arnold_layne Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Bruker: arnold_layne Utfordring: Into the great wide open Deltakernivå: Entusiast Utstyr: Ingen begrensninger Temaet er inspirert av Tom Petty's album med samme navn og kan tolkes på flere måter, både teknisk og kreativt. Eksempler på tolkninger (det er bare min mildt begrensede fantasi som setter grenser): - Vidåpen blender - Vide bildevinkler - Luftige landskapsbilder - Andre motiver som på en eller annen måte kan være vidåpne - Musikalske tolkninger - Etc. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 1. april Da er jeg hjemme fra Påskefjellet og poster resultatene fra de første dagene i April. Dette er et motiv jeg har brukt før, men det passer ikke så verst med månedens tema så jeg tok sjansen på en liten "re-visit". Gazing into the... EXIF: Nikkor 85/1.4, ISO 200, 1/8000 sek, f/1.4 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 2. april Det var relativt skuffende påskevær i år og under denne turen til Sulebu måtte vi tåle både liten kuling og tett snødrev. Into the wild EXIF: Nikkor 20-35/2.8 @ 20 mm, ISO 200, 1/2000 sek, f/6.3 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 3. april Tipper disse karene er fornøyd med å se lyset etter gammelt. Mot lysere tider EXIF: Nikkor 105/2.8D, ISO 200, 1/1000 sek, f/13 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 4. april Etter en uke med drittvær på fjellet (bortsett fra i går) var det deilig med litt urbane aktiviteter igjen. Dagens er tatt på VilVite-senteret i Bergen. istøvler EXIF: Sigma 50/1.4, ISO 280, 1/100 sek, f/1.4 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Du har brukt påsken effektivt ser jeg. #3 i særdeleshet, med en rimelig funky sol Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Du kan spøke, du.. Liker spesielt blomstersilhuettene i motlys, og mer eller mindre speilet glasstekst. Funky sol - veldig tydelig at det er sju blenderlameller.. Velkommen tilbake! Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Flotte bilder. Får veldig påskestemning av 3. Ser fram til kommende bilder Lenke til kommentar
Anew Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Jeg likte spesielt 3. april mer enn gjennomsnittlig godt! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Har meget stor sans for 1 og 3, forskjellige bilder som slår an mot forskjellige strenger - gleder meg til fortsettelsen Lenke til kommentar
kaian Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Vakkert, som vanlig! Likte spesielt 3. april. Og 2. Og 1. Og 4. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Du er igang ser jeg. 3. april var veldig bra! Skal følge med på din tråd som vanlig. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg liker både 3. og 4. april Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. april 2010 Forfatter Del Skrevet 5. april 2010 5. april Takk for alle kommentarer! Nok en dag med urbane påske-aktiviteter i dag. Dette er tatt i Akvariet. Litt irriterende at jeg kuttet av halefinnen - jeg var nok for opptatt med å plassere fokus i nærheten av øyet (noe som ikke er bare-bare på f/1.4). Shark attack EXIF: Sigma 50/1.4, ISO 500, 1/640 sek, f/1.4 Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har lest om den nye "Haitunnelen" i bergensavisene, ja - stilige dyr, de ser så veltilpassede ut, som havets jagende rovdyr. Stilig bilde, også - synd med halefinnen, men man ser likevel dyrets kraft og eleganse merkverdig klart (sikkert ikke mange desimeter med vann du må gjennom?). Flotte farger Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 Jeg hadde et alternativ med halefinne også, men jeg likte bedre dynamikken og fargene i det over. Neste gang skal forresten velge enda raskere lukkertid. Noen raske svømmere dette her... Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Likte nesten alternativet bedre. Litt på grunn av finnen, men jeg synes også fargene var finere her. Flotte bilder begge to uansett. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Det er spesielt vanskelig med stor blender skrått mot tykk glassvegg. Flytt hodet noen millimetre når du kikker skrått inn, og du ser at motivet flytter seg veldig - det blir lett uskarpt med tilsvarende stor blenderåpning. 90 grader på glasset er det ikke så stort problem. Men - synes du fikk gode skudd og flotte linjer her - skikkelig sug over haien der den flyr oppover.. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Ser ut som jeg må en tur på akvariet ja.... Flotte skudd dette Arnold:-) Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 6. april R.I.P EXIF: Sigma 12-24 @ 12 mm, ISO 200, 20 sek, f/5.6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå