arnold_layne Skrevet 27. april 2010 Forfatter Del Skrevet 27. april 2010 27. april Tusen takk for kommentarer. Det er helt nødvendig motivasjon for å klare å avslutte denne utfordringen i noenlunde akseptabel form. Jeg begynner virkelig å gå tom for inspirasjon... Et lite utdrag fra skogbunnen igjen i dag. Det er egentlig utrolig hvor mye kjekkere det er å fotografere når det ikke er overskyet. Selv de kjedeligste motiv kan bli (relativt) behagelig å se på. Lukkertiden ble litt i lengste laget for optimal skarphet, men det får duge. Trekløver EXIF: Nikkor 105/2.8D, ISO 200, 1/80 sek, f/7.1 Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Må virkelig si du holder et høyt nivå Enig med L4r5 her og da er det jo bare gøy å være med å inspirere. Dagens holder også dette nivået. Er enig med deg at det er litt mer givende å ta seg fototurer utendørs når det er pent vær. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Nok et pent bilde, med behagelige farger! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Dine to siste er bare knallbra Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Dæven, det var en crispy trekløver. Du holder stilen, det er ingen tvil. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 29. april Nok en fullbooket dag i går førte til at det fjerde og siste frikortet ble tatt i bruk. I dag har det vært tett tåke over Bergensområdet hele dagen, og det måtte nesten utnyttes til å fullføre min lille LOTR-triologi. Dead Marshes EXIF: Sigma 12-24 @ 19 mm, ISO 2200, 1/60, f/5.6 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 "Window of my world" - Temmelig hverdagslig ute i forhold til inne. Antakelig søndag inne og mandag utenfor. Stramt og fint. "Trekløver" - Perfekt satt fokusplan. Dekorativt. Når det gjelder været, er det vel best når det skifter litt fra dag til dag. Da kan man forske ut litt forskjellig fotolys. "Dead Marshes" - Nok et knallbilde. Stemningsfullt og vakkert. Det har vært tåke i hele dag her også, men jeg endte med å forkaste alle tåkebildene mine. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Definitivt et anstrøk av "død" over det bildet, med bladløse trær som speiler seg i vannet og siv flytende "med buken opp". Creepy. men pent. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Nydelig stemning i dødmyra (bittelitt skjev horisont?) liker bakgrunnen i tåken, tresilhuetter og siv i mørkt myrvann.. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 30. april Takk for kommentarer til gårsdagens! @Trondster: Det kan godt hende det er en anelse skjevt. Det er vanskelig å avgjøre siden sivene i bakgrunnen er nærmere på venstre side enn på høyre. I dag ble det såvidt tid til en rask stopp på vei hjem fra jobb (middagen måtte tåle og bli småkald). Føler en viss lettelse over at måneden er ferdig nå, men som vanlig har det vært givende. Minst halvparten av bildene i tråden hadde aldri blitt tatt dersom det ikke hadde vært for denne utfordringen. Mytilus edulis EXIF: GF1 + 20/1.7, ISO 100, 1/1300 sek, f/3.2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 En smakfull avslutning som lover varmere dager fremover. Det har vært mye snadder her, også fra litj-kar'n GF-1. Hva mener du om krabaten? 1 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Takker for festen, arnold_layne - du har imho hatt en av de desidert mest severdige trådene, som har vært en glede å følge med på - og du avslutter med et bilde som lever opp til trådens høye nivå 3 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Det har vært mye snadder her, også fra litj-kar'n GF-1. Hva mener du om krabaten? Førsteinntrykket av GF1 er: - Veldig bra bildekvalitet, mye takket være 20/1.7. Det er et svært godt objektiv for å være så kompakt. Den eneste ulempen jeg har oppdaget så langt er at det har ganske heftig fortegning. Rettes raskt og smertefritt opp i Bibble 5 dog. - Middels ISO-ytelse. Man må virkelig treffe på eksponeringen og være forsiktig i etterbehandlingen for at ISO 1600 skal kunne brukes. - Helt grei AF-hastighet. Har ikke testet den på virkelig krevende motiver enda, men det er i hvert fall det beste jeg har vært borti av kontrastbasert AF. Treffer også bra i dårlige lysforhold. - Ok betjening for å være kompaktkamera. Måten de har implementert det ene kontrollhjulet fungerer overraskende bra (klikk for å velge hva som skal justeres og rull for å velge verdi). - Jeg savner søker. Jeg ville mye heller hatt en innebygget (optisk) rammesøker enn den innebygde blitsen. Jeg kommer til å prøve ut VF-1 i nær fremtid. Alt i alt inneholder GF1 det meste av det jeg trenger i et kompakt reserve-/reisekamera. For min del kan det aldri erstatte DSLR som fotoverktøy, men nå er det i hvert fall ikke noe stort bildekvalitetsmessig offer å la D700 ligge hjemme de gangene det ikke passer å dra på så stort og tungt utstyr. Takker for festen, arnold_layne - du har imho hatt en av de desidert mest severdige trådene, som har vært en glede å følge med på - og du avslutter med et bilde som lever opp til trådens høye nivå Tusen takk Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Takker for festen, arnold_layne - du har imho hatt en av de desidert mest severdige trådene, som har vært en glede å følge med på - og du avslutter med et bilde som lever opp til trådens høye nivå Jeg kunne ikke vært mer enig! Det er sånne tråder som dette som øker lysten min til å ta enda flere bilder, men også til å bruke enda mer penger på fotoutstyr. Jeg får så voldsomt lyst på et vidvinkelobjektiv, spesielt etter 11. april, som må være favoritten min denne måneden. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Både 29. og 30. april var meget fine og behagelige bilder. Du har hatt en god måned. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Pent sistebilde også - du hadde skjellig grunn til å skyte den der.. Takk for fin fest - mange flotte bilder - har kost meg med å følge med, og fikk lyst på en 12-24mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå