Gå til innhold

Bjarnasson, Yaw eller Austin som midtstoppere?

Dotten

Hvilket stopperpar ønsker du?  

20 stemmer

1. 1. Hvilket stopperpar ønsker du?

• Bjarnason og Amankwah
      15
    • Austin og Amankwah
      4
    • Austin og Bjarnason
      0
    • Annet
      1
    • Vet ikke/ingen formening
      0

Anbefalte innlegg

Unge Yaw imponerte unektelig i fraværet av Austin i kampen mot Sandefjord, mens den gamle ringreven Bjarnason ikke akkurat var helt patent ved et par anledninger. Hvilket stopperpar bør vi satse på?

Bjarnason&Austin er det som er prøvd å trene inn mest mulig, men det har jo vært mye rusk i forsvaret de første par kampene. Ikke nødvendigvis kun forsvaret sin feil, men uansett.

Bjarnason&Amankwah var jo en grei kombinasjon mot Sandefjord, hvor da Yaw var den sterkeste part. En fin kombinasjon av rutine og ungdom.

Amankwah&Austin ruller jo i hvert fall godt av tungen. Men en omskolert midtbanespiller og en fersking i tippeligasammenheng? Det kan fort bli mye rot, selv om man vel kan skryte på seg å ha temmelig god offensiv slagkraft i den duoen.

Uansett kombinasjon så blir vel hurtighet et lite problem. Men jeg er svak for å gi unggutten Yaw sjansen, han gir oss slagkraft på dødballer i tillegg. Austin er jeg redd for vil slite med endel karantener, men syntes han har greid seg bra i de to første kampene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det ikke Yaw som var så god i oppkjøringen også? Han er duellsterk og har enorm innsats, litt overrasket at han ikke spilte i noen av de første to kampene. Hvilken kombinasjon dere skal ha, er jeg ikke sikker på. Austin som midtstopper har jeg ikke sett allverdens til, så må vel være Bjarnason og Yaw.

Lenke til kommentar

Bjarnason og Yaw stemte jeg, men jeg synes samtidig det er litt for tidlig å si før man egentlig har sett noe særlig til noen av konstellasjonene. Alle de tre alternativene har klare svakheter, og jeg håper at vi snarest mulig kan skaffe oss en trygg midtstopper med større fart. Yaw og Bjarnason sammen vil nok være spesielt sårbare mot raske vinger og spisser. Jeg vil tro det er det som er den viktigste årsaken til at Austin har tatt plass ved siden av Bjarnason i de to første kampene. Det er uansett livsfarlig å spille med Rudy som midtstopper, vi lager mer enn nok frispark rundt egen 16-meter allerede...

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig diskusjon, men jeg velger Yaw og Ørnen pga. syns vi trenger Austin på midten i den hengende rollen. Største problemet med Yaw og Ørnen er farten! Desverre er Yaw treig, men er dog en baron i luften! For all del. Yaw kommer uansett til og få mange sjangser om Nilsen kjører Ørn og Austin ettersom Austin kommer til og få ny TL rekord i antall suspansjoner!

Lenke til kommentar

Syns Yaw var villt god i dag, jeg. Banens beste sammen med Mjelde, uten tvil. Tror det kommer til å bli bra med Yaw og Bjarnason i midten fast. Austin er jo direkte farlig.. Nei, få han på midten sammen med Mjelde. Bakke blir vel skadet snart uanset..

Lenke til kommentar

uansett så har vel Yaw såpass stor fart at det ikke kan regnes som ett usikkerhetsmoment og det samme med Austin. Får håpe Bjarnason er frisk til Molde-kampen, for mot Sandefjord så han dødssyk ut. han som var den trygge med ballen i beina før. får håpe at dette var ett engangstilfelle. han er jo god til å veie opp for manglende fart med god plassering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...