MarKra Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Har litt problemer med å koble en laptop til det trådløse nettverket i huset. Et bilde sier mer enn tusen ord, så her er et screenshot av det aktuelle nettverket(det øverste): Jeg har en annen laptop som jeg fikk koblet til helt fint (Windows 7), men denne andre laptopen med Windows Vista er det da som har problemer. Jeg har kjørt en diagnose og fulgt instruksjonene som Windows har gitt, uten at dette har ført noe godt med seg. Som familiens IT-mann slipper jeg ikke unna maset før det er fikset, så jeg håper at noen har en løsning eller noen gode tips Endret 29. mars 2010 av Scorix Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Klarer du å trokle deg fram din profiler som evt er lagret for det aktuelle trådløse nettverket. Kan være en gammel profil fra før som kødder til tilkoblingen. Og pass på at du har oppdatert vista + nettverksdriver/kort Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Kan det være at det er krypteringen som ikke støttes mellom router og klientkortet? Du kan jo prøve og endre til en lavere krypteringsnøkkel f.eks WEP. Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Hei, vet ikke om du fikk løst problemet, men hvis ikke - prøv dette; 1 Kontrollpanel -> Nettverks- og delingssenter 2 Administrer trådløse nettverk (eller lignende beskrivelse, finnes i venstre marg) 3 Fjern nettverket som stemmer overens med ditt eget fra "huskelista" til PC-en. 4 Prøv på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå