Postkassestativ Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har en bil med veldig sliten dynamoreim, kan jeg kjøre langt uten at reima er på? Det er en Astra med 1,7TD 100% mekanisk diesel. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Nei! Du skal aldri kjøre en bil med vekselstrøms dynamo uten reim. I nød kan du bruke en damestrømpe eller en strikk som ikke faller av. Viktig at reimskiva går rundt. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Hva kan da gå galt? Det er jo ikke noen form for styreenheter i bilen Lenke til kommentar
Indian Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Du har regulator til dynamoen og andre elektriske komponenter....Jeg har lest advarslene i instruksjonsbokene så langt tilbake som på 70-tallet. Hvorfor ikke sett på ny reim og kjøre bilen? Er det bilen din som står i Østfold? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det blir da det samme som å stå med tenninga påslått uten motoren i gang for generatoren og annet som bruker strøm.. så lenge det er spenning nok på batteriet er det ikke noe problem å kjøre uten reima, forutsatt at det ikke er noe annet på samme reim som må fungere, f.eks vannpumpe. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg må bruke bilen til å komme meg til butikken der de selger reimer. Reima er fortsatt på, men den hyler noe for jævlig. Så jeg føler at jeg får litt for mye oppmerksomhet når jeg er ute å kjører. Reima går på vannpumpa, men den har 2 reimer, så det er ikke farlig om en er borte. Motoren trenger jo ikke støm til å gå, jeg slår jo av lysene, så det er jo kun 2 stk 2-watts pærer + ladelampa som lyser når jeg kjører. Satt på en Vectra 2007-modell der dynamoen røk i fart. Kjørte nesten 4 mil med lys og radio på og den gikk fortsatt da vi kom til verkstedet. Det har ikke vært noen feil på den i etterkant. Bilen står ikke i Østfold...... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Sparay på litt remspray eller wd- 40/ 556 (verktøy på boks) Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Wd-40 skal jeg få til, reimspray må jeg dessvere kjøre samme veien for å få kjøpt. Har heller ingen særlige gode erfaringer med reimspray. Hadde det på reima, men den hyla noen minutter etter alikevell Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 nei, wd40 gjør bare at reima glir mer... står jo på boksen at den har smørende effekt Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hvis det er snakk om gnissninger så har det en smørende effekt, hvis det er pga. sluring det er ulyd så hjelper ikke wd 40 eller 556 nei. Uansett så ta turen til butikken og få deg noen nye remmer, drit i at det kommer noen ulyder på veien... Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 31. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2010 Bytta reima å reimhjulet i dag, har kjørt 40 mil etterpå uten noen form for problemer Lenke til kommentar
RIP Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Kan kjøre lenge på bare batteriet, kjørte en måned uten dynamo - måtte bare lade batteriet engang i blant. Det skumle er at når den er tom for batteri så stopper den på stedet. Endret 31. mars 2010 av RIP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå