Gå til innhold

Enkleste/beste måten å trigge to stk blitser på?

Anbefalte innlegg

Jeg har et D300 kamera, samt en SB800 og en Youngnuo YN460 blits som jeg ønsker å trigge trådløst. Jeg vet det finnes flere muligheter, men jeg lurer litt på hva som er best/enklest.

Har kjøpt inn to trådløse mottakere, men disse er relativt lange/høye, så når jeg skal bruke softboxen så vil ikke blitsen passe helt. Derfor har jeg tenkt til å prøve å la den interne blitsen trigge YN460`en og så la denne igjen trigge SB800.

Er dog litt usikker på om dette vil fungere om man f.eks skal ta gruppebilde ute hvor det fort blir noen meter fra blits til blits (tenker da på en på hver side i paraply f.eks). Skal ta noen bilder av et band snart og tenkte å høre litt her før jeg går ut og tester.

Pocketwizard er ikke aktuelt så det er sagt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fotocellen (SU-4) i SB-800 er iallfall veldig sensitiv. Jeg plasserte en noen meter unna gjemt vekk i greiner og den trigget. Vet dog ikke hvordan YN460 oppfører seg.

Sånn ellers har vel de mottakerne du kjøpte PC-synk. Du kan da kjøpe noen PC-synk kabler for å koble til blits i stedet for hot-shoe.

Lenke til kommentar

Hei, du kan jo prøve DISSE - har ikke fått testet de selv enda, men ser de får positiv oppmerksomhet, bla på Strobist og Flickr, etc. De er såpass billige at jeg uansett kommer til å bestille et sett med transmitter og 3 trancievere bare for å ha som backup til PW.

Vet det finnes mye "crap" på Ebay - men har trua på disse utfra hva jeg har lest, og hva endel andre kan fortelle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...