Gå til innhold

En liten tråd om min opplevelse med å ta scarification. Advarsel: Blodige bilder!

Scarification  

119 stemmer

1. 1. Ville du tatt scarification?

• Ja, jeg vil ha vanlig cutting
    • Ja, jeg vil ha skinremoval
    • Ja, jeg vil ha branding
    • NEI! Slikt er skummelt!
    • Nei, det er stygt.
    • Vet ikke/Vil bare stemme
    • Nei
  2. 2. Føler du at du lærte litt om prosessen av denne tråden?

Anbefalte innlegg

Takk takk. Er dritfornøyd.

Må være nøye med å skifte plast og lufte når har jeg funnet ut. Hadde fått litt varmeutslett når jeg våknet i går. Men liftet ekstra mye i går og da forsvant det heldigvis igjen.

Tar bilder hver dag nå. Tenkte jeg skulle legge de ut etter hvert så dere kan se utviklingen. Men det blir ikke før på søndag for jeg reiser bort i helgen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En meget informasjonsrik tråd. Bare jeg hører ordet "scarification", får jeg nesten frysninger. Hjalp litt på å fjerne denne "fobien". Det var også litt interessant å høre hvor profesjonelt denne prosessen egentlig ble utført.

Personlig vil jeg hverken ha tatovering eller scarification. Grunnen til dette er at jeg generelt ikke syns det er så pent. Dog, jeg innrømmer at det du rissa inn i kroppen ikke var så aller verst.

Håper å se bilder når det har grodd igjen! :)

Lenke til kommentar

Jeg må si, til tross for min skepsis til alt av kroppskunst (især hardcore mods), ble det ikke altfor ille :) men ikke noe jeg kunne gjennomført på meg selv :p

This.

Er veldig skreptisk til all form for kroppskunst selv (piercing/tattoo etc), og denne ble slett ikke verst. Ikke noe jeg hadde prøvd på selv da. Og ja, jeg føler at jeg har lært noe om scarification i denne tråden.

Lenke til kommentar

Cutting: De bare kutter med skalpell. Litt dypere enn removal.I ettertid må såret holdes åpent. Da er det vanlig å gni salt i såret med jevne mellomrom

Branding: Rett og slett brennmerking. Bruker gjerne barberblad eller noe som er varmet opp og presses ned mot huden.

Skin Removal: Det jeg tok. Kutter et omriss og fjerner huden mellom omrisset med skalpell.

Inkrub: Removal, men de gnir tattoveringsblekk i såret. Gjerne rødt.

Correct me om jeg bommer på noe her nå, dere som kan mye om dette.

Nå er forresten såret mitt nesten helt grodd. Utenom litt i den ene enden. Men det er fordi det er en del bevegelse i huden i det området. Jeg vet jeg har lovet bilder og det SKAL komme.

Jeg vet hvertfall at dette ikke er siste gang jeg kommer til å ta noe a la dette.

Det jeg liker med scarification fremfor tattovering er at det blir en mer merkbar tekstur. MAn kan kjenne over området med fingeren og kjenne mønsteret. Det stimulerer mer enn bare synsansene.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

edit: ..selv om det ser latterlig vondt ut.

Tøft det ble. :) Men gud hvor vondt det så ut.

Det ser verre ut enn det er. Som jeg nevnte så smører de på bedøvende krem.

Det var også litt interessant å høre hvor profesjonelt denne prosessen egentlig ble utført.

Det var veldig profesjonelt. Alt var sterilt. Alt av utstyr var kjør gjennom autoklav. På veggen stod det også sertifikat på at autoklaven var testet og funnet innenfor de strenge kravene til sterilisering.
Lenke til kommentar

Cutting: De bare kutter med skalpell. Litt dypere enn removal.I ettertid må såret holdes åpent. Da er det vanlig å gni salt i såret med jevne mellomrom

Branding: Rett og slett brennmerking. Bruker gjerne barberblad eller noe som er varmet opp og presses ned mot huden.

Skin Removal: Det jeg tok. Kutter et omriss og fjerner huden mellom omrisset med skalpell.

Inkrub: Removal, men de gnir tattoveringsblekk i såret. Gjerne rødt.

Takk for oppklaringa. Korleis ser Cutting ut i forhold til det du har tatt? For ei stund tilbake så eg eit bilde av eitt arr som var "hudfarga" berre berre bleikare enn resten av huda (altså ikkje like raudaktig som din). Om eg skulle tatt scarification trur eg at eg ville gått for ei sånn ein. Har du (eller nokon andre) ei meining om kva slags type det kan ha vore?

Lenke til kommentar

Visste ikke at dette fantes faktisk, og ble veldig fristet til å gjøre det igrunn, men må nesten ha noe viktig å raspe inn i huden, er jo hakket vassere enn tattovering liksom, ikke noe man gjør helt uten videre. Så jo jævlig fet ut på deg da. Gratulerer med den.

Tusen takk. :)

Ja, man må nesten ha et motiv man er villig til å ha der resten av livet. Det er ikke bare bare å finne det. Så ta deg god tid før du bestemmer deg for hva du vil ta. Jeg har gått og vurdert dette motivet i flere år. Det å ta seg god tid er aldri dumt. Da vet du at det virkelig er det du vil ha.

Takk for oppklaringa. Korleis ser Cutting ut i forhold til det du har tatt? For ei stund tilbake så eg eit bilde av eitt arr som var "hudfarga" berre berre bleikare enn resten av huda (altså ikkje like raudaktig som din). Om eg skulle tatt scarification trur eg at eg ville gått for ei sånn ein. Har du (eller nokon andre) ei meining om kva slags type det kan ha vore?

Cutting blir gjerne litt smalere linjer.

Ang. rødt vs. litt blekere så blir scarification normalt sett blekere over tid. Det/de første året/årene er det gjerne veldig rødt og så blir det gradvis blekere. Med inkrub så sørger man for at det forblir rødt. Men det er ikke alle steder de tilbyr det da. Kommer også ofte litt an på hvordan du behandler arret, men det har jeg ikke fult så mye peil på så det skal jeg ikke gå inn på.

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt mest interessert i branding (og ifg. pollen, den eneste som er det også), men jeg kunne absolutt tatt en scarification med skin removal. Cutting virker litt for ekstremt for meg.

Penis-kake, hva slags metode brukte du?

Advarsel: Branding er den mest smertefulle metoden du kan velge.

Tror Penis/aidskake tok removal som meg btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...