Gjest Tullerusk Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har et ganske rart og sannsynligvis uvanlig problem. Ser jeg noe på kjøp-og-salg-siden QXL.no som virker fristende og ikke altfor dyrt så klarer jeg ikke å la være å kjøpe det. Det er for det meste deler til gamle trøsykler og gamle trøsykler jeg kjøper pga at jeg samler på slike. Men nå har jeg nok. Både sykkeldeler og sykler! For lenge siden! Hvordan kan jeg klare å motså fristelsen til å kjøpe mer? Økonomien min har gått til hælvette...Håper at dette er rett forum, men jeg regner med at kjøpeavhengighet går under kategorien helse. Gutt på 18 år. Takk for svar! Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har samme problem på eBay med unyttige duppedingser hah Men jo, hva med å kansellere abonnmentet på internet, med mindre du bor hjemme hos mor/far. Da sparer du jo noen kroner. Eller du kan få de du har internett hos om å blokkere QXL på nettet ditt? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har samme problem på eBay med unyttige duppedingser hah Men jo, hva med å kansellere abonnmentet på internet, med mindre du bor hjemme hos mor/far. Da sparer du jo noen kroner. Eller du kan få de du har internett hos om å blokkere QXL på nettet ditt? Bare tanken på det er fryktelig! Er avhengig av internet for skolearbeid og kontakt med andre mennesker. Går jo selvfølgelig an å blokkere QXL, men det er jo heller ikke så trivelig. Det kan jo være et eller annet jeg faktisk har bruk for en dag. Vil ikke slutte HELT å kjøpe ting, bare begrense meg en del. Det siste halvåret har det gått over alle støvleskaft! Har rett og slett kjøpt ting i hytt og gevær...Mer enn jeg har råd til å betale. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) as Endret 29. mars 2010 av Raudridder Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hva med å sette en grense på bankkortet ditt? Eller rett og slett prøve å tenke at DENNE trenger jeg ikke, men det har du vel allerede gjort...? : ) Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har samme problem på eBay med unyttige duppedingser hah Men jo, hva med å kansellere abonnmentet på internet, med mindre du bor hjemme hos mor/far. Da sparer du jo noen kroner. Eller du kan få de du har internett hos om å blokkere QXL på nettet ditt? Bare tanken på det er fryktelig! Er avhengig av internet for skolearbeid og kontakt med andre mennesker. Går jo selvfølgelig an å blokkere QXL, men det er jo heller ikke så trivelig. Det kan jo være et eller annet jeg faktisk har bruk for en dag. Vil ikke slutte HELT å kjøpe ting, bare begrense meg en del. Det siste halvåret har det gått over alle støvleskaft! Har rett og slett kjøpt ting i hytt og gevær...Mer enn jeg har råd til å betale. Elendig unnskyldning unge mann. Det vil aldri være noe du TRENGER på QXL. Sperr tilgangen til dette infernalske nettstedet DETTE ØYEBLIKK. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har samme problem på eBay med unyttige duppedingser hah Men jo, hva med å kansellere abonnmentet på internet, med mindre du bor hjemme hos mor/far. Da sparer du jo noen kroner. Eller du kan få de du har internett hos om å blokkere QXL på nettet ditt? Bare tanken på det er fryktelig! Er avhengig av internet for skolearbeid og kontakt med andre mennesker. Går jo selvfølgelig an å blokkere QXL, men det er jo heller ikke så trivelig. Det kan jo være et eller annet jeg faktisk har bruk for en dag. Vil ikke slutte HELT å kjøpe ting, bare begrense meg en del. Det siste halvåret har det gått over alle støvleskaft! Har rett og slett kjøpt ting i hytt og gevær...Mer enn jeg har råd til å betale. Elendig unnskyldning unge mann. Det vil aldri være noe du TRENGER på QXL. Sperr tilgangen til dette infernalske nettstedet DETTE ØYEBLIKK. Har faktisk lurt på om det er best å bare blokkere dritten, egentlig. Men så kommer det jo en hel masse "men"...Får sikkert karamba dersom det skulle skje. Er jo spennende å...ja..*host hark* Lenke til kommentar
lperik Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Merkelig ting å være avhengig av (i mine øyne). En enkel og effektiv løsning ville jo være å kjøpe seg world of warcraft. Du blir greit hekta av det og, men det positive med det er at du sparer uendelig mange kroner på å bare sitte hjemme å spille og knapt nok ha tid til å spise.. Fra spøk til alvor: gå i banken og fortell de at du har problem med å kjøpe ting på nett. Det må da være en sperre som de kan sette på som gjør det umulig å bruke kortet på nettet. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Blokker det, og åpne for hver gang du _må_ ha noe. Steng igjen like etterpå. Du vil da ikke surfe QXL for random ting, ettersom det vil være litt stress å komme inn på siden hver gang. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 DU TRENGER DET IKKE DU TRENGER DET IKKE DU TRENGER DET IKKE Slutt å titt på QXL da .... og selg halvparten av delene! Skal innrømme jeg av å til også kjøper masse tull .... men stor sett billig værl og det har jeg råd til! Det er bare å beherske seg! Og har du trangt øknomi/ikke råd IKKE KJØP! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det å kjøpe noe bare fordi det er billig er en skummel felle mange går i. Mange implulskjøp stopper om man tenker igjennom hva man egentlig skal med den dingsen man holder på å kjøpe. Kommer jeg til å bruke den til noe fornuftig ? Er det andre ting jeg har trenger mer / får mer glede av ? Tenk at du allerede har kjøpt den for 2 uker siden og at du egentlig ikke hadde så mye bruk for den likevel. Vurder å henge opp dette ved siden av PC'en om du ikke husker det som står her til neste gang du vil shoppe sykkel-ting Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Støtter den med "Tenk at du allerede har kjøpt den for 2 uker siden og at du egentlig ikke hadde så mye bruk for den likevel." Mange nestenimpulskjøp jeg har vært borti som har stoppet med den tanken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå