Trondster Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Skogsidyll - herlig lys mellom grenene.. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Veldig, veldig pent Som jeg skulle sagt det selv. Så du noen hobbiter? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Nyyy-dee-lii'! Helt enig...vakkert Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 15. april Tusen takk for kommentarer Jeg ligger litt etter på redigering og posting, men her kommer i hvert fall bilde fra torsdag. Dette er stedet hvor Friele-kaffen lages. Blue Java EXIF: Sigma 12-24 @ 13 mm, ISO 200, 1.6 sek, f/8 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 17. april I går ble det ikke tid til fotografering, så dermed er frikort #2 svidd av. I dag har vært en temmelig grå dag i Bergen, men i ettermiddag og kveld fikk vi i det minste noen korte solglimt. Lønnefrø EXIF: Nikkor 105/2.8D, ISO 200, 1/125 sek, f/5 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Rett og slett tre nydelige på rad! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Lønnefrø, enkelt og greit fascinerende Lenke til kommentar
# offline Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Good, good... begge to Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 14. april: Her har du fått utnyttet lyset til det fulle. Virkelig idyllisk og fredelig. 15. april: Full klaff med tittelen. Bildet er også bra, men jeg er litt usikker på om jeg ville ha snudd det til høydeformat. Men perspektivet er faktisk svimlemde i breddeformatet også. 17. april: Nok en gang et nydelig skogsmotiv. Flott lys. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 18. april Takk for motiverende kommentarer! @k.n.b: Det var relativt nærliggende å prøve "Blue Java" stående også, men synes det ble mer "spennende" i landskapsformat (men jeg måtte prøve for å se det selv). Takk for konstruktive kommentarer (som alltid). I dag har vinteren kommet delvis tilbake til Bergen - det har vært vekselvis hvitt og bart på bakken minst tre ganger. Ikke mye fristende vær å være utendørs i med andre ord, så det ble et lite snapshot fra terrassen i det dagens trettiførste byge satte inn. 4 årstider EXIF: Nikkor 80-200/2.8D @ 120 mm, ISO 200, 1/250 sek, f/5.6 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 ..Og jommen endret ikke årstidene i det jeg scrollet nedover bildet.. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 4 årstider Det er vel bare Bergen som kan ha fire årstider, ikke bare i løpet av en dag, men samtidig. Sluddbygen blir nesten en mellomting av vær og dekorativ støy. Det er spesielt tre detaljer jeg liker her, den krappe svingen med våt vei, de to nakne trærne, og billysene. Ellers bidrar selvfølgelig det bratte, skrånende terrenget. Bor du virkelig oppi all denne ville naturen? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Representativt det siste der. Mye snasent her, men trekker spesielt frem gravplassen 6. april og den idylliske plassen i skogen 14. april. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Kjenner igjen været der, ja! Jeg fikk meg faktisk likevel en flott tur i dag, men det forutsatte jevnlige blikk på yrs værradar og skyene. Så snart en snøbyge hadde gjort seg ferdig, og yr viste at neste byge lå et stykke unna, raste jeg av sted - og fikk nesten tre timer med stort sett strålende sol. Et kvarter etter jeg var tilbake i hjemmets lune rede, snødde det igjen. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 19. april Takk for kommentarer! @k.n.b: Det er nok litt mer hus i sikte i de andre himmelretningene, men det er relativt lite urbant oppi her ja. Det er likevel under et kvarters kjøring til sentrum så jeg synes det er en fin balanse I dag hadde jeg en uinspirert fotodag, som jeg prøvde å kompensere for i etterbehandlingen. Dette er muligens ikke alles kopp med te... Flower power EXIF: Nikkor 105/2.8D, ISO 200, 1/800, f/6.3 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Nå kan en tekopp smake godt ved noen anledninger. Jeg er enig i at man ikke skal overdrive den slags lek med etterbehandling, men jeg kan ikke se at du sliter oss ut med det heller akkurat. Jeg synes det ble et ganske talende, slitent preg på dette. Støyen (som ikke er _for_ uttalt) og stripene (ripene) understreker det. Hvis dette er det verste du kan klare på en uinspirert dag, så tror jeg du trenger hjelp... Endret 19. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 20. april Klar for sommer EXIF: GF1 + 20/1.7, ISO 100, 1/2500 sek, f/1.7 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Kule farger. Stupebrett med hakkekors. jaja... nazistene liker vell å stupe de også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå