Olum Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 17. Mohammed Fellah Født: 24. mai 1989 Posisjon: Midtbane Draktnummer: 17 Høyde/vekt: 167cm/70kg Meritter: Vinner av JET-turneringa 2006 Mohammed Fellah ble tatt opp fra U-gruppa til A-laget i juli 2006 som førsteårs junior. Unggutten har svært gode basisferdigheter, fint tyngdepunkt og et presist venstrebein. Han har godt blikk for spillet og besitter også defensive kvaliteter. Et talent utenom det vanlige som er flink til å bruke sin sterke sider. Fellah spiller gjerne sentralt på midtbanen, men blir også brukt som venstrekant eller spiss. Fellah er Oslo-gutt og kom til Vålerenga som 14-åring fra Holmlia. Han er født i Norge med foreldre fra Marokko og er dermed aktuell for begge landenes landslag. Foreløpig har han valgt aldersbestemt landslagsfotball for Norge og har vært sentral i flere årsklasser. Høsten 2006 spilte han på G18-landslaget sammen med klubbkamerat Glenn Roberts og var med på å sende Norge videre i EM-kvalifiseringa. Fellah leverte en god 2006-sesong i 2. divisjon og var Vålerengas mest benyttede spiller. Gode prestasjoner på andrelaget gjorde ham aktuell for A-lagspill og i september debuterte han med scoring i 5-1-seieren mot Fredrikstad. Senere grep han sjansen da han fikk tillit i Royal League. I løpet av turneringa spilte han seg inn på førstelaget og startet de to siste kampene sentralt på midtbanen. Ble desverre stygt skadet i en U18-landskamp mot Tyrkia i august, hvor han brakk leggbeinet. Fellah måtte operere, og mistet resten av 2007-sesongen. Skaden ville ikke leges riktig og høsten 2008 måtte han operere på nytt. Kom tilbake for fullt i 2009-sesongen hvor han fikk flere kamper i Tippeligaen. Leverte tidvis meget gode prestasjoner, og viste fram sin eminente skuddteknikk ved flere anledninger, som i 4-1-seieren mot Lyn i september. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Kjære Drillo. Ja jeg vet at Fellah er ung og ikke er en slik spillertype du har sansen for og en spillertype som du har diskriminert mange av, men jeez. nå er det pokker meg på tide å få gutten inn på landslaget . Og det er ingen fare for at han går til Marokko, så det er ikke problemet. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Kjære Drillo. Ja jeg vet at Fellah er ung og ikke er en slik spillertype du har sansen for og en spillertype som du har diskriminert mange av, men jeez. nå er det pokker meg på tide å få gutten inn på landslaget . Og det er ingen fare for at han går til Marokko, så det er ikke problemet. Må si meg enig, gi han den sjansen han fortjener. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Vålerenga og landslaget er lite kompatible dessverre. Singh, Hæstad og Fellah er på et såpass høyt nivå at de alle bør vurderes til landslaget, men det er 2 helt forskjellige spillestiler. Uansett! Ny kontrakt ti Fellah! Tenk hvor god han hadde vært uten 2 år ute med skade. Norges største talent i sin tid var han hvertfall, kanskje fortsatt, i konkurranse med Singh Endret 20. september 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 fellah er en av spillerene jeg frykter forsvinner i 2011. Jeg ønsker ham alt godt i denne sesongen, og håper han har skuddmarginene litt mer på sin side i kommende seson Lenke til kommentar
Olum Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Det er virkelig imponerende hvor god Fellah er blitt med tanke på beinbruddet som satte han flere år tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå