Gå til innhold

Optikk til Nikon D300s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke god tone her på forumet å anbefale 50mm til crop. ;)

 

AF-S 50/1.4 ser vesentlig bedre ut enn gamle AF-D, spesielt ifht. boke. 50/1.8 har jo en helt forferdelig boke, og i så måte er f/1.4-varianten mye bedre.

Forskjellen mellom 50mm f/1.4 for AF-D vs AF-S er relativt minimal; AF-S utgaven er noe bedre på bokeh når blender er på sitt maksimale (les: fysisk maksimal). Men på en annen side: AF-D utgaven er bygd bedre, er _langt_ raskere på autofokus om man har D90 eller bedre.

 

Edit:

Etter mitt syn har Nikon tråkket i salaten med det nye AF-S 50mm f/1.4, kunne vært så mye bedre.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det er ikke god tone her på forumet å anbefale 50mm til crop. ;)

 

AF-S 50/1.4 ser vesentlig bedre ut enn gamle AF-D, spesielt ifht. boke. 50/1.8 har jo en helt forferdelig boke, og i så måte er f/1.4-varianten mye bedre.

Edit: tror ikke jeg tok den ironien i farten, fikk bare tyvlånt en pc så vidt i påsken, men vi banker vel 50 millimetre på de fleste??

Det er jo det billigste og ofte beste man kan kjøpe også.

Ikke det beste innendørs, men 50mm er jo konge på crop utendørs, inne også, når man ønsker litt arbeidsavstand og kontroll på bakgrunnen. Bruker min AF-D kjempemye!!

Savner å kunne overstyre fokuseringen, men den kraftige fokusringen er suveren når jeg fokuserer manuellt under filming.

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...