Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dritt lei. Skjerm fryser. Xfx 5870

Anbefalte innlegg

Hey hey hey. Litt irriterende problem oppstår nå å da. Når jeg spiller Bad company 2 eller wow så henger spillet seg brått. Aner ikke hva som skjer men varmen er det ikke for kjører dual screen å har monitor over varme i cpu å skjermkort på den andre skjermen. Lurer på om dere kan hjelpe meg med å feilsøke eller råd.

kjører 3xhdd. + 1x1 Usb Hdd.

3 vanelige vifter.

Cpu,skjermkort

1xDVDrom

å mer er det ikke. Kjører dette på 620W corsair strømforsyning som er ca 3 år gammel, men det burde vel holde.

Oppdatert driver har jeg gjort og fjerna det fra mitt gammle kort 4870 Ati radeon. hadde ikke problemet med 4870 men fikk 5870 for 3 dager siden å blir litt grinete når man får spilt 5 min i hver dungeon i wow før du DC'er. eller multiplayer på bad company .

Når den fryser seg så er den skjermen der det spilles på den blir litt vista grønn aktig og den andre blir svart med grå striper ned hvis det undres.

Endret av Thommas88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problem i går men d er ett 4870 kort.. Jeg formaterte og reinst windows 7 64bit la inn nyeste catalyst 10.3... D bare hang seg under spilling kunne kjøre test på cpu og ram ingen pes.. Konkluderte med at d måtte være skjermkortet. Avinst 10.3 og brukte driver cleaner så la jeg inn 10.2 etter d funket det ingen frys og alt glei lett..

Ikke sikkert dette er løsningen for deg men verdt ett forsøk vertfall.

Lenke til kommentar

Ja prøver på 1250 da men sto på max fra før av i tilfelle får jeg har klokka gamle skjermkortet men viste ikke at det ble med vidre for jeg skrudde av overdrive når jeg fikk det nye nettop pga at jeg ikke kom til å trenge å gjøre det.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med overclocking på mitt 5870 er at jeg kan "makse" (i overdrive) ut klokkehastigheten til 900 uten problemer. Men hvis jeg prøver å klokke minnehastigheten kommer jeg fort i problemer. På mitt kort (sapphire rev. 1) kommer jeg ikke over 1240 uten grey stripes og frys. Dette varierer selvsagt fra kort til kort.

Prøv å sett minnehastigheten ned til 1200 (stock).

Endret av d4fF
Lenke til kommentar

Leste et sted at dersom man overclocker kjernen er minnet også mer følsomt.

Det å overclocke minnet er noe man generelt tjener veldig lite på, så det er liten vits. Få heller ut alt du kan av kjernen, så se om du kan øke minnet noe. Var før i tiden det som man fort kunne tjene en del på overclocking av minnet.

For all del du går kansje fra 80 til 84 fps etter, men ser ikke på det som nevneverdig.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...