Gå til innhold

Hvordan legge på seg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig enkelt, spis mer enn du forbrenner.

På lik linje som alle andre spinkle folk jeg kjenner, så ser jeg for meg deg spise rimelig smått... Kanskje en brødskive til frokost, en brødskive til lunch og en liten porsjon middag. I tillegg til det så trener du relativt mye. Også lurer du på hvorfor du ikke går opp i vekt. Går du ikke opp, så spiser du ikke nok mat :)

Lenke til kommentar

Men det er faen ikke bare bare å gå opp.. Har i 2 uker nå spist så mye at jeg har vært konstant mett, og noen ganger kvalm. Nøtter, fløte, melk, kjøtt, stekefett, brød, olje, egg og til og med litt sjokolade harjeg spist. Løpinga er kutta ut i tillegg. Resultat på 2 uker? 400 gram.

Lenke til kommentar

Bjarnemann: Gratulerer med 400gram, du er no på veg iallfall!

Som premie til deg sjøl kan du feire med en solid burger :p

I starten merka eg og at det var vanskelig å få i seg nok, men kroppen din venner seg til å få i seg meir mat.

Ikkje tenk på at du er kvalm akkurat når du eter, tenk på at du eter akkurat det her, fordi du ønsker å bli mann!

Men..fremdeles eter du for lite viss du har gått så lite opp, uansett ka du trur.

500kcal til kver dag. For eksempel 1l heilmelk i tillegg til det du har så langt kver dag, det blir då ca 4500kcal på ei veke. Då vil du gå opp over et halvt kilo meir kver veke i tillegg til det du har gjort. Det er en grei økning.

Forresten, veg deg til faste tider. For eksempel kver måndag kl 8, før frukost. Vekta varierer gjennom heile dagen.

Endret av iverha2
Lenke til kommentar

Nå har jeg nettop bøtta en halv liter med 50/50 av fløte og h-melk, spist noen never nøtter og 5 egg med spekeskinke, baguett og tomat til frokost. Bare det burde vel nesten dekke dagsbehovet til en på 70 kg? Senere kommer proteinshake, middag, mer nøtter og enda mer melk!

Men får vel bare eta på, er det eneste som hjelper :cool:

Men ja, det er viktig å veie seg på faste tidspunkter (bruker morran sjøl), hvis ikke bir du lett lurt og får unøyaktige tall :)

Lenke til kommentar

Men det er faen ikke bare bare å gå opp.. Har i 2 uker nå spist så mye at jeg har vært konstant mett, og noen ganger kvalm. Nøtter, fløte, melk, kjøtt, stekefett, brød, olje, egg og til og med litt sjokolade harjeg spist. Løpinga er kutta ut i tillegg. Resultat på 2 uker? 400 gram.

Ser ut som du spiser bra mye nå da ;) Om du spiser så mye (+-) til hvert måltid og trener tungt og samtidig har fremskritt på treninga og legger på deg 200 gram i uka hvorav nesten ikke noe kroppsfett så er jo ikke det så dumt da. Det tar tid å få resultater. Etterhvert blir du kanskje vant til å spise mere også.

Det er værre med meg, som la på meg alt for fort og fikk mye ekstra fett.

Tenk hvis du om 1 år har lagt på deg 6-8 kg og har omtrent like lav fettprosent? Ganske markert da vil jeg tro :p

Edit: la til quote.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Ser ut som du spiser bra mye nå da ;) Om du spiser så mye (+-) til hvert måltid og trener tungt og samtidig har fremskritt på treninga og legger på deg 200 gram i uka hvorav nesten ikke noe kroppsfett så er jo ikke det så dumt da. Det tar tid å få resultater. Etterhvert blir du kanskje vant til å spise mere også.

Det er værre med meg, som la på meg alt for fort og fikk mye ekstra fett.

Tenk hvis du om 1 år har lagt på deg 6-8 kg og har omtrent like lav fettprosent? Ganske markert da vil jeg tro :p

Edit: la til quote.

Helt sant :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...