Pollador Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Heisann. Kan noen foreslå noen enkle, men effektive programmer som baserer seg på knebøy, benkpress, markløft, skulderpress og roing? Fokuset skal ligge mest på økninger i siize, ikke styrke (selv om det bare er et ekstra pluss). thx. Lenke til kommentar
Sundt Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Heisann. Kan noen foreslå noen enkle, men effektive programmer som baserer seg på knebøy, benkpress, markløft, skulderpress og roing? Fokuset skal ligge mest på økninger i siize, ikke styrke (selv om det bare er et ekstra pluss). thx. http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ Lenke til kommentar
Mt. Eden Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) (..) Fokuset skal ligge mest på økninger i siize, ikke styrke (...) Greit å lese hele posten først. Endret 29. mars 2010 av kleivbo Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Hehe, korrekt. Jeg har vurdert mange av de store 5x5 programmene, men de er jo mest siktet mot økninger styrke. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Sjekka Myrevolution's? Forskjellen på volum og styrke kommer jo an på hvordan du utfører rep'en og hvor lange pauser du har Så det kan være et program for både volum og styrke. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Emm.. Mest i størrelse men ikke i styrke? Så lenge du klarer å "skade" muskelen fra trening til trening og spisern nok mat vil du bli sterkere og større. For noen funker et 5x5 program best for andre et 3x10. Spørs hvordan du er bygget opp. Jeg ville anbefale å ligge på en vekt du klarer 5-8 reps med %75-85 av 1RM. Endret 29. mars 2010 av Pijus Lenke til kommentar
lperik Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Er ingen fasit, du må nesten bare prøve deg frem. Skulle jeg anbefalt noe ut fra egenerfaring måtte det vært en 5x5 variant. Det er den type program jeg har hatt mest fremgang med både i volum og styrke. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 For å få økt størrelse må du nødvendigvis bli sterkere og. Tenk deg følgende scenario: En trener 3x10 og øker fra 50 til 80 kg i maks i benken etter 6 måneder, en annen trener 5x5 øker øker fra 50 til 100 kg. Hvem tror du greier å trene 10-reppere på høyest vekt etterpå og dermed stimulere musklene mest? Et kombinasjonsprogram kan kanskje være tingen for deg? Dag 1: Knebøy\frontbøy 5x5 Benkpress\smalbenk 5x5 Markløft\sumo markløft 5x5 Omvendt roing\chins 3xmax Planken 3 sett maks sekund hold til du begynner å skjelve Dag 2: Knebøy\utfall bakover 3x10 Benkpress\smalbenk 3x10 Strake markløft 3x10 Omvendt roing\chins 3xmax Sideplanken 3 sett maks sekund hold til du begynner å skjelve Start f.eks på 60% av maks i benk og bøy, 50% i mark på 5-reps dagen, 10% lavere på 10 repsdagen, øk 5 kg i uka til du stagnerer, ta da 3x3 på begge dagene på 50% i alle øvelsene, test maks og start med nye verdier. Dette er ikke noe optimalt program, men et eksempel på hvordan du kan kombinere styrkeøkning og muskelbygging. De første ukene blir nok svært lette, men etter noen øker når du har jobba inn teknikk og blitt vant til treningsvolmet på ryggen og bena så går det nok bra Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Eg er temmelig sikker på at desto meir avansert du gjer, deste mindre økninger vil du få. Held det enkelt, øker du mykje i styrke, øker du mykje i masse og. Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Tusen takk for alle svar, setter veldig pris på det. Jeg prøver meg på et eller annet 5x5-program som jeg egentlig har god erfaring med fra tidligere. xoxo Endret 1. april 2010 av Pollador Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Det viktigste er egentlig kostholdet. Har du et skikkelig program, så er det utførelsen av programmet og kostholdet som avgjer om du får økninger eller ikkje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå