Erik500 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Tenker på å kjøpe en Hahnel Pro trådløs fjernutløser og lurer på om noen vet om den har følgende funskjoner: Bulb-funksjon der du kan bruke veldig lange eksponeringer uten å måtte holde inn utløserknappen på Hahnelen. Lurer også på om den har en slags time-laps-funskjon. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Bulb: Still lukkertiden på kamera til bulb, slå på fjernkontrollen og start eksponeringen med å trykke ned utløseren og hold den der "en liten stund". Hvis du straks slipper knappen avbrytes eksponeringen, hold litt lenger (et par sekunder) før du slipper - så må du trykke på nytt for å avslutte eksponeringen. Hm, sikkert lurt å eksperimentere seg fram til hvor grensa går, men det har jeg ikke brydd meg om enda. Det er ingen timelapsfunksjon så du må passe tiden mellom hver eksponering selv. Lenke til kommentar
Erik500 Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Bulb: Still lukkertiden på kamera til bulb, slå på fjernkontrollen og start eksponeringen med å trykke ned utløseren og hold den der "en liten stund". Hvis du straks slipper knappen avbrytes eksponeringen, hold litt lenger (et par sekunder) før du slipper - så må du trykke på nytt for å avslutte eksponeringen. Hm, sikkert lurt å eksperimentere seg fram til hvor grensa går, men det har jeg ikke brydd meg om enda. Det er ingen timelapsfunksjon så du må passe tiden mellom hver eksponering selv. Takk for raskt svar! Jeg lurer på en ting til. Har hørt at denne Hahnelener litt vanskelig å fokusere med siden det er lett å trykke utløserknappen helt ned når du egentlig bare vil fokusere. Er det slik??? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har hørt at denne Hahnelener litt vanskelig å fokusere med siden det er lett å trykke utløserknappen helt ned når du egentlig bare vil fokusere. Er det slik??? Njei, vil ikke si det. Men det er alltid lurt å øve litt. For min del overlater jeg skjelden fokus til automatikken alene, og på stativ med utløser vil jeg nok nesten alltid ha manuellfokus. Men jeg har prøvd funksjonen, og det er ikke vanskelig å fokusere med halv-trykk. For maks sikkerhet er det naturligvis en fordel å være nær nok til å høre fokusmotoren. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Phottix har en rød og grønn lampe,den grønne fungerer som fokusbekreftelse og videre nedtrykning vil da gi deg bulp og neste trykk avslutter bulp. Hahnel har vel samme system ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Vil anbefale phottix. C-serien passer til Canon og N-serien til Nikon. Mitt inntrykk (fra eget bruk) er at de er bedre enn originalene (ut fra hva som skrives om disse). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå