Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Som emne antyder, så får jeg altså ikke Iplink' IP-telefoni til å virke på min Android mobil (Nexus One). Jeg har installert sipdroid fra android marked, og satt det opp etter oppskriften jeg har fått tilsendt av Iplink (Og slik som jeg fikk det forklart av kundeservice). Det ser ut til å virke, siden den registrerer seg fint. Problemet kommer når jeg skal ringe. Da ringer det en gang i andre enden før oppringningen avbrytes. Slik fungerte det på alle jeg har forsøkt å ringe til. Så kom det igår en update til sipdroid som jeg installerte. Nå ringer den uavbrutt, og samtalen blir starta når motparten tar telefonen. Imidlertid er det _ingen_ lyd i noen av endene. Jeg la forsåvidt merke til at lyd-kodeken som var anbefalt av Iplink (A Law G.711) ikke lenger er tilgjengelig i den nye versjonen ? Så er det noen som har Iplink, eller tilsvarende, og kunne gi meg noen tips om hvordan jeg kan få dette til å virke ? Kan legge til at jeg forsøker dette gjennom trådløst nett, og ikke 3G. Det er en fibertilgang, så det er plenty av kapasitet til en telefonsamtale.. Lenke til kommentar
ainas Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hallo, tror problemene varierer med hvilket program sip-program du bruker. Jeg forsøkte også sipdroid på min LG GW620, uten hell. Imidlertid forsøkte jeg både Fring og Linphone også. Begge disse fungerte bedre. Jeg tror man må prøve seg litt frem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Takker for gode tips. Jeg forsøkte begge programmene, og i motsetning til sipdroid så virket de nå ihvertfall! Selv om lydkvaliteten var rimelig dårlig på begge.. Faktisk så kunne motparten høre meg med god kvalitet visstnok, men ikke andre veien. Endret 15. april 2010 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå