kaaasen Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Heisann! Har svært lite greie på bil, og instruksjonsboken fortalte meg ikke annet enn at jeg skulle bruke kjølevæske anbefalt av Saab... Jeg tror/vet at det er minst to typer forskjellige kjølevæsker, en som er rød, og en som er blå. Om det er flere varianter vet jeg lite om... Uansett... Det er en Saab 9-5 2004 modell, og den har akkurat begynt å mase om "Coolant level low". Hjelp mottas med stor takknemlighet ;-) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Bare å reise på saab forhandlern å kjøpe ei flaske. Eller du kan bare se på fargen som er på den som er på nå og kjøpe blå eller rosa/rød. Blå er vanlig mens rød/rosa er longlife frostvæske. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Okei, så det er ingen forskjellige typer rød og forskjellige typer blå? Tusen takk for svar, forresten! :-) Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Det er forskjellige typer rød, samt blå, grønn og gul. Sikkert flere typer også. På bilen din skal det være rød frostveske og den kan ikke blandes med blå. Du kan bruke den orginale vesken som er rød/rosa eller du kan bruke den som heter G12 som er noe mørkere rød. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå