Gå til innhold

In-ear plugs til musikk? CX300? The Plug? Andre? (følger mal)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe meg nye in-ear plugs, men vet ikke helt hvilke jeg skal kjøpe, da jeg ikke er noen ekspert på lyd, så jeg håper det er noen her som kan og vil hjelpe :)

Jeg vil helst ikke betale mer enn 400 kr, og rundt 300 kr eller under er det området jeg tenker meg.

Det skal være støyreduserende plugs som sitter godt i øret, slik at jeg kan bruke dem til trening. Hovedbruksområdet er musikk, men jeg vil også bruke dem til å se på film på toget o.l. Jeg hører for det meste på metall og rock (også den mykere varianten, og den litt "poppa"), og ønsker enkelt og greit så god og ren, så likt original-, lyd som mulig, ikke noe ekstra bass eller noe sånt.

Lydkilden blir for det meste mp3-spiller (iPod Classic og en noen år gammel Creative, en sånn liten man bruker AAA-batterier i), men også laptop. Lydfilene er stort sett mp3-filer, med relativt høy bitrate.

Har nå et Koss Porta Pro headset, men trenger ørepropper til når det ikke er praktisk med et fullt headset. Synes Porta Pro er greie, men merker at lyden ikke er så bra som den kunne ha vært. Kjøpte et par Sennheiser plugs for to år siden som jeg var ganske bra fornøyd med, men etter noen mnd røk mesteparten av lyden på den ene pluggen. Ikke sikker på hvilken modell de var, men de var plain sorte. Jeg husker heller ikke nøyaktig hvor lenge de varte, men vet at det er lenge siden jeg sluttet å bruke dem.

Jeg har lest at Sennheiser CX300 skal være ganske gode, og har også hørt gode ting om Koss The Plug. Hvilke vil dere anbefale? Noen andre enn disse, eller er dette de beste alternativene? Hvilken av dem er i så fall de beste?

Endret av AudunXetrov
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg klarte forleden å slippe vektstanga på mine øreplugger, noen billige fra Sony, på treningssenteret forleden og pulveriserte de så jeg trenger nye nå. Sist gang vurderte jeg CX300, men de har visstnok usymmetrisk ledning, dvs. den ene siden er kortere enn den andre og det hatet jeg på den tiden. Nå har jeg visstnok lest at det å ha den lange ledningen bak hodet er veldig greit for folk som trener og det kan kanskje være noe i det siden jeg hektet meg ganske ofte i ledningen på mine gamle.

Jeg har eid et par Koss The Plug og tross i at lyden var veldig bra så er det ekstremt irriterende i bruk synes jeg. Føltes mer som noe medisinsk enn øreplugger. Jeg måtte klemme, tilpasse og lure de jævlene inn hver eneste gang og det å ha en plugg i øret og en hengende slik jeg ofte gjør på trening var uaktuelt for da fallt den skumbiten av og de ble ubrukelige. Etter litt bruk så skummet på de dessuten ikke ut.

Jeg tror jeg skal prøve et par CX300 denne gangen. Nå ser det imidlertid ut som det er CX300-II som selges. Usikker på hva forskjellen på disse er.

Ser mange klager på støy når man kommer borti kabelen på CX300. Det er i alle fall ekstremt irriterende så kanskje jeg finner meg noe annet. De koster imidlertid bare 9-15 pund på amazon.co.uk så kanskje man bare prøver de uansett. :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...