Thommas88 Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Har det på 1200 nå å fikk bluescreen da. kom noen ganger til stripete skjerm men varte 0.3 sek å gikk tilbake til normalt. Fikk bluescreen på slutten da altså Lenke til kommentar
wiak Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) her har vi problemet "overklokket kort" skru av overdrive og bruk standard klokker så får du ikke PROBLEMER http://www.amd.com/u...ifications.aspx Core = 850mhz Mem = 1200mhz er standard vis du skal overklokke burde du skru opp vifte hastigheten også Endret 2. april 2010 av wiak Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 ja og jeg HAR tatt det ned til standard å sjekka fra komplett.no hva statsa skal være for 2 dager siden nå å skrudd de ned. Still the problem exists som jeg skrev i min siste post Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Da ville jeg, visst jeg hadde muligheten, testet kortet i en annen maskin. Hvis du har utelukket driver-problemer ( HK + GFX ) samt testet i forskjellige programmer/spill ville jeg kjørt RMA. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 Her er et bilde av pcen også driver jeg å laster opp 2 videoer av greiene så dere får se selv hva som skjer. Ene er på 200 Mb så tar litt tid å nr 2 er på ca 700 mb så tar litt lenger tid. Men anyways her er et bilde av innsiden. its a mess men honestly så rydder jeg ikke i det der før jeg får den nye pcen jeg skal ha. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) legg inn windows på nytt også legger du inn catalyst 10.3, legg alså ikke inn nvidia driverne sån at du kan rulle ut de kan være problemer mellom nvidia sine drivere og ati sine drivere Endret 3. april 2010 av wiak Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Har ikke villet gått så langt at jeg hadde reinstallert (med mindre du ikke har mye du må ta vare på selvsagt) og har heller prøvd å fjerne driveren fullstendig, først via uninstall , så via F8 safe modus og fjerne foldere og rester av drivere der, eventuelt med alternative programmer som drivercleaner. Kan jo også nevne at det finnes en mulighet for at du har kunnet ødelagt kortet ditt , noe som kan skje om det kjører over tid på alt for høy klokkefrekvens. Da er det svært lite man kan gjøre. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) har ikke hatt kortet mer en en uke eller 2 da. å skjedde med en gang jeg har spilt http://www.youtube.com/watch?v=GG4-ZivZbE8 http://www.youtube.com/watch?v=YIyeHSt3KTI Endret 4. april 2010 av Thommas88 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 molex til pcie power? prøv også de andre pcie strøm uttakene på strømforsyningen Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Stemmer. da gjør jeg det når jeg kommer tilbake. SKal bort en 2 dagers tid nå. Gå over alle utgangene på den å sjekke om det evnt kan være for mye på en men det skal ikke være det. Er 2 vifter pluss 1 hdd å den Pcien på den ene der. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 I ATI overdrive så tester jeg auto tune og den setter det til 1300Mhz og 890 Mhz på Gpu.... Dette skader systemet ikkesant ? hvorfor stopper den ikke da ? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 (endret) I ATI overdrive så tester jeg auto tune og den setter det til 1300Mhz og 890 Mhz på Gpu.... Dette skader systemet ikkesant ? hvorfor stopper den ikke da ? er du dritt lei at skjermen fryser når du overklokker? slutt å overklokk, det er IKKE støttet og garantien vil ryke når man overklokker, når du skrur på overdrive får du en VIKTIG melding prøv å underklokke i steden og se om det fikser problemer Endret 6. april 2010 av wiak Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 har den på default. Hadde ikke noe problem etter formatering. Men når jeg innstalerte windows updates SÅååå kommer det tilbake. Windows7. Alle updates... Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ser at du tidligere er blitt rådet til å kjøre orginal klokk på pc'en, når du feilsøker. Ikke bare gpu, men også cpu og ram. Ser i videoen, at du har 9x375 MHz= 3375 MHz på cpu, når multiplier øker fra 6 til 9 under last. Du kjører også ram på 1050 Mhz, som er opp mot max. Prøv å kjør med alt på auto i bios, før du feilsøker videre, men behold max spenning på ram( er det 2.2V eller 2.0V ram du har?) Du har sikkert hatt en stabil overklokk tidligere, men kanskje den ikke er det mer!( Går ut i fra, du har stress testet overklokken tidligere ). Har sjøl en Core Duo E6850, og det var et h...., å få den stabil på 446x8= 3568 Mhz (ikke mulig å få den stabil høyere, med mitt Maximus Formula), stress testet med OCCT Perestroïka ! Du skulle også sjekke last fordeling på psu sine 12V linjer(rails), har du gjort det? Er det en Corsair HX620W, med 3 12V 18A linjer du har? Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Har bare tulla med CPU hittil å ikke noe på ram. Har ikke testa noe høyere en det jeg har på CPU nå heller pga jeg er ikke så erfaren å vil ikke ødelegge cpuen enda før jeg får mine nye pc deler men det blir bil før pc nå så skjer sikkert senere på sommern. Ja det stemmer det med PSU men ikke sjekka enda for jeg testa Format først siden jeg like godt kunne gjøre det. Men pcen står framme nå å kan sjekke. TUSEN takk for råd btw! Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 sjekka nå å Den ene PCIE strøm kabelen har sin egen som går dirrekte til PSU uten last å det har den andre også. Så er det en annen som har 2 HHD å 2 vifter å en annen som har 1 hdd å DVD rom. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Ok, så de 2 pci-e utgangene går direkte til gpu, lagde bilde før jeg så svaret ditt! Men prøv med orginal klokk på cpu, og hvis ram er orginalt på 1050Mhz?, så prøv å klokk dem ned til 667 eller 800 MHz, før du feilsøker videre! Har du en link til ram brikkene dine, har vært mye tull med Crucial DDR2 BallistiX, spesielt 2.2 Volt brikkene, har sjøl vært plaget med dem! Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Ja linger litt på bildet du posta men de har ikke begge sin egen PCI utgang da. Den ene bruker den under å den andre pci http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571&view=detailed#ProductTabs Generelt Lagringskapasitet 2 GB : 2 x 1 GB Oppgraderingstype Generisk Minne Type DRAM Teknologi DDR2 SDRAM Produktformfaktor DIMM 240-pin Modulhøyde (tommer) 1.18 Minnehastighet 1066 MHz ( PC2-8500 ) Ventetidstiming CL5 Dataintegritetskontroll Ikke-ECC RAM-funksjoner Ikke-bufret Modulkonfigurasjon 128 x 64 Spenningsforsyning 2.2 V Kontaktflate Gull Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 Sånn nå har jeg loada default settings i bios å ram står på 800Mhz. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Ja linger litt på bildet du posta men de har ikke begge sin egen PCI utgang da. Den ene bruker den under å den andre pci Skjønte ikke helt hva du mente her, bilde er av en Corsair HX620W, og som jeg skjønner, så er det 2 pci-e utganger på den, som bør brukes til skjermkort. Hvis du har den psu'en, og ikke bruker begge utgangen, men en overgangs kontakt fra en av de andre utgangene til gpu, er ikke helt heldig. De ram brikkene, er de samme som døde på min pc, og hos veldig mange andre brukere. Er kjent for å ryke, så du bør prøve noen andre ram brikker, hvis det ikke hjelper å kjøre med orginal klokk på cpu og ram. Men etter hva jeg har opplevd og lest, så ville jeg aldri stolt på de brikkene (Crucial DDR2 BallistiX PC6400-PC8500 2.2V) Du kan også prøve å boote opp med Memtest86+ V4.00, brenn som iso med feks. ImgBurn (Write an image file to a disc) Memtest86+ Guide/How To's Endret 10. april 2010 av ask99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå