Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

får ikke til det her med damer...

Gjest fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet

Hei, jeg vil bare slenge noe ut i luften.

Jeg er 25år, gutt, har vært singel et halvt år, hadde før det kjæreste i et halvt år. Jeg føler meg ganske over henne, selv om jeg ofte angrer på hvordan jeg var med henne før det ble slutt (det var altså i stor grad min feil, men nok om det)

Det som plager meg er at jeg føler at tiden løper ifra meg. Jeg føler at jeg må forte meg å få meg en kjæreste så jeg kan ha det bra igjen, og slutte å kaste bort livet mitt på å ha det kjedelig. Når jeg var yngre var jenter interessert i meg rett som det var. Sjelden noen jeg ville ha noe med å gjøre, men likevel så var det ganske ofte noen som viste interesse. Nå er det veldig lenge siden sist. Har det noe med alderen å gjøre? Blir jenter mindre flinke til å vise interesse ettersom de blir eldre? Har jeg blitt mindre attraktiv?

Også er jeg litt sjenert. Jeg er ikke sjenert sosialt, ikke for min egen kropp etc., men så fort jeg skal snakke med en jente og jeg har baktanker blir det veldig vanskelig.

Også har jeg merket en ting: Når jeg prøver å sjekke opp en jente på byen så føles det som at jeg gjør noe galt, og jeg får dårlig samvittighet, er det normalt?!

Det føles uansett som at jeg gjør noe helt feil, selv om det egentlig er det jeg innerst inne har mest lyst til å gjøre.

Til tider har jeg prøvd diverse datingsider på nettet. Jeg er litt betenkt med å poste bilde av meg på sånne sider for jeg vil ikke bli gjenkjent (synes det er flaut), men har gjort det like vel. Har fått endel kontakt med jenter der, men det går gjerne en liten stund så mister de interessen. Det er helt sikkert fordi jeg somler for lenge, eller de synes jeg er kjedelig. Selv når det er helt innlysende at jeg tar kontakt med en jente fordi hun er søt, har jeg veldig vanskelig for å innrømme det ovenfor henne, eller gjøre noe som kan avsløre det.

Så nå er jeg litt stressa. Jeg får ikke til det jeg vil med livet mitt. Og jeg vet egentlig ikke engang hva det egentlig er jeg vil. Men jeg prøver å treffe en søt jente, og jeg får det ikke til. Og når jeg treffer henne så er sjangsen stor for at jeg ikke får meg selv til å gjøre det som skal til for å få det jeg vil ha...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får dårlig samvittighet sier du. Betyr det at du føler du lurer henne, enten målet er et forhold eller bare sex?

Hvis du er ekte og hun liker deg, så er det overhodet ikke noe lureri involvert som gjør at du burde ha dårlig samvittighet. Da vil hun det like mye som deg.

Jeg mistenker at du gjør den vanlige feilen, når du snakker om jenter som mister interessen. Du er ikke noe spennende, du tør ikke å slippe deg løs.

Jenter liker å le, og for å få dem til å le så må du vise guts og ta noen sjanser. Du har svært lite å tape, og det går sjeldent galt.

De vil ikke bare snakke om hva de har gjort i løpet dagen, hver eneste dag. Eller høre hvor mye du savner dem. De vil flørte, fleipe, le og ha det gøy. Naturlig nok.

Hva er det som hindrer deg? Er du redd nok for å miste jenta, så er du nærmest garantert å miste henne. Neste gang du blir kjent med ei jente kan du være mer vågal, mer levende og by på deg selv.

Bare ta sjansen. Jeg tviler på at du vil angre.

Lenke til kommentar
Gjest fortvilet

Lekr: Tja, hvis målet er et forhold føler jeg ikke at jeg lurer noen, men hvis målet hovedsaklig eller utelukkende er sex føler jeg det. Jeg er helt enig at dette er irrasjonelt, men det føles likevel sånn..

Problemet er ikke at jenter mister interessen, problemet er at jeg ikke føler meg komfortabel med å gjøre det som skal til for å få en jente med meg hjem, selv når jeg egentlig har henne på gli.. Det har hendt flere ganger at folk rundt meg har blitt overrasket over at jeg drar hjem alene.

På nett synes nok jenter ofte jeg er kjedelig. Jeg synes det er mye lettere å være meg selv på ordentlig enn gjennom en maskin, ellers får jeg alt for mye tid til å tenke og vurdere, så jeg bør egentlig bare komme meg ut og treffe damer ute. Jeg prøver å unngå byen av diverse grunner. Noen tips til andre arenaer enn nettet og byen?

Step_up: du har helt rett, det hjelper å gi faen. Må bare lære å gi fra seg kontrollen, og jeg er ikke helt der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...