værsåsnillmedmassemassesukkerpå? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Trykk F8 ved HP-logo til du får opp en meny. Velg "Deaktiver automatisk omstart ved feil" elns, da skal ikke blåskjermen forsvinne, og du kan lese av feilkoden (STOP: 0x0000007b f.eks.). Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Har prøvd både f2 og f8 nå. Og jeg kommer bare rett til "sikkerhetsmodusvalg" skjermen. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Kommer du inn i safe-mode? I så fall kan du gjøre det på følgende måte: 1. Gå i kontrollpanelet og velg System 2. Velg fanen Advanced 3. Under Startup and Recovery velger du Settings 4. Huk bort automatisk restart ved systemfeil. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg kommer ikke så langt. Når jeg starter maskinen. Ser jeg windows oppstartslogoen i et par sekunder.. Så flasher en blå skjerm i et bittelite halvt sekund. Så kommer jeg til "sikkerhetsmodusvalg" skjermen. Når jeg prøver en oppstartsmodus går han igjennom det samme. Og kommer rett tilbake til "sikkerhetsmodusvalg" skjermen. Ingen av modusene fungerer.. Samme ressultat. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Da har jeg fått den opp og gå igjen.. På ett vis. Jeg måtte trykke F10 for å komme i BIOS. Men jeg fant ikke noen plasser der jeg skulle "Deaktiver automatisk omstart ved feil". Uansett.. Ved hjelp av XP plata. Kom jeg meg til Dos mod så jeg fikk kjørt en chkdsk. Der vist den at alt var ok der. Så kjørte jeg en bootchk (Tror det var det). Den sa at BOOT opsettet var ødelagt og det ble laget et nytt.. Jeg fikk maskina opp i gang. Men. Ting vil ikke fungere orntlig. Jeg får ikke kopiert eller flyttet tingene som ligger på "skrivebordet". Jeg får åpnet elementene og "lagre som" eller "lagre kopi" av dokumenter. Men jeg får som sagt ikke kopiert... Hva kan være galt her? Finnes det noe diagnose program som kan finne deil? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det var F8 du skulle trykke for å komme inn i sikkermodus (windows). Settingen du skulle endre finnes ikke i BIOS. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Ah. Men akkurat da kom jeg rett til menyen for sikkerhetsmods. Ingen av sikkerhets modus valgene fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå