nygards Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har i dag kondemnert bilen min, og hadde heldivis kasko. Det jeg nå lurer på, er om noen vet ca hvor lang tid ting tar? hvor fort jeg kan få dekt skaden? link til nyhetssak Eneste skade er en blåkul på venstre side bak på hode Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Det skal vel gå ganske umiddelbart. Det skal være bare å få opprettet skadesak hos selskapet, få takstert skaden, og så skal det være ferdig. Hos Gjensidige fikk i vertfall jeg beskjed om at jeg kunne ringe inn og få opprettet skadesak, og så få takstert skaden før skademeldingen var mottatt/behandlet. Med kasko er det ikke nødvendig å vente til saken er "ferdigbehandlet" hos selskapet ettersom du har dekning uansett, forutsatt at du betaler inn egenandel. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Siden det er politisak så kan det ta litt tid, men det behøver ikke det. Kommer i grunn an på selskapet du ar. Noen er kjappe, mens andre igjen er trege. Lenke til kommentar
nygards Skrevet 29. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2010 Saken ble meldt inn ca en time etter uhellet på søndag, selskapet sendte bestilling på takstmann allerede samme kveld. Bilverkstedet den står hos sier at de bruker å ha besøk av takstmann på onsdager, så regner med at det da blir tatt takst nå på onsdag. Noen som har erfaringer med If? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Min erfaring er at de er et møkkaselskap. Hadde en av deres kunder stående i hagen til foreldrene mine fordi vedkommende hadde kjørt i påvirket tilstand. Først måtte vi purre på takstmann, tok vel 14 dager før de fikk ræva i gir. Når taksten kom (var ikke noe å utsette på den) tok det år og dag før utbetalingen skjedde. Var først når vi truet med forsinkelsesrenter i henhold til FAL at det begynte å skje noe. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Du kan finne deg et annet godkjent karosseriverksted om du finner et bedre alternativ enn det forsikringsselskapet bestiller fra. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Hvis bilen er kondemnert så får du vel listeprisen (utifra biltype, alder etc) for den, takstmann skal vel bare verifisere kondemneringen? Og listeprisen er selvsagt godt under den faktiske verdien på bilen? Eller har jeg misforstått? Du har vel uansett krav på leiebil i perioden, inntil du får utbetalt pengene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå