Gå til innhold

Aprilfest 2010 - arnold_layne - Into the great wide open

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Gazing into the...": Ditt stadig tilbakevendene motiv er ikke utbrukt ser jeg. Synes denne utgaven var særs utsøkt komponert.

Liker dynamikken i summen av komposisjon og snødrev i "Into the wild".

Hadde det ikke vært for at de andre bildene også holder høyt nivå, kunne man konsentrert seg kun om "Mot lysere tider" og glemt det meste annet. Dette er et virkelig blinkskudd. Alt klaffer på en gang. Sukk.

"istøvler" er morsom og effektfull, og har ikke minst en god tittel.

"Shark attack" må i mine øyne se seg forbigått av de foregående, men jeg er enig i utvelgelsen fremfor alternativet. Det forekommer meg å være temmelig vanskeig å fotografere gjennom det glasset der.

"R.I.P" - strålende monumentalt. Her gjør jo den lange eksponeringen av himmelen susen.

Lenke til kommentar

R.I.P var konge. Skikkelig momentalt og man får jo nesten følelse av at man ligger på kne foran korsett når man ser på det.R.I.P var konge. Skikkelig momentant og man får jo nesten følelse av at man ligger på kne foran korsett når man ser på det.

Når det gjelder Shark attack bilde så tipper jeg at glasset er buet slik at det er enda vanskeligere å ta bilde gjennom enn vanlig tykt glass. Så konklusjonen min er at det var bra fanget!

Lenke til kommentar

7. april

Tusen takk forvarmende kommentarer, folkens! Hyggelig at dere likte gårsdagens - var ganske fornøyd med det selv også.

Dagens bilde er ikke like gjennomført rent fotografisk sett, men for en ingeniør er dette en ganske besnærende konstruksjon som ikke kan forbigås ufotografert.

Mr. Pelton

830486223_Rrhe5-XL.jpg

EXIF: Nikkor 85/1.4D, ISO 400, 1/100 sek, f/1,4

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Dagens bilde er ikke like gjennomført rent fotografisk sett, men for en ingeniør er dette en ganske besnærende konstruksjon som ikke kan forbigås ufotografert.

Mr. Pelton

Nå er ikke jeg den slags ingeniør, men jeg liker besnærende konstruksjoner for det. Det jeg stusser mest på her er hvordan du har fått så mye innenfor fokus når det er tatt med blender 1.4. Det lyset som pynter opp på turbinen, er det fra kunstig belysning tro?
Lenke til kommentar

Det jeg stusser mest på her er hvordan du har fått så mye innenfor fokus når det er tatt med blender 1.4. Det lyset som pynter opp på turbinen, er det fra kunstig belysning tro?

Det er et temmelig digert turbinhjul, så jeg måtte et stykke unna (ca 5 m) for å få med hele hjulet på 85 mm. Det er forklaringen til at dybdeskarpheten ble såpass stor (dvs dybdeskarpheten er ikke så stor likevel, men overgangen til uskarpt er mye roligere).

Gjenskinnet i hjulet stammer fra noen gatelys som nettopp var kommet på i nærheten.

Lenke til kommentar

Flotte dokumentasjoner i kveldslys mot slutten! Har selv hatt med kamera i akvarium, og kan skrive under på at tykt, buet glass og begrenset bevegelsesrom gjør at det står stor respekt av et hvert bilde som ikke smaker tidlig mobilkamera :) Denne var flott!

Ellers var RIP meget godt gjennomført!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...