alex100 Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 jeg har nettopp klokket mitt skjermkort for første gang. jeg har klokket mitt Sapphire Radeon 9700 non-pro til core: 373.50 (gikk ikke an lenger i Rage3D Tweak) og minne til 326.50. er dette bra? jeg har fått litt hjelp her for å lære meg å klokke, og mange har sagt at jeg skal ta ca. 5mhz om gangen og teste i 3dmark for å se etter "artifacts". men hva er det egentlig jeg skal se etter? jeg ser ikke noe stor forskjell nå og før når jeg kjører testen. takker for alle svar... Lenke til kommentar
Gibson Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Artifacts er veldig lett å se i benchmarker. Det som pleier å skje er at det hakker eller lignende mistenklig mye. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Artifacts kan ses noen kjekke hvite prikker som kommer over hele bildet ditt. Ett annet problem når du klokker høyt er at hvis du kommer over "grensa" for hvor mye kortet takler, hakker grafikken og du får dårligere resultat enn med standard klokkefrekvenser. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Du vet hva artifacts er når de kommer. Hvis skjermen flimrer, du får opp merkelige trekanter som ikke skal være der, eller noe annet uventet, har du sett artifacts. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 så jeg kan bare fortsette å klokke minne?....siden gpu ikke går noe lenger i Rage3D tweak... Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Artifacts ser ikke ut. Neida, skumle fargete prikker og/eller streker over skjermen er vel det vanligste. Du merker det fort... :wink: Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 nå, etter at maskinen hadde stått på en stund, fikk jeg noen kvite flekker o.l. på linja oppe på IE f.eks. jeg regner med at dette var artifacts. jeg satte nå ned fra 373.5/326.25 til 344.25/308.25. tror dere at jeg satt ned mer enn nødvendig? jeg skal i vertfall prøve å kjøre med denne hastigheten for å se hvordan det går. men tror dere at ekstra kjøling ville hjulpet? hvilke av disse kjølerne til chipset/minne er å anbefale? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=3870&GID=3800 Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 10. juni 2003 Del Skrevet 10. juni 2003 hmm har hørt at det ikke er så mye å hente fra å ha ramsinks på minnet siden disse er bga minne som utvikler veldig lite varme.. tror du må volt modde for at de skall bli for varme... tror nokk at denn her er et fint valg viss du er opptatt av en stillegående pc http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80AHP har den selv og har ikke prøvd å klokke enda men den kjøler sikkert veldig bra med en sånn her til å blåse frisk og kald luft på seg http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FB123 den er litt kronglete å montere (vifta altså) og kjøleribba kan ta deg 30 mins tid å montere :S men jeg er kansje litt 1447 og laidback når jeg mekker pc Edit: Arti facts ser sinsykt skumle ut Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Artifacts jeg har opplevd ved klokking: 2D: GPU: 'Snø', piksler som blinker, får feil farge o.l. RAM: Omtrent samme som GPU, striper, korrupte piksler, muspila 'smitter av' på skjermbildet. Etterhvert fullstendig grøt. 3D: GPU: Trekanter forsvinner, dukker opp hvor som helst, et av hjørnene på diverse polygoner stikker av langt borti gokk og lager en lang 'spiker'. Ofte etterfulgt av total heng. RAM: Festlige farger på teksturer, begynner med småfeil, etterhvert blir alle teksturer byttet ut med festlige mønstre i ofte totalt syke farger. For høyt klokket GPU fører ofte til heng, RAM kan ofte kjøres altfor høyt uten at PCen henger seg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Som en annen sa og som du selv så, du legger merke til det automatisk... Har noen bilder med artifacts fra Flashpoint, dette skyldtes ikke klokking men faulty Northbridge. Hvis dere vil kan jeg vise dere dem. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Som en annen sa og som du selv så, du legger merke til det automatisk...Har noen bilder med artifacts fra Flashpoint, dette skyldtes ikke klokking men faulty Northbridge. Hvis dere vil kan jeg vise dere dem. så du spiller OFP? det gjør jeg og. skit bra spill! kan ikke vente til 2'ern kommer ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå