Ekinorak Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Snakket med forbrukerrådet, har funnet ut at dem allerede har lurt meg. Da jeg kom 3 gangen med samme feil, har ikke dem rettigheter til å feilsøke datamaskinen slik dem hevdet. En har krav på omlevering/heving av kjøpet. Jeg leverte datamaskinen inn til Acer for vurdering, men da jeg ringte dem i sted hadde dem begynt å reparere datamaskinen. Dem hadde kommet fram til at skjermkortet var defekt, og ventet på ny del. Dem sa også at 1.feil var støv, 2.feil var hardisken 3.feil var Skjermkortet. Så jeg har ikke rett på ny data. I følge forbrukerrådet sa dem at fra mitt perspektiv har datamaskinen samme mangelen hele tiden. Jeg mener skjermkortet har vert feilen hele tiden. Noen ting er litt merkelig for meg. 1. Hvorfor sier butikken min at acer har rett på å feilsøke datamaskinen 3 gangen, når det strider mot forbrukerkjøpsloven ang privatkjøp? 2. Hvorfor begynner dem å reparere datamaskinen uten mitt samtykke når jeg leverte den inn til vurdering? Mye rart her, kommer til å ta saken så langt jeg klarer, og kommer til å oppsummere her. Min hensikt er å gjøre andre forbruker bevisst på hvor langt dem kan gå for å tjene penger. Hvis jeg hadde bare godtatt det dem sa i dag, hadde jeg måtte betalt for reperasjonen. Da har mine totale utgifter til acer vært rundt 15000kr. Og som forbruker sitter jeg igjen med en utdatert data. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Da har jeg fått svar fra Acer Ang. Reperasjonen. Dem har ikke funnet noe feil på dataen. Dem har skiftet VGA og heatpipen. Pga dem ikke har funnet feil på noen av innleveringene, må jeg bevise at det er feil på datamaskinen. Dvs jeg må privat får et verksted til å konstatere det er feil på datamaskinen for å kunne heve kjøpet. Så om dem virkelig har fikset dataen nå sitter jeg med en utdatert datamaskin, får bare gjøre plass til den i søppelet. Det er som et smutthull i loven. Acer finner ikke feilen, gjør en reperasjon alikavel, om den reperasjonen fikset feilen har jeg ingen juridiske rettigheter eller rett til erstaning på at varen nå faktisk ikke fungerer til det formålet den ble kjøpt for for 1,5 år siden (Video og bilderedigering). Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Etter mye om og men har jeg nå fått ny datamaskin. En Toshiba: L555-12E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå