Gå til innhold

Aprilfest 2010 - arnold_layne - Into the great wide open

Anbefalte innlegg

Bruker: arnold_layne

Utfordring: Into the great wide open

Deltakernivå: Entusiast

Utstyr: Ingen begrensninger

Temaet er inspirert av Tom Petty's album med samme navn og kan tolkes på flere måter, både teknisk og kreativt.

Eksempler på tolkninger (det er bare min mildt begrensede fantasi som setter grenser):

- Vidåpen blender

- Vide bildevinkler

- Luftige landskapsbilder

- Andre motiver som på en eller annen måte kan være vidåpne

- Musikalske tolkninger

- Etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. april

Da er jeg hjemme fra Påskefjellet og poster resultatene fra de første dagene i April.

Dette er et motiv jeg har brukt før, men det passer ikke så verst med månedens tema så jeg tok sjansen på en liten "re-visit".

Gazing into the...

827509336_q4sTc-XL.jpg

EXIF: Nikkor 85/1.4, ISO 200, 1/8000 sek, f/1.4

Lenke til kommentar

5. april

Takk for alle kommentarer!

Nok en dag med urbane påske-aktiviteter i dag. Dette er tatt i Akvariet. Litt irriterende at jeg kuttet av halefinnen - jeg var nok for opptatt med å plassere fokus i nærheten av øyet (noe som ikke er bare-bare på f/1.4).

Shark attack

828626084_NaokM-XL.jpg

EXIF: Sigma 50/1.4, ISO 500, 1/640 sek, f/1.4

Lenke til kommentar

Har lest om den nye "Haitunnelen" i bergensavisene, ja - stilige dyr, de ser så veltilpassede ut, som havets jagende rovdyrph34r.gif. Stilig bilde, også - synd med halefinnen, men man ser likevel dyrets kraft og eleganse merkverdig klart (sikkert ikke mange desimeter med vann du må gjennom?). Flotte farger inv_biggrin.gif

Lenke til kommentar

Det er spesielt vanskelig med stor blender skrått mot tykk glassvegg. Flytt hodet noen millimetre når du kikker skrått inn, og du ser at motivet flytter seg veldig - det blir lett uskarpt med tilsvarende stor blenderåpning. 90 grader på glasset er det ikke så stort problem. :)

Men - synes du fikk gode skudd og flotte linjer her - skikkelig sug over haien der den flyr oppover.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...