Gå til innhold

Noobspørsmål om formater og soner

L4r5

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt playstation. Verken 1,2 eller 3.

Dama derimot er vokst opp med playstation 1. Og hun liker å mimre litt fra tid til annen. Derfor er hun ute etter noen av de spilla hun spillte da hun var mindre.

Da leter vi selvsagt høyt og lavt. Også på utenomlandske internettsider.

Men da kommer spørsmålet: Er det forskjellige soner eller formater ute og går eller kan man trygt kjøpe noe fra HongKong, Australia, USA etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis du eier en Playstaion 1 som er kjøpt i Norge så kan du kun spille spill fra denne regionen. Det vil si at spill fra Asia eller Amerika ikke blir å fungere. Når det kommer til konsoller så er det bare PS3 som er sonefri.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Tråden er egentlig løst. Dama ville bare absolutt ha et spill fra barndommen sin. Og det kosta ganske mye på norske sider og på ebay var hun ikke sikkert på hvilke hun kunne bruke.

Løste seg ved at hun kjøpte fra et norsk sted.

Men hvordan er det med minnekort? Minnekort til PS1 er ikke så lett å oppdrive eller? Og kan man trygt bestille det fra hongkong osv.?

Lenke til kommentar

Kan jo hinte lett til at playstation har kunnet emuleres uten problemer i mange år på pc, og med en billig usb-plasytation-port adapter, så kan du koble til playstation kontrollere til pcen, og kjøre spill uavhengig av sone.

Selv min gamle 450mhz laptop klarte dette, så det er lave krav :)

Lenke til kommentar

Det blir ikke det samme. :p

Selv så spiller jeg min Sega Mega Drive mye mer enn den emulerte utgaven.

Hva er forskjellen når du bruker en psx kontroll?

Selv har jeg brukt "uendelig" timer på min gamle laptop med et slikt adapter, på buss, tog, skole, ferie younameit, og så gran turismo/gran turismo 2.

Lenke til kommentar

Må nok si meg enig med L4r5. Har spilt noen spill fra snes tiden og selv om de er koslige å spille igjen så gir de ikke den samme følelsen.

Men on topic igjen, ved et raskt søk på google så fikk jeg opp en side som selger minnekort til PS1 http://www.games1.no/tilbehor/1397-originalt-playstation-1-minnekort-memory-card-ps1

Har ikke selv brukt siden så kan ikke si om du kan stole på den, men du finner nok helt sikkert andre sider eller butikker som enda selger de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...