Spill&Dill Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Fikk 3 røde lys på 360 i dag......3 gang siden jeg kjøpte maskin på lanseringsdagen (3 desember 2005) Er vel ca 3 år siden sist jeg hadde problemer. Er det fortsatt garanti eller er det bare å kjøpe ny maskin? Lang ventetid på service kanskje? (sist tok det flere måneder) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Er det ikkje 5 års garanti på den boksen din da? Den må vel på reprasjon sida den ikkje har vore inne 3 ganger alt. 4de gangen skal du få sprett ny boks! Lenke til kommentar
Spill&Dill Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Tviler på om det er så mye som 5 års garanti? Mener det var snakk tidligere om at Microsoft utvidet garanti ordningen i norge fra 2 til 3 år pga "ring of death" saken Lenke til kommentar
Klingon Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Tillater meg og sitere I Norge har vi lovfestet "Reklamasjonsrett". Det betyr at produsenten stilles til likt ansvar i Norge uavhengig av hvilke "Garantier" de gir. Om en produsent f.eks. gir 1 års garanti i England, vil de likevel være pliktig til å påta seg det samme "garanti" ansvar i Norge for det samme produktet, men da i minst 2 år. Eller som det heter: "Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år." §27 i forbrukerkjøpsloven. Hvorvidt MS definerer sitt produkt som noe som skal være vesentlig lengre enn 2 år kan jo diskuteres, men tror det ikke stiller så sterk dersom det skulle oppstå en tvist som blir klaget inn til forbrukerutvalget. Lenke til kommentar
Tulelgeit Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Microsoft har 5 års reklamasjonsrett i Norge på Xboxer. Garantien er dog bare 2 år (3 år på 3 röde lys og 1 år på tilbehör) Garanti = produsentens lovnader Reklamasjonsrett = Norges lov Så, om konsollen er under 5 år så vil du få en gratis reparasjon av Microsoft (frakt inkludert). Gå inn på xbox.com - registrer konsollen - bestill reparasjon. Får du problemer eller ikke vet hvordan du skal gjöre det, ring xbox kundestötte (gratisnummer)! Lykke til Edit: Normal reparasjonstid = max 3-4 uker Endret 29. mars 2010 av Tulelgeit Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Han må ringe når den er over 3 år, for å registrere detaljer manuellt. Lenke til kommentar
Spill&Dill Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 ok,noen her som faktisk har fått reparert konsollen sin kostnadsfritt der maskina var OVER 3 år gammel? Lenke til kommentar
Tulelgeit Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 jupp. Har värt praksis hos xbox support lenge Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 ok,noen her som faktisk har fått reparert konsollen sin kostnadsfritt der maskina var OVER 3 år gammel? Ja, har sendt inn 5 bokser, som alle var over 3år gamle... skal sende inn 2stk til nå Lenke til kommentar
Spill&Dill Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Har fått noe bekreftelse papirer på epost som jeg må skrive ut. Er det sånn at jeg bestiller avhenting av konsollen hos meg via upc.com eller skal jeg ringe? Bor litt avsidesliggende så får ikke fysisk levert konsoll til UPC. Hva hvis de kommer å henter konsollen mens man er på jobb? Håper noen kan forklare litt da de har gjort om rutinene helt siden sist jeg hadde ROD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå