eschilvold Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 X2 tar de trådløse minnekortene til Eye-Fi enda noen hakk lenger når det gjelder egenskaper. Les mer Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hva vil det si at den geotagger bildene? Har den integrert GPS? Lenke til kommentar
ZionX Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hva er vitsen med dette nå som de fleste kameraer og ande enheter som bruker minnekort har innebygd Wi-Fi ? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har du fleste kamera innebygd wifi (og gps)? Synes "vitsen" med disse kortene er ganske gode jeg. Jeg kan ta kameraet mitt som ikke har noen av delene og faktisk få minst en av de "nye" featurene som de aller nyeste kameramodellene skryter av. Latterlig mye billigere enn å bytte system eller hus vil jeg si. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Vet ikke om noen speilrefleks med innebygd GPS eller WiFi. Det finnes nok noen, men dette er jo genialt. LANGT i fra alle kameraer som har dette. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hva vil det si at den geotagger bildene? Har den integrert GPS? Nei, den baserer seg på adressen til maskinen der du laster opp bildene. Det er jo ikke helt nøyaktig, men pleier å finne nærmeste tettsted i hvert fall. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg venter spent på CF kort med: * 802.11n * 16gb * 60mb/s Lenke til kommentar
radlekatt Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 En tullete og totalt uinteressant artikkel... Radlekatt Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 En konstruktiv og godt formulert kommentar... Ellers er jeg forsåvidt enig i at det hadde vært ønskelig med mer utfyllende artikler som ikke bare er oversatt fra andre sider. Det greie er dog at man kan jo alltids følge med på disse andre sidene enten istedenfor eller i tillegg til tek.no. Personlig er det forumet og integreringen av dette som gjør at jeg stadig kommer tilbake hit. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 neste blir wifi og mobilt internett i kameraene.... det hadde jo vært genialt om bilder man tok automatisk ble lasta opp på webserver direkte.. slipper å være redd for minnebrikke og backup da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Når kommer minnebrikker med 3G/4G, mon tro ? Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Hva er vitsen med dette nå som de fleste kameraer og ande enheter som bruker minnekort har innebygd Wi-Fi ? Med "kamera" antar jeg at du snakker om mobiltelefonen din? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 neste blir wifi og mobilt internett i kameraene.... det hadde jo vært genialt om bilder man tok automatisk ble lasta opp på webserver direkte.. slipper å være redd for minnebrikke og backup da! Er ikke det litt av poenget med disse kortene da? At de kan koble seg til eventuelle Wifi-nettvek i området og automatisk laste opp en backup til serveren din? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Skulle hjerne sett en test. Og fått lite litt om rekkevidde og sånn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Ting en lurer på mht. Wi-fi brikker; Hva med værbeskyttede metall kamerahus (f.eks K10d, K20d og K7). ? Hvor mye batteri spiser disse brikkene ? Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Ting en lurer på mht. Wi-fi brikker; Hva med værbeskyttede metall kamerahus (f.eks K10d, K20d og K7). ? Hvor mye batteri spiser disse brikkene ? Gode spørsmål, men dette må jo være rettet mot proff-fotografer som ofte har solide metallhus. Igjen ser vi det hadde vært nyttig med en skikkelig felt-test, for å se hvordan dette funker, og da hadde det vært interessant å se om metallhus påvirker rekkevidden. Og kortet må vel konfigureres via PC, du kan neppe slå av og på via kamera, eller kanskje det er en liten bryter på kortet? Litt unødig å trekke mye strøm hvis du er i skogen, og vil laste opp når du kommer inn til byen etterpå. Da hadde vært kjekt å slå den av. Men den har kanskje intelligent strømsparing og slår seg av lenge hvis den ikke har noe nett innen rekkevidde. Lenke til kommentar
PiratStian Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hva med værbeskyttede metall kamerahus (f.eks K10d, K20d og K7). ? http://support.eye.fi/product-info/camera-compatability/compatibility/is-the-eye-fi-card-compatible-with-my-camera/pentax/ De nye kortene funker med K-7 iallfall Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Disse kortene kunne vært ideelle for digitale fotorammer, problemet er at kortene ikke støtter toveiskommunikasjon. Dvs. det lar seg ikke gjøre å putte et slikt kort i en digital fotoramme og oppdatere hva som vises på rammen fra PC. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Disse kortene kunne vært ideelle for digitale fotorammer, problemet er at kortene ikke støtter toveiskommunikasjon. Dvs. det lar seg ikke gjøre å putte et slikt kort i en digital fotoramme og oppdatere hva som vises på rammen fra PC. Det finnes rammer som kan hente bilder trådløst fra et område. Så da er det er vel ikke behov for et toveis minnekort der. Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Det finnes rammer som kan hente bilder trådløst fra et område. Så da er det er vel ikke behov for et toveis minnekort der. Jepp jeg er klar over det. Flere og flere rammer kommer med WiFi og støtte for flickr, picasa osv., men disse rammene koster gjerne ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg