rulleguru Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvorfor det? Første post er første forslaget han la frem, har vært mange endringer i denne tråden. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Siden sist er det ikke mange endringer, men her er de: - budsjettet opp til 11.000-11.500 Hvorfor det? Vi snakker om FM10. Du kan helt sikkert spille det uten merkbar lagg på oppsettet du allerede har. - ønsker SSD harddisk (lurt å ha den mot operativsystemet tro?) Fremdeles - vi snakker fortsatt FM10. Det er ikke voldsomme I/O-operasjoner som skal utføres. Jeg er enig i at SSD er fremtiden, men per idag er jeg uenig i at det har noe for seg i de fleste spill, og ihvertfall ikke FM. - har lurt på denne prosessoren: Intel Core 2 Duo E8600 3.33GHz Socket775 (kr 2.050 på NetShop som jeg er avhengig av som levrandør siden de skal sette sammen pc'n) Nei. Her er hvorfor: Ellers: - oppgraderingsvennlig, også på grafikkfronten siden jeg snuser på Assassin Creed2 og den type spill blir jo bare tyngre å kjøre i tiden framover) - hovedkortet bør kanskje støtte det å ha to grafikkort. Trolig er det lurt om det er to kort på plass fra start av siden Football Manager 2010 faktisk er blitt mer grafisk (blandt annet 3d kamper) Dette har jeg ingen tro på. Jeg er klar over at FM har fått 3D-kamper i senere tid, men det skal da likevel være langt under Fifa-nivå. Minimum:o OS: Windows XP, Vista or 7 o Processor: Supported processers include Intel Pentium 4, Intel Core, and AMD Athlon. 1.4 GHz or faster required when running Windows XP, 2.0 GHz or faster required when running Windows Vista or 7 o Memory: 512 MB RAM when running Windows XP, 1.0 GB RAM when running Windows Vista o Graphics: 128 MB video card with the following supported chipsets: Nvidia FX 5900 Ultra or greater; ATI Radeon 9800 or greater; Intel 82915G/82910GL or greater. Earlier cards may only display 2D Match Viewer Mode and are not supported. Laptop versions of these chipsets may work but are not supported. o DirectX: Version 9.0c (included) o Hard Drive: 2 GB free space o LAN: TCP/IP compliant o Input: Keyboard, mouse Jeg har et par stasjonære maskiner fra 2004 som skal takle dette spillet, og som kostet rundt 15k i innkjøp den gang. Ingen vits nå 6 år senere å legge 15000 kr i en ny maskin som skal kjøre det da. Du kjører det fint på en maskin til under 5000 kr. Endret 15. juni 2010 av srbz Lenke til kommentar
morvar Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Siden sist er det ikke mange endringer, men her er de: - budsjettet opp til 11.000-11.500 Hvorfor det? Vi snakker om FM10. Du kan helt sikkert spille det uten merkbar lagg på oppsettet du allerede har. - ønsker SSD harddisk (lurt å ha den mot operativsystemet tro?) Fremdeles - vi snakker fortsatt FM10. Det er ikke voldsomme I/O-operasjoner som skal utføres. Jeg er enig i at SSD er fremtiden, men per idag er jeg uenig i at det har noe for seg i de fleste spill, og ihvertfall ikke FM. - har lurt på denne prosessoren: Intel Core 2 Duo E8600 3.33GHz Socket775 (kr 2.050 på NetShop som jeg er avhengig av som levrandør siden de skal sette sammen pc'n) Nei. Her er hvorfor: Ellers: - oppgraderingsvennlig, også på grafikkfronten siden jeg snuser på Assassin Creed2 og den type spill blir jo bare tyngre å kjøre i tiden framover) - hovedkortet bør kanskje støtte det å ha to grafikkort. Trolig er det lurt om det er to kort på plass fra start av siden Football Manager 2010 faktisk er blitt mer grafisk (blandt annet 3d kamper) Dette har jeg ingen tro på. Jeg er klar over at FM har fått 3D-kamper i senere tid, men det skal da likevel være langt under Fifa-nivå. Minimum:o OS: Windows XP, Vista or 7 o Processor: Supported processers include Intel Pentium 4, Intel Core, and AMD Athlon. 1.4 GHz or faster required when running Windows XP, 2.0 GHz or faster required when running Windows Vista or 7 o Memory: 512 MB RAM when running Windows XP, 1.0 GB RAM when running Windows Vista o Graphics: 128 MB video card with the following supported chipsets: Nvidia FX 5900 Ultra or greater; ATI Radeon 9800 or greater; Intel 82915G/82910GL or greater. Earlier cards may only display 2D Match Viewer Mode and are not supported. Laptop versions of these chipsets may work but are not supported. o DirectX: Version 9.0c (included) o Hard Drive: 2 GB free space o LAN: TCP/IP compliant o Input: Keyboard, mouse Jeg har et par stasjonære maskiner fra 2004 som skal takle dette spillet, og som kostet rundt 15k i innkjøp den gang. Ingen vits nå 6 år senere å legge 15000 kr i en ny maskin som skal kjøre det da. Du kjører det fint på en maskin til under 5000 kr. Rett og slett fordi: * systembeskrivelsen du har klippet inn er MINIMUM. Jeg ønsker ofte å ha med 5-6 forskjellige ligaer i FM. Da blir det tungt å kjøre. * Ellers vil jeg ha en maskin som fungerer i morgen også Og helst litt til.. * Og jeg KAN bli frista til å kjøpe et annet spill enn FM 2010/FM2011 - og da er det dumt om maskina "kun" er ok på FM. Dette kunne jeg selvsagt ha opplyst * En maskin til kr 5000 - tja... Det er vel så enkelt å si at det ikke er det jeg vil ha. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Fair enough. Jeg satte det litt på spissen, men ærlig talt trenger du ikke å legge 15k i en maskin som skal takle FM og "litt til" (nå gjorde du riktignok ikke det heller, men det var det jeg kommenterte). Du får en super gaming-maskin - med skjerm - som takler alle spill i dag på maks til et firesifret beløp, og ha gjerne i bakhodet at en PC taper seg prosentvis i verdi langt raskere enn f.eks. en bruktbil. Personlig er jeg ikke fan av å legge unødvendig mye penger i et PC-kjøp, men det er jo klart at det finnes en "generell" nedre grense der du plutselig vil tape enormt mye ytelse på å gå under. Lenke til kommentar
morvar Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Og de to første problemene er allerede et faktum; 1. Kabinettet har fått seg en liten trøkk - trolig ikke noe alvorlig men det ser ikke pent ut. 2. Skruene som skal brukes til å feste hovedkortet er "nowhere to be found" Har sett grundig i pakken med hovedkortet og sett etter i selve kabinettet om de skulle være teipa fast noen plass - men neida... sukk... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Var det synlige skader på esken til kabinettet? Hvis det var tilfelle skal du ta det opp med posten og få det registrert som skade under transport. Send så en henvendelse (reklamasjon) til nettbutikken med bilde både av skaden på esken og kabinettet og be om retur og nytt kabinett. Ikke glem å nevne posen med festeskruer som mangler. Hvis esken ikke har skader så må det jo være skadet før det ble pakket. Ikke ta kabinettet i bruk! Tror dette ordner seg veldig raskt. Endret 19. juni 2010 av -alias- Lenke til kommentar
morvar Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Var det synlige skader på esken til kabinettet? Hvis det var tilfelle skal du ta det opp med posten og få det registrert som skade under transport. Send så en henvendelse (reklamasjon) til nettbutikken med bilde både av skaden på esken og kabinettet og be om retur og nytt kabinett. Ikke glem å nevne posen med festeskruer som mangler. Hvis esken ikke har skader så må det jo være skadet før det ble pakket. Ikke ta kabinettet i bruk! Tror dette ordner seg veldig raskt. Har ordna seg. Sendte bilder som viste skjevheten ganske klart. Jeg kunne velge om jeg sender tilbake det skjeve kabinetter eller jeg kunne beholde det. Så jeg velger å beholde det, kan være greit til å trene på å sette sammen en maskin med brukte deler på et seinere tidspunkt Et nytt kabinett inkl skruer til hovedkort er på vei - kostnadsfritt for meg Litt irriterende å måtte vente - men jeg har planlagt kjøpet siden mars måned så å vente noen dager til får jeg tåle! Lenke til kommentar
morvar Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Hei! Har problem med å få maskina opp å gå! - Alle viftene går - Hovedkortet har strøm - ser ok ut MEN - Her kommer ingen lyd? Da har jeg ingen mulighet til å få tolket hva som er feil - Det kommer ikke opp bios eller noe som helst på skjerm ved oppstart - Virker som skjerm ikke har signal? - HD lampen er ikke mulig å få montert pga tilkoblinga ikke stemmer med kortet. Hjelp! ------- Kan jeg fortsette på denne tråden med slike spørsmål eller bør jeg starte ny tråd en annen plass? Syns det var praktisk å bruke den samme Takknemlig for hjelp. E-post til Dustin er også sendt, men om noen fatter hva som kan være feil så gi lyd! På forhånd takk! mvh Morten Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Har du koblet i både 24 pin og 4/8 pin strømledning til hovedkortet? Symptomene du beskriver er en svært vanlig feil og vanligvis så er det 4/8 pins ledningen som enten ikke er montert eller ikke montert skikkelig i hovedkortet. På ditt hovedkort så ligger 4/8 pins kontakten rett ved der som kobberrøret til kjøleribbene på hovedkortet kurver. Den har en liten svart hette over halvparten av kontakten og heter EATX12V. Endret 28. juni 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
morvar Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Har du koblet i både 24 pin og 4/8 pin strømledning til hovedkortet? Symptomene du beskriver er en svært vanlig feil og vanligvis så er det 4/8 pins ledningen som enten ikke er montert eller ikke montert skikkelig i hovedkortet. På ditt hovedkort så ligger 4/8 pins kontakten rett ved der som kobberrøret til kjøleribbene på hovedkortet kurver. Den har en liten svart hette over halvparten av kontakten og heter EATX12V. Jackpot Du hadde rett. Fatta ikke at noe skulle monteres der nå det var hette over.. Men det er nå første gang jeg gjør dette her. Takk for hjelpen! Nå er Windows7 på vei til å bli innstallert. Gleder meg til ny pc Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Glem å handle på Komplett. Hvorfor? SParte 1500 kr på en annerledes levrandør. Gikk for Netshop og NetOnNet. Komplett har genialt utvalg, men svindler penger. Lenke til kommentar
morvar Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Må også skryte av Dustin. Kjappe svar på mange nybegynnerspørsmål og ikke minst rask reaksjon og god løsning for meg når jeg påpekte skjevhet med kabinettet! Lenke til kommentar
morvar Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Glem å handle på Komplett. Hvorfor? SParte 1500 kr på en annerledes levrandør. Gikk for Netshop og NetOnNet. Komplett har genialt utvalg, men svindler penger. Det ble Dustin. Komplett var mye mer konkurransedyktig tidligere. Nå ligger de 10 - 15 % over Dustin, i alle fall på det produktet jeg bestemte meg for. Jeg sammenligna prisene og fant ut at jeg sparte ca 1200 i fht Komplett (pc på ca 11200 inkl Windows). Når jeg nå har hatt min første kundeopplevelse med Dustin og at denne var udelt positiv så er det ingen grunn til å gå tilbake til komplett! Dustin vant en ny kunde i meg. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Godt å høre. Ble særdeles stor fornøyd med NetOnNet og Netshop sin service. Levering på 3 dager og PC skal bygges i morgen! Lykke til Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Må også skryte av Dustin. Kjappe svar på mange nybegynnerspørsmål og ikke minst rask reaksjon og god løsning for meg når jeg påpekte skjevhet med kabinettet! Dustinhome er absolutt de beste jeg har brukt. Svært god service, rask behandling og levering og ikke minst bra priser. Fint at det fungerer nå. Som jeg nevnte tidligere er den feilen svært vanlig og heldigvis husker vi som har opplevd det før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå