Gå til innhold

HD Klikkelyd i XP

Anbefalte innlegg

Har to IBM disker, en på 20 og en på 40 Gigga + enda en 40 på vei (RAID). Anyways, Etter at jeg installerte XP merker jeg at når jeg skal slå av maskinen så kommer det sånne rare klikkelyder. Akkuratt som om HD'en ikke klarer å stenge seg av. Noe slikt:

spinnnnnnn-KLIKK-spinnnnn-KLIKK-spinnnnnnn-KLIK-AV

Her i går når jeg skrudde på maskinen kom dette i oppstarten, rista litt i kjørte "chkdsk c:" og rista litt i diverse ledninger og da slutta det.

Noen som har hatt noe lignende problemer eller vet om en fix eller noe sånnt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke lest diskusjonene ang. IBM harddisker? Spes. 75GXP serien. Ta backup før du gjør noe som helst ihvertfall.

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

On 2002-01-16 20:57, aksjonist skrev:

Er det noen her med clicks of death problemer med sin 75GXP IBM som har erfaringer med reperasjon/innbytte av denne disken ?

Sitter selv med en fra Komplett som nettopp skar seg for andre gang, men har ikke så veldig lyst å få den reparert, for deretter å oppleve at den krasjer etter et halvt år igjen. Er det noen her som har fått sin byttet inn til andre modeller/fabrikat/størrelser ?

Etter det jeg forstår ser det jo ut til at man kan godta innbytte til en 60/120 GXP hvis leverandør tillater det.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 45GB IBM 75gxp lyder som lager den samme lyden. Disse kreperte til slutt helt. Hvis jeg kjører en lowlevel format på de, så blir de bra igjen, men dør etter 2-4uker. Skal levere dem inn til IBM. Men som Spaceman sa, ta backup!

Lenke til kommentar

Dette er det klassiske "IBM-syndromet", med litt variasjon, i når hvor og i hvilken rekkefølge, dessverre opplever mange med IBM-disker dette. Gjelder IKKE bare 75GXP, har selv hatt 3 stk 60 GXP og flere kammiser har opplevd det samme.

Moralen er uansett, en harddisk er IKKE noe en kan stole 100 % på (uansett merke), å ta backup er essential!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...