Gå til innhold

Aprilfest 2010 - arnold_layne - Into the great wide open

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må ha gjort jævlig vondt når du rev vekk den stripen av regnbuehinnen med tape.

Utstudert plassert (som vanlig) av pilen i "Påbudt kjøreretning", samt dybdeføelse så det holder. 4/3's? Nå skaffet du deg det? Og hva synes du om GF'en?

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Takk for kommentarer!

4/3's? Nå skaffet du deg det? Og hva synes du om GF'en?

For et par måneder siden. Trengte et mer reisevennlig kamera, og dette kit'et har et fint krysningspunkt mellom størrelse og muligheter i lite lys. Er ganske fornøyd, selv om ISO-ytelsen gjerne kunne vært enda bedre. Er visst litt bortskjemt... Dessuten må jeg definitivt ha meg en søker. Hater "liveview" til vanlig fotografering.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

11. april

Nok en gang tusen takk for smiger og motiverende kommentarer!

Nok en travel finværsdag i dag (det er utrolig hvor mange akkumulerte gjøremål som skal settes i verk når det endelig går an å være litt ute igjen), men jeg rakk akkurat en tur til skogs før lyset forsvant.

Fangorn

833694082_C8zFV-XL.jpg

EXIF: Sigma 12-24 @ 12 mm, ISO 200, 0.625 sek, f/9

Lenke til kommentar

Dette var rett og slett råtøft! Denne toppet R.I.P. for min del.

Får meg til å lure på hvordan du har hatt kameraet. Det ser nesten ut som du har tatt bilde rett frem, men allikevel får du med trærne som er bak deg. Æsj, nå fikk jeg bare enda mer lyst til å kjøpe en ekstrem-vidvinkel.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer!

@iamluka: Jeg gikk temmelig tett opp til stubben (fokusavstand på under halvmeteren) og holdt kameraet helt nede ved bakken pekende ganske skrått oppover. Målet var å få stubben til å fylle forgrunnen og samtidig plassere "tre-konvergensen" sentralt i bildet. Problemet med det er at deler av forgrunnsmotivet (røttene til trestubben) kommer helt ned i hjørnene, hvor Sigmaen mildt sagt er elendig, men jeg synes det var et akseptabelt offer for å få komposisjonen slik jeg ønsket.

Lenke til kommentar

Verden sett fra en forvridd stubbes ståsted. Det ser ut som den forsøker å ta fotografen med "tentaklene" sine, så tittelen er dekkende.

Meget suggererende perspektiv. Erfaringsmessig er et slikt bilde vanskelig å ta med kun en eksponering, siden det er altfor mørkt ved bakkenivå og altfor lyst ved tretoppene. Så ikke vet jeg hva slags lurendreierier du har holdt på med her.

Lenke til kommentar

12. april

@k.n.b: Jeg har ganske riktig lurendreiet en liten smule. Jeg måtte ofre himmelen for å få den eksponeringen jeg ønsket på stubben, så jeg kopierte litt blåfarge som fortsatt var igjen noen plasser og farget den utbrente delen i NX2.

Jeg tillater meg et aldri så lite hvileskjær i dag, og poster et lite eksperiment fra vinduskarmen. Måtte provosere filen en del for å få frem ønsket mengde støy.

Softbird

834942022_ovB4h-XL.jpg

EXIF: Nikkor 105/2.8D, ISO 25600, 1/320 sek, f/4.5 (effektivt)

Lenke til kommentar

I mangel av "great wide open" er jo "innerspace" en god erstatning. Jeg ser fugleassosiasjonen da det er et distinkt nebb der, og plenty med vinger. Men for meg ser det mest ut som en alien av noe slag som kommer susende rett i mot. Ble litt skummelt nesten det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...