Pluto Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 På Chieftec kabinettet er det en del små ledninger som skal festes på hovedkortet. Strøm, speaker, osv. Det jeg lurer på er hvilken vei skal disse kobles? Iflg. HK manualen så er det forsåvidt greit forklart, men jeg vet ikke hva som er jord og hva som er positiv på chieftec ledningene, altså hvilken vei de skal kobles på mottakerne. Håper noen forstod forklaringen...er det et greit og enkelt svar på dette? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 ...ledningene har vel noe slags forskjellige farger?... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Svart, rød, grønn og hvit tror jeg det er, kanskje noen til. De er jo også merket, med f.eks. "IDE LED", og jeg vet hvor den skal plugges i på HK, men hvilken vei? Det er jo bare to muligheter, så sjansen er jo 50%... Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hvis du ser nøye på "sokkelen" til ledningen, ser du at det er en bitte liten pil til det ene "ledningshullet" (hvis du skjønner hva jeg mener?) Ser du på HK, skal det være minst en av pinnene som er merket med "1". Den lille pilen skal alltid peke i retning 1. Skjønnte du hva jeg mente? Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 I mitt AOpen-kabb skal alle pluggene sitte med teksten vendt mot baksiden av kassa. Alle skal sikkert sitte samme vei, hvis det blir feil er det bare å snu dem. Det er bare LEDene som ikke funker feil vei. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 Takker for gode råd, skal sjekke og montere etter jobb i dag. Thx! Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 PRØV DEG FRAM (oi, capslock på) du kan ikke kortslutte noe, bare prøv, la PC`en stå på mens du snur og vender på pluggene, når det blir lys, funker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå