Yawa Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Noen som kjenner til en måte å fylle inn ett felt med informasjon, fra annet felt, om det aktuelle feltet ikke skulle bli utfyllt i forbindelse med opplasting til database via backend? Si jeg skal laste opp en ny artikkel da. Så har jeg bla. Ingress og Hoveddel. Ingressen benyttes blandt annet til en slik index-side med oversikt over alle artikkelene. Sant. Sånn med en kort oppsummering av artikkelens innhold. Det som sjer da, hvis ingressen ikke fylles ut. Så kommer ikke en slik tekst. Så det jeg tenkte, var å kunne hente eks. de 64, 128 (whatever) første tegnene da. Fra Hoveddelen og plassere i Ingressen. Eks. i forbindelse med opplasting til databasen hvor man har noe if (empty($_POST['ingrress']) { 'så, hente informasjon fra ' . $_POST['hoveddel']; } Så når dette er, så benytte en loop of kjøre samme scriptet på nytt, hvor det denne gangen er noe i feltet og så gå videre til last opp til databasen... Noe i den dur virker logisk i mott hode. Problemet er bare å få programert det... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) <?php $hoveddel = $_POST['hoveddel']; $ingress = empty ( $_POST['ingress'] ) ? substr ( $hoveddel, 0, 64 ) : $_POST['ingress']; ?> .. eller dersom du kjører 5.3. <?php $hoveddel = $_POST['hoveddel']; $ingress = $_POST['ingress'] ?: substr ( $hoveddel, 0, 64 ); ?> Endret 30. mars 2010 av Jonas Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 mange takk Jonas. Skal teste det ut når jeg er ferdig med backendet. Litt finjustering fortsatt... Jobber med med flere områder her. Akkurat nå er det adresse-oppsett på tur. Legger opp en ny tråd rundt det emnet. pga. ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for brukere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå