Gå til innhold

Mistet jobben , hva nå?

Anbefalte innlegg

Hei .. jeg mistet for en uke siden jobben, fordi lite motivasjon og litt uenighet med sjefen. Det som bekymrer meg nå er at jeg ikke lenger har inntekter, og de daglige utgiftene vil bli et mareritt.

Hva skal jeg gjøre? Har vært i jobben i akkurat 2 år, om det skal ha noe betydning.

Tusen takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei .. jeg mistet for en uke siden jobben, fordi lite motivasjon og litt uenighet med sjefen. Det som bekymrer meg nå er at jeg ikke lenger har inntekter, og de daglige utgiftene vil bli et mareritt.

Hva skal jeg gjøre? Har vært i jobben i akkurat 2 år, om det skal ha noe betydning.

Tusen takk for alle svar! :)

dra til nav så fort som mulig, en søknad tar noen uker, men du får penger fra den dagen du registrerer deg, så klarer du deg til du får en ny jobb..goodluck.

Lenke til kommentar

Som Hudrin sier RETT TIL NAV og registrer deg som arbeidsledig.

Siden du har jobbet 2 år har du krav på arbeidsledighetstrygg. Kanskje ikke like mye som intekta di var, men bedre en ingenting. Du forplikter deg dermed også til å aktiv søke jobb + sende inn registreringsskjema hver 14. dag på hvor mye du har jobbet.

Desverre kan det hende du få karantene på ledighetstrygt fordi du muligens var selvforskylt i oppsigelsen!

Hvis det står i oppsigelsen/avsluttningsattest at du sluttet etter eget ønske er det karantene,

får du skrivet inn at du ble oppsagt pga lite oppdrag osv skal du få penger fra 1. dag du har registert deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...