flory Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hei, skal gå til innkjøp av foto ryggsekk. Har sett litt rundt på ebay og står nå fast mellom to sekker. Lowepro minitrekker AW og Lowepro Flipside 400 AW. Med tanke på ebay prisene har jeg et budsjett på ca. $150 dollar. Sekken skal brukes på mindre fjellturer og ellers når jeg er ute og farte. Av utstyr har jeg et EOS 350D med batterigrep, på det meste mellom 4-6 objektiver og alltid stativ. Så stativfeste er et must. Noen som har andre forslag så er jeg åpen for det. Takker for hjelpen folkens Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har Lowepro Mini Trekker og Flipside 300 selv. Filpside 300 er akkurat litt for liten til den mengden utstyr du nevner, så det er nok lurt å se på Flipside 400 istedet. Men skal du ha med andre ting enn fotoutstyr? I såfall er ingen av disse sekkene velegnet. HAr du snoket litt rundt på Cambags.com. Der ser du hva det er plass til i de forskjellige sekkene som er lagt inn. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jag har en Kata R-104 som jeg liker veldig godt til den typen bruk. Den er etter mitt syn helt overlegen alternativene fra Lowepro som du tenker på. Men den koster litt mer enn budsjettet ditt. De finnes også en noe mindre modell, Kata R-103, som også er god. Men den er en del mindre, mangler de avtagbare sidelommene og du får heller ikke med den egne festeanordningen for stativ. Her kan du lese litt om de ulike modellene. Det eneste jeg ikke helt liker med Kata er at de er produsert av et Israelsk selskap - selv om jeg ikke har spesielle sympatier hverken i den ene eller den andre retningen. Men kvaliteten oppfatter jeg som noe som gjerne kunne tåle en krig eller to. Lenke til kommentar
flory Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Har sett litt på Kata sekkene og de virker veldig bra men er for dyre for meg som student. Har kikket enda mer på både Flipside 400 og Mini trekker og kan fortsatt ikke bestemme meg. Minitrekkeren kan jeg få fra ca. 80 dollar (ca. 480NOK) og flipside 400 for ca. 125dollar (ca. 780NOK) uavhengig av prisen hva ville dere valgt? Må vel også nevne at det ene objektivet jeg skal ha med meg ofte er jævelig stor. legger ved et bilde. (hvis jeg får til) Endret 29. mars 2010 av flory Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har ikke prøvd Mini Trekker, men har en Flipside 400AW. Flipside kan jeg trygt anbefale. Den har plass til en god del utstyr, er komfortabel og er veldig praktisk. Den åpner i ryggen, så du slipper å legge bæreselene ned i søla når du skal ha noe ut av sekken. Dessuten synes jeg den ser temmelig anonym ut, noe som kan være et pluss for noen. Et skikkelig beist av et objektiv det der. Kan du dele noen detaljer? Lenke til kommentar
flory Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Har ikke prøvd Mini Trekker, men har en Flipside 400AW. Flipside kan jeg trygt anbefale. Den har plass til en god del utstyr, er komfortabel og er veldig praktisk. Den åpner i ryggen, så du slipper å legge bæreselene ned i søla når du skal ha noe ut av sekken. Dessuten synes jeg den ser temmelig anonym ut, noe som kan være et pluss for noen. Et skikkelig beist av et objektiv det der. Kan du dele noen detaljer? Ok, ja føler nesten at minitrekkeren er litt "spinkel" og at flipsiden har praktiske løsninger. så jeg tror jeg går for denne. Objektivet er et Carl Zeiss Pentacon 300/f.4 med M42 gjengetilkobling. må ha adapter for å passe på 350d(og alle andre canon digital). Eneste "negative" er at den er 100% manuell uten noe AF eller lignende. Men meget stabil konstruksjon i i stål/aluminium og alle linsene er håndslipte. Kan bare anbefale dette objektivet. Har også en 2x converter og med omregningen ( gange med 1,6) kommer jeg på maksimalt 960mm brennvidde . Har kun disse "gammle" Zeiss linsene og er meget fornøyd. Synes at det fortsatt er god gammeldags fotografering med manuele instillinger og fordelene med moderne digitale speilrefleks kamera. Er det flere spørsmål er det bare å spør Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Høres ut som et veldig interessant objektiv å jobbe med. Tipper vekta er ganske heftig med tanke på konstruksjonen? Lenke til kommentar
flory Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Høres ut som et veldig interessant objektiv å jobbe med. Tipper vekta er ganske heftig med tanke på konstruksjonen? ja det er et fantastisk objektiv. Og prisene på de gamle objektivene er veldig hyggelig også. beistet kostet meg ca 550,-. Vekten ligger vel på rundt 2-3kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå