bein Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 En dag her når jeg flyttet pc'en min til et LAN, så skjedde noe merkelig. Når jeg booter så reagerer ikke skjermen i det hele tatt. Dette er første gangen dette skjer med pc'en min. (har hatt den i 1 år). Jeg tenkte kanskje at det var CPU'en som hadde blitt skadet under bilturen, men det virker som jeg tok feil, fordi når jeg byttet med en kompis så fikk han også samme problemet med sin maskin! etter at vi hadde byttet tilbake selvfølgelig.. så det virker nesten som om det er hovedkortet mitt som er ødelagt på en måte sånn at det ødelegger cpu eller... ? Jeg har iallefall testa med annen skjerm, harddisk, skjermkort og cpu. Hvis det var ram'en så skal du vel også få opp BIOS saken i begynnelsa når du booter? det pipet som skal komme fra pc speaker er borte og reboot-knappen funker ikke : Feilsøkingsleds'ene(lysene) som fulgte med hovedkortet viser 2 grønne og 2 røde lys i en kombinasjon som skal gi: "Testing VGA BIOS: This will start writing vga sign-on message to the screen". Men skjermen viser jo ingen ting... HJEEELP! MSI KT3 ULTRA på begge pc'ene XP1800/XP1900 prosessorer 512 dimm DDR ram mer ? Lenke til kommentar
SpeCtaCelus Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Hvis det er sånn at du bare får svart skjerm på pcen din så kan godt hende at en "stikke" på skjermkabelen din har blitt knekt, det skjedde jo da selvfølglig på min skjermkabel i går og da fikk jeg halv svart bilde Jeg drev og byttet den mellom to maskiner hele tiden, og det viste seg da at kabelen min ikke likte det :-? Men det trenger nødvendig vis ikke å være dette som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå