iamluka Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Likte den funky etterbehandlingen i 9. Påbudt kjøreretning er en av favorittene så langt, hakket etter R.I.P. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Det må ha gjort jævlig vondt når du rev vekk den stripen av regnbuehinnen med tape. Utstudert plassert (som vanlig) av pilen i "Påbudt kjøreretning", samt dybdeføelse så det holder. 4/3's? Nå skaffet du deg det? Og hva synes du om GF'en? Endret 10. april 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Takk for kommentarer! 4/3's? Nå skaffet du deg det? Og hva synes du om GF'en? For et par måneder siden. Trengte et mer reisevennlig kamera, og dette kit'et har et fint krysningspunkt mellom størrelse og muligheter i lite lys. Er ganske fornøyd, selv om ISO-ytelsen gjerne kunne vært enda bedre. Er visst litt bortskjemt... Dessuten må jeg definitivt ha meg en søker. Hater "liveview" til vanlig fotografering. Endret 11. april 2010 av arnold_layne Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Flotte bilder - høyt nivå på alle sammen, synes jeg! I'll be back Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Flotte bilder - høyt nivå på alle sammen, synes jeg! I'll be back Helt enig:-) Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 11. april Nok en gang tusen takk for smiger og motiverende kommentarer! Nok en travel finværsdag i dag (det er utrolig hvor mange akkumulerte gjøremål som skal settes i verk når det endelig går an å være litt ute igjen), men jeg rakk akkurat en tur til skogs før lyset forsvant. Fangorn EXIF: Sigma 12-24 @ 12 mm, ISO 200, 0.625 sek, f/9 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Meget bra. Føler meg litt svimmel av å se på bildet ditt. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Dette var rett og slett råtøft! Denne toppet R.I.P. for min del. Får meg til å lure på hvordan du har hatt kameraet. Det ser nesten ut som du har tatt bilde rett frem, men allikevel får du med trærne som er bak deg. Æsj, nå fikk jeg bare enda mer lyst til å kjøpe en ekstrem-vidvinkel. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Yikes! Det var vidvinkelen sin, ja! Flott! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 Takk for kommentarer! @iamluka: Jeg gikk temmelig tett opp til stubben (fokusavstand på under halvmeteren) og holdt kameraet helt nede ved bakken pekende ganske skrått oppover. Målet var å få stubben til å fylle forgrunnen og samtidig plassere "tre-konvergensen" sentralt i bildet. Problemet med det er at deler av forgrunnsmotivet (røttene til trestubben) kommer helt ned i hjørnene, hvor Sigmaen mildt sagt er elendig, men jeg synes det var et akseptabelt offer for å få komposisjonen slik jeg ønsket. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Verden sett fra en forvridd stubbes ståsted. Det ser ut som den forsøker å ta fotografen med "tentaklene" sine, så tittelen er dekkende. Meget suggererende perspektiv. Erfaringsmessig er et slikt bilde vanskelig å ta med kun en eksponering, siden det er altfor mørkt ved bakkenivå og altfor lyst ved tretoppene. Så ikke vet jeg hva slags lurendreierier du har holdt på med her. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. april 2010 Forfatter Del Skrevet 12. april 2010 12. april @k.n.b: Jeg har ganske riktig lurendreiet en liten smule. Jeg måtte ofre himmelen for å få den eksponeringen jeg ønsket på stubben, så jeg kopierte litt blåfarge som fortsatt var igjen noen plasser og farget den utbrente delen i NX2. Jeg tillater meg et aldri så lite hvileskjær i dag, og poster et lite eksperiment fra vinduskarmen. Måtte provosere filen en del for å få frem ønsket mengde støy. Softbird EXIF: Nikkor 105/2.8D, ISO 25600, 1/320 sek, f/4.5 (effektivt) Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Soft bird? For meg ser det ut som en Nasty little purple dragon, som sliter litt med å få de små vingene sine til å funke, der han sitter på huk og kaver Flott bilde! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Morsomt - ikke tenkt på en Orkidé som fuggel - flott! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 I mangel av "great wide open" er jo "innerspace" en god erstatning. Jeg ser fugleassosiasjonen da det er et distinkt nebb der, og plenty med vinger. Men for meg ser det mest ut som en alien av noe slag som kommer susende rett i mot. Ble litt skummelt nesten det der. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 14. april 2010 Forfatter Del Skrevet 14. april 2010 14. april Det ble et frikort i går. Og i dag ble det en ny skogstur. Jeg fortsetter like godt med LOTR-referanser. The Shire EXIF: Sigma 12-24 @ 17 mm, ISO 100, 1 sek, f/25 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Der fant du en fredfylt plett på jorden. Me like. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Sweet! :drool: Flott lys gjennom skogen, og pent med det slørete vannet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå