Trondster Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Pent - det der er definitivt en plakat for et eller annet! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 "Gazing into the...": Ditt stadig tilbakevendene motiv er ikke utbrukt ser jeg. Synes denne utgaven var særs utsøkt komponert. Liker dynamikken i summen av komposisjon og snødrev i "Into the wild". Hadde det ikke vært for at de andre bildene også holder høyt nivå, kunne man konsentrert seg kun om "Mot lysere tider" og glemt det meste annet. Dette er et virkelig blinkskudd. Alt klaffer på en gang. Sukk. "istøvler" er morsom og effektfull, og har ikke minst en god tittel. "Shark attack" må i mine øyne se seg forbigått av de foregående, men jeg er enig i utvelgelsen fremfor alternativet. Det forekommer meg å være temmelig vanskeig å fotografere gjennom det glasset der. "R.I.P" - strålende monumentalt. Her gjør jo den lange eksponeringen av himmelen susen. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 R.I.P var konge. Skikkelig momentalt og man får jo nesten følelse av at man ligger på kne foran korsett når man ser på det.R.I.P var konge. Skikkelig momentant og man får jo nesten følelse av at man ligger på kne foran korsett når man ser på det. Når det gjelder Shark attack bilde så tipper jeg at glasset er buet slik at det er enda vanskeligere å ta bilde gjennom enn vanlig tykt glass. Så konklusjonen min er at det var bra fanget! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) 7. april Tusen takk forvarmende kommentarer, folkens! Hyggelig at dere likte gårsdagens - var ganske fornøyd med det selv også. Dagens bilde er ikke like gjennomført rent fotografisk sett, men for en ingeniør er dette en ganske besnærende konstruksjon som ikke kan forbigås ufotografert. Mr. Pelton EXIF: Nikkor 85/1.4D, ISO 400, 1/100 sek, f/1,4 Endret 7. april 2010 av arnold_layne Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Dagens bilde er ikke like gjennomført rent fotografisk sett, men for en ingeniør er dette en ganske besnærende konstruksjon som ikke kan forbigås ufotografert. Mr. Pelton Nå er ikke jeg den slags ingeniør, men jeg liker besnærende konstruksjoner for det. Det jeg stusser mest på her er hvordan du har fått så mye innenfor fokus når det er tatt med blender 1.4. Det lyset som pynter opp på turbinen, er det fra kunstig belysning tro? Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 Det jeg stusser mest på her er hvordan du har fått så mye innenfor fokus når det er tatt med blender 1.4. Det lyset som pynter opp på turbinen, er det fra kunstig belysning tro? Det er et temmelig digert turbinhjul, så jeg måtte et stykke unna (ca 5 m) for å få med hele hjulet på 85 mm. Det er forklaringen til at dybdeskarpheten ble såpass stor (dvs dybdeskarpheten er ikke så stor likevel, men overgangen til uskarpt er mye roligere). Gjenskinnet i hjulet stammer fra noen gatelys som nettopp var kommet på i nærheten. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Fuck me sideways. RIP var knallbra! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Fuck me sideways. RIP var knallbra! Eww - du har noen veldig kreative bodymods hvis det der går an.. ..For et hjul! Nydelig - spesielt for oss teknisk interesserte. Mmmmh. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 8. april 2010 Forfatter Del Skrevet 8. april 2010 8. april The Boss EXIF: Nikkor 85/1.4D, ISO 800, 1/100 sek, f/1.4 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Glimrende tittel! Ble en slående figur, det der. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Vanskelig å argumentere mot Trondster der. Den lille rennesteinen til venstre for "The Boss" er med og skaper mye av dynamikken her, ooffameg for et objektiv å jobbe med. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Oooh, fantastisk bra både hjulet og bossen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 The boss is in town Bærre lekkert! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Flotte dokumentasjoner i kveldslys mot slutten! Har selv hatt med kamera i akvarium, og kan skrive under på at tykt, buet glass og begrenset bevegelsesrom gjør at det står stor respekt av et hvert bilde som ikke smaker tidlig mobilkamera Denne var flott! Ellers var RIP meget godt gjennomført! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 9.april I går var det knapt med tid til fotografering, så det ble et kjapt og gæli selvportrett, men en litt funky etterbehandling. Det hvite i øyet EXIF: Micro-Nikkor 105/2.8D, ISO 720, 1/100 sek, f/5.6 (effektiv blender) Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 10. april Den første skikkelige vårdagen i Bergen burde kunne medføre litt inspirert fotografering, men den gang ei. Dette ble tatt på vei til bilen etter en shoppingrunde i sentrum... Påbudt kjøreretning EXIF: GF1 + 20/1.7, ISO 320, 1/30 sek, f/1.7 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Røff og funky etterbehandling på begge to - ble noe artistisk over det. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Påbudt kjøreretning er knall! Litt "movie" preg over bildet. Ser for meg helten springe mot kamera med et par bad guy's etter seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå