Scannor Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Hei, jeg skal som alle forstår ha en ny mobiltelefon, men jeg er kresen. Den nye telefonen bør ha disse kriteriene: - Må kunne legge til ringetoner til grupper, som vil ringe høyt selv om den er på lydløs - Bør ha et brukendes kamera - Moderne, men og ungdommelig - toucht-screen med et godt tastatur(finnes det?) - Passe til aksjehandel = God på internett - MÅ STØTTE Java MIDP 2.0. - Kunne koble til vanlig headsett. - Ha litt god levetid. - Bør ha mulighet til endre så mange innstillinger som mulig. - Fin å se på - Relativt praktisk - Bør ikke kunne ødelegges ved et lite fall i gulvet Hoy det var mye, håper dere har noen gode forslag. Endret 29. mars 2010 av Scannor Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Kanskje HTC Legend? Vurdert ut i fra kriteriene dine: - Må kunne legge til ringetoner til grupper, som vil ringe høyt selv om den er på lydløs - Dette vet jeg ikke om noen telefoner som gjør (sier ikke at det ikke er telefoner som gjør det, men jeg vet ikke om noen som gjør det) - Bør ha et brukendes kamera - HTC er ikke akkurat kjent for å være eksperter på kameraer, men Legend/Desire skal ha deres beste kamera hittil, og skal visst ikke være så ille (oppløsning på 5 MP, autofokus, enkel LED-blitz) - Moderne, men og ungdommelig - Utseendemessig? Ser både moderne og kul ut, spør du meg, og jeg er jo en ungdom - toucht-screen med et godt tastatur(finnes det?) - Godt on-screen tastatur, mener du? Eller mente du hardware-tastatur i tillegg til touch-skjerm? HTC Sense-tastaturet er ihvertfall veldig bra, og du kan velge mellom tre forskjellige set-ups (full qwerty, compact qwerty, t9). I landscape er det veldig lett å skrive på, og selv hvis du får problemer med å treffe tastene i portrait, har det en ypperlig autocorrect-funksjon. - Passe til aksjehandel = God på internett - Nettleseren er både rask, enkel og oversiktlig - MÅ STØTTE Java MIDP 2.0. - Tror Android har støtte for Java MIDP 2.0 - Kunne koble til vanlig headsett. - 3.5mm jack er tilstede - Ha litt god levetid. - Batterilevetid, tenker du på? Du burde klare å få en drøy dag ut av telefonen, men du må nok lete en stund etter en telefon som dekker resten av kriteriene dine men har noe særlig lenger levetid enn det - Bør ha mulighet til endre så mange innstillinger som mulig. - Det er dette Android er til for! - Fin å se på - Det vil jeg absolutt si den er - Relativt praktisk - Utdyp? - Bør ikke kunne ødelegges ved et lite fall i gulvet - Telefonen er støpt ut av ett stykke aluminium, og tåler derfor en del Lenke til kommentar
Scannor Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Hei, og takk for utfyllende svar. Med relativt praktisk tenker jeg at den er lett å bruke. Når det kommer til det med ringetoner, så har jeg erfart at noen har denne funksjonen, mens andre ikke har den. Hva er forskjellen mellom HTC Legend og Desire? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Desire er en kraftigere versjon av Legend. Den har sterkere prosessor og mer RAM, samt en større skjerm med mye høyere oppløsning (3.7", 480*800 px). Dessverre er den i motsetning til Legend laget av plast (og noe gummigreier ), men tror ikke den knekker i to av et fall i bakken allikevel. I tillegg koster den bare et par hundrelapper mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå