kenzky Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hallo! Jeg har kjøppt meg en ny pc nå. Kjøpte to hardisker en snurredisk på 1TB og en SSD disk på 32GB. Men så kom jeg på og tenke på at og ha windows på en 32GB disk kanskje er for lite? Burde jeg bare drite i SSD disken og installere windows på snurredisken? Eller kan jeg installere windows på SSD disken og bare installere alt av programmer/spill og slikt på snurredisken? Hva mener dere? Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Selvsagt installerer du windows på SSD'en. Råder deg til å slå av systemgjennoppretting (stjeler diskplass) Hva slags Windows har du ? Husk også å koble fra den vanlige harddisken mens du installerer Windows på SSD'en. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har windows 7 :-) Hvorfor må jeg koble den andre disken ifra? Lenke til kommentar
magb Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) På en 40gbintel ssd har jeg 64 bit Win 7 home, spotify, nettlesere, office 2007, mediaavspillere osv. da har jeg 20gb ledig av totalt 37gb. Det går med andre ord fint på en 32gb ssd Endret 29. mars 2010 av magb Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det vil bli trangt med Win7. Husk at C:\Windows\winsxs fort vokser til over 10 GB. Man bør normalt ha 50 GB +. Men du kan jo installere programmer på en annen disk. Det er et godt råd at man alltid kobler vekk andre disker når man installerer Windows på nytt. Ellers kan det bli rot med hvor System legger seg. Dette er et problem for mange med XP, ikke fullt så problematisk med Win7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå