Fonzie2k Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 (endret) Hei. Hadde et uhell i vinter, da jeg gikk ut i en sving. Lav fart (ca 20 km/t) og traff en uvandlig høy fortauskant. Det ble bom stopp da jeg traff kanten sidelengs på høyre fremhjul. Jeg trodde der og da at jeg garantert hadde slått skeivt noe elns. Tingen er at jeg merket ingen ting før etter et par dager. Bl.a så rister bilen ganske mye når jeg spinner på det hjulet (på is, snø osv) Jeg syns også noe føles galt, men klarer ikke helt å sette ord på hva. Jeg har forsøkt på tørre asfalt flater å kjenne etter om bilen drar til noen av sidene. Det gjør den ikke merkbart. Har også sett grovt over men ser ikke ut som noe er feil. Hva kan ha skjedd? Og hvordan kan jeg få testet om dette er sikkert å kjøre med? Endret 30. mars 2010 av Fonzie2k Lenke til kommentar
Indian Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 En forstillings kontroll neste....ca 2000 kroner vil jeg tro. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Om den rister når du kjører kan det tyde på knekt fjærbein. Og det er ikke veldig lurt å kjøre med.. Jekk opp bilen og ta av hjulet. Er det ikke slakk til siden er det nok fjærbeinet. Kan også være enda mer, spørs hvor hardt støtet var. Lenke til kommentar
Incursus Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Kan også være at du har fått kast i en felg, er det hakk i felgen du traff kanten med er det ganske sansynlig. Lenke til kommentar
Fonzie2k Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Kan også være at du har fått kast i en felg, er det hakk i felgen du traff kanten med er det ganske sansynlig. Hadde jeg hatt kast i felgen, ville jeg vel merket det når jeg kjørte i 90 km/t også? Ikke bare når hjulet spinner... Lenke til kommentar
Incursus Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Ville nok mest sansynlig merket det da også ja. Jeg har kast i vinterfelgene mine, det rister ganske godt når jeg kjører i 70, men avtar hvis jeg kjører fortere igjen. Sommerfelgene er det ikke kast i så der rister det ikke uansett fart. Hvis føret tillater det så ville jeg kanskje prøvd med sommerhjul, hvis du ikke alt har det, og sett om ristingen forsvinner da. Lenke til kommentar
Fonzie2k Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Ville nok mest sansynlig merket det da også ja. Jeg har kast i vinterfelgene mine, det rister ganske godt når jeg kjører i 70, men avtar hvis jeg kjører fortere igjen. Sommerfelgene er det ikke kast i så der rister det ikke uansett fart. Hvis føret tillater det så ville jeg kanskje prøvd med sommerhjul, hvis du ikke alt har det, og sett om ristingen forsvinner da. Ja kan prøve det. Syns uansett det er rart at jeg kun har risting når hjulene spinner. Men ja, det ble forresten et hakk i felgen der jeg traff fortauskanten.. Ikke veldig stort. (stålfelger) Lenke til kommentar
Incursus Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hvis du er heldig så er det ikke værre enn kast i felgen, når jeg tenker meg om så rister ikke bilen min når jeg spinner da, bare når jeg ligger i 70-90 etter speedo på veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå