JohnGun Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hei Angående Canon Legria HF200. Når vi skal legge filmene inn på pc'en for redigering, da hakker filmen. Har noen andre opplevd dette? Videoklippene blir lagret i MTS-fil. Kan dettte ha noe å si? Når vi konverterer de f.eks til AVI, da slutter det å hakke. MEN, det er jo veldig tungvint å konvertere alle klippene. Vet noen hva som kan være problemet? Håper på gode svar Mvh JohnGun Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Du har et dårlig avspillingsprogram eller en dårlig codec. Jeg bruker CoreAVC. med FFDSHOW får jeg en tendens til hakking av og til. Hadde Legria HF200 selv. Lenke til kommentar
JohnGun Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Du har et dårlig avspillingsprogram eller en dårlig codec. Jeg bruker CoreAVC. med FFDSHOW får jeg en tendens til hakking av og til. Hadde Legria HF200 selv. Hvilket avspillingsprogram bør jeg bruke da? Redigeringsprogrammene jeg har brukt er: Sony Vegas 9,0, Windows Movie Maker Avspillingsprogrammene jeg har brukt er : MPC, VLC, GOM. Det hakker med alle programmene. (Videoklippene blir lagret i MTS, er det et vanskeligt format å spille av eller? Går det ann å forandre det slik at kameraet laget et annet filformat, eks. AVI eller mpeg? Håper på gode svar! Mvh JohnGun Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 MTS/AVCHD kan være veldig knotete å få spilt av og editert ja. Om jeg ikke husker helt feil brukte jeg mplayer2.exe og Media Player Classic (Ikke home cinema, den klikka) med CoreAVC og FFDSHOW. Disablet X264 i FFDSHOW. Avspilling krever en del prosessorkraft med mindre man har Nvidia-skjermkort med CUDA-støtte. CoreAVC støtter CUDA. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Avspillingen hakker på min bærbare med 1,66 GHz Core 2 Duo. På min gamle stasjonære før jeg oppgraderte hadde jeg 2,83 GHz. Det gikk glatt. Editering gikk fortsatt tregt i Premiere. Derfor har jeg satset på 3,0 GHz Core 2 Quad som jeg klokket opp til 3,5 GHz. Jeg skulle fortsatt hatt mer juice, men jeg gadd ikke å gå over til i7 ennå. Du bør editere i originalformatet og ikke konvertere i et mellomsteg. Da får du best kvalitet. Når du konverterer til AVI blir videoen re-komprimert en gang til. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Man kan da fint konvertere til AVI uten kvalitetstap. Er bare å enten bruke en lossless codec eller lagre ukomprimert. Krever masse diskplass og helst veldig kjapp(e) harddisk(er) dog. Lenke til kommentar
JohnGun Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 MTS/AVCHD kan være veldig knotete å få spilt av og editert ja. Om jeg ikke husker helt feil brukte jeg mplayer2.exe og Media Player Classic (Ikke home cinema, den klikka) med CoreAVC og FFDSHOW. Disablet X264 i FFDSHOW. Avspilling krever en del prosessorkraft med mindre man har Nvidia-skjermkort med CUDA-støtte. CoreAVC støtter CUDA. Hei. Men hvilket redigeringsprogram bør jeg bruke? (Jeg har Sony Vegas 9,0, men det hakker.) Er det noen tillegsprogrammer eller codecs som jeg må installere for at skal slutte å hakke? Mvh JohnGunv Lenke til kommentar
seight Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Noen som har et svar? Jeg har også samme problemer med mine opptak gjort med HF200. Har prøvd flere programmer. Siste jeg prøvde meg på var Corel VideoStudio 3X, den er den beste så langt, men jeg er fremdeles ikke fornøyd. Det er spesielt ved panorering det hakker. Og det skal ikke være noe problem med at hardware'n er for treg, i7 920, 4gb minne +++. MTS/AVCHD kan være veldig knotete å få spilt av og editert ja. Om jeg ikke husker helt feil brukte jeg mplayer2.exe og Media Player Classic (Ikke home cinema, den klikka) med CoreAVC og FFDSHOW. Disablet X264 i FFDSHOW. Avspilling krever en del prosessorkraft med mindre man har Nvidia-skjermkort med CUDA-støtte. CoreAVC støtter CUDA. Hei. Men hvilket redigeringsprogram bør jeg bruke? (Jeg har Sony Vegas 9,0, men det hakker.) Er det noen tillegsprogrammer eller codecs som jeg må installere for at skal slutte å hakke? Mvh JohnGunv Lenke til kommentar
Zpurs Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Noen som har et svar? Jeg har også samme problemer med mine opptak gjort med HF200. Har prøvd flere programmer. Siste jeg prøvde meg på var Corel VideoStudio 3X, den er den beste så langt, men jeg er fremdeles ikke fornøyd. Det er spesielt ved panorering det hakker. Og det skal ikke være noe problem med at hardware'n er for treg, i7 920, 4gb minne +++. MTS/AVCHD kan være veldig knotete å få spilt av og editert ja. Om jeg ikke husker helt feil brukte jeg mplayer2.exe og Media Player Classic (Ikke home cinema, den klikka) med CoreAVC og FFDSHOW. Disablet X264 i FFDSHOW. Avspilling krever en del prosessorkraft med mindre man har Nvidia-skjermkort med CUDA-støtte. CoreAVC støtter CUDA. Hei. Men hvilket redigeringsprogram bør jeg bruke? (Jeg har Sony Vegas 9,0, men det hakker.) Er det noen tillegsprogrammer eller codecs som jeg må installere for at skal slutte å hakke? Mvh JohnGunv Jeg har Canon HF200 og redigerer mts-filer i SonyVegas PRO 9 uten at det hakker, og har dårligere PC-specs enn deg. (QuadCore 2.6 GHz med Win7 32-bit og "4" GB RAM) Før jeg la inn codecs så hakket avspillingen i media player, så jeg installerte en codec-pack (da jeg ikke helt vet hva jeg behøver osv) etter dette funket alt ok! K-Lite Codec Pack Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Bruker selv Canon HF200 og redigerer mye og bruker Pinnacle Studio HD Ultimate. Går helt fint. Veldig flytende. Lenke til kommentar
Nik Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Bruker selv Canon HF200 og redigerer mye og bruker Pinnacle Studio HD Ultimate. Går helt fint. Veldig flytende. Hva slags format lager du output i for å ta vare på avchd kvaliteten i Studio HD Ultimate? Jeg har prøvd å brenne ut avchd filer på vanlig 4.7 Gb DVD via Pinnacle 14 HD Ultimate, men de begynner å hakke etter noen minutter (digitale ruter oppstår) selv om en DVD skal kunne klare ca 30-35 minutter avchd data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå