-kai- Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Virker i alle fall som det er Jin som er candidate og ikke Sun. Dette da det i flashsideway kom frem at de ikke var gift og brukte ulike etternavn. Ellers er jeg veldig spent på å se Desmonds rolle i dette spillet. Hans merkelige fremkomst i flyet like etter det skulle styrktet ga tidlig mistanke om at han blir en viktig brikke. Registrerer forøvrig at alle karakterene i flashsideways blir lettere forundret og tar seg til huden når de ser seg selv i speilet. Kan det virke som de har blitt eldre gjennom tiden som faktisk har gått på øyen? Endret 3. april 2010 av -kai- Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 3. april 2010 Forfatter Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Desmond.. Lurer på hvem neste vi ikke har sett på lenge som dukker opp snart. Forhåpentligvis en gammel fast karakter snart. Endret 3. april 2010 av Mahavishnu Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Desmond.. Småpinlig. Fikset nu. Endret 3. april 2010 av -kai- Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. april 2010 Del Skrevet 3. april 2010 Jeg tviler på at de fører usikkerhet inn i spørsmålet om faren til ungen til Sun i ALT også. Vi vet at Ji Yeon er Jin sin unge i orginale tidslinjen, og jeg er ganske sikker på det er Jin sin siden Paik vil ha han drept. Bare fordi faren hennes vil ha ham drept betyr det ikke at han er den eneste som har hatt sex med henne. Da han trolig vet at de har hatt en omgang. Det virket som Paik ikke lot noen komme nær Sun og, å eneste som hadde noe mulighet til dette var Jin fordi han jobbet for Paik. Litt tynn forklaring. Hun er ikke fanget i huset uten mulighet til å gå ut eller treffe folk. Fram til nå så vil jeg si ja til at Jin er faren. Det blir for tidlig, og hvis Jin er faren i ALT så burde dette kommet fram i LA X. Kanskje, kanskje ikke. De hadde tross alt andre ting å tenke på. Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Tusen hjertelig takk for mange fine ord angående recap/analysen for «Ab Aeterno». Jeg har ennå ikke kommet over den episoden, så recapet her blir ikke like langt. (Jeg vet heller ikke om jeg kommer til å skrive så langt de neste episodene om de ikke gir meg det gigantiske inntrykket «Ab Aeterno» gav meg. Kanskje finalen.) The Package Sesong 6 – Episode 10 Ante meg at dette kom til å være en Jin/Sun-episode for jeg tenkte faktisk på pakken til Jin som han skulle avlevere til en av Paiks kontakter i USA da jeg hørte episodetittelen forrige uke. Etter denne episoden lærte vi at The Package også betyr denne pakken Widmore har, som jeg nevner senere. Sun/Jin-episoder har fått blandende tilbakemeldinger, men jeg liker paret. Jeg er litt usikker på hvor jeg vil rangere denne episoden ved tidligere Sun/Jin-episoder, men «...In Translation» er nok på topp 1 for meg. Flash-sideways Endelig kommer vi tilbake til hva som skjedde med Jin etter at vakten tok han med inn. Det eneste vi visste, fra «Sundown», var at han kom til å ende opp i restauranten til Keamy etterhvert. Det vil si at en del av historien her var litt forutsigbar, men fin å følge med på likevel. Sun ble kalt Ms. Paik i «LA X» og jeg trodde det var bare at i noen land bruker kvinnen hennes gamle etternavn etter giftemål. Det er interessant at de har ulike etternavn i denne tidslinjen, for på øya er det mye snakk om deres etternavn: Kwon, og hvem det er det Jacob mente som var kandidat 42, den sjette kandidaten. Sun beholdt ikke Paik-navnet som jeg trodde og Jin sier til resepsjonisten: «No marry». I dette øyeblikket kommer det lille subtile musikkstrekket jeg kaller alternate timeline-musikken. Grunnen til det er fordi det har alltid blitt spilt når noe annerledes har skjedd. Når Hurley sier han er verdens heldigste mann, noe som er annerledes fra det vi husker fra den andre tidslinjen. Musikkstrekket ble spilt da. Siden Jin og Sun ikke er gift, har Sun aldri planlagt å komme seg vekk fra ekteskapet, siden det ikke eksisterer et ekteskap. Hun tok aldri engelskkurs. Jeg trodde ikke på henne i «LA X» da hun sa: «No English,» til damen som jobbet på flyplassen. Som vi vet fra tidligere, Sun er kanskje seriens største kvinnelige løgner. Om hun hadde kunnet engelsk hadde hun ikke sagt det, der og da, bare for å beskytte ektemannen sin. Så de er ikke gift. Heldigvis er det mye kjærlighet som spirer mellom Jin og Sun. Jeg elsker å se scener der de to prater koreansk sammen. Jeg har savnet koreansk en god stund nå. Scener som dette tar meg tilbake til de tre første sesongene. Nydelig scene der de er sammen i hotellrommet. Det jeg elsket med tidligere Sun/Jin-episoder, og spesielt fra de første sesongene er den eksotiske følelsen vi får. Lost er kjent for sin cinematiske stil og ved å la oss reise til en annet kontinent, til en annen kultur og til et annet språk for oss til å få assosiasjoner til fremmedspråklige filmer. Jeg så denne episoden hos enn venn av meg, fordi jeg var to netter hos han i påskeferien. På natta, etter denne episoden så vi en japansk film kalt «Mekage» (Briller). En kunstnerisk film som egentlig var helt grei, men som handlet om en kvinne som reiste til et hotell i Japan for å få en ferie. Der ble vi kjent med en ny kultur og en annen måte å leve på. Jeg liker når Sun/Jin-episoder får fram disse følelsene, og det har de greid i hver eneste centric, bortsett fra «This Place is Death», som mangler veldig mye Sun/Jin-magi, men blir reddet av en fantastisk historie på øya gjennom torturerende timeflashes. Når vi kommer tilbake til hotellrommet, på morgenen, er det det samme shotet fra «The Glass Ballerina». Sun som ligger på sengen og nærbildet av fjeset hennes før vi ser at Jae Lee bøyer seg over henne. Her gjentar de det samme shotet, bare det er ikke mannen i senga som vender seg mot Sun, men Sun som vender seg mot Jin, som er fremdeles frustrert over å ha mistet pengene. Hver eneste FS-episode venter jeg på et mirror-shot. Her kom det i det Sun skulle åpne døren for den ukjente gjesten. Dette speilbildet var flott, og Sun hadde et merkelig blikk i det hun så seg selv i speilet. Det som er litt interessant er at hun så seg selv i speilet mens hun var bevisstløs akkurat på dette tidspunktet på øya. Vi vet jo at hun slo hodet sitt i et tre i denne episoden. Den ukjente gjesten var gode gamle Keamy. Jeg trodde ikke vi kom til å se så mye av han etter hans død i «Sundown», men her var han med en god del. «I feel like I'm in a damn Godzilla movie» Hahaha. Dette er kanskje Keamys beste replikk. Den lo jeg virkelig godt av. Selv om filmen er japansk, tror jeg ikke det har noe å si for Keamy. For han så er japansk, koreansk, kinesisk samme greie. Hadde han vært norsk og 15 år gammel hadde han sikkert kalt koreanere for «japser» og så videre. Det passer med hva han sier til Omar senere om å hente «araberen». Keamy bryr seg ikke. Han er ikke en følende person, det passer ikke han. Hvis vi snakker personlighetstyper er han en perfekt ESTP. "Enthusiastic and excitable, ESTPs are "doers" who live in the world of action. Blunt, straight-forward risk-takers, they are willing to plunge right into things and get their hands dirty. They live in the here-and-now, and place little importance on introspection or theory. The look at the facts of a situation, quickly decide what should be done, execute the action, and move on to the next thing." - The Personality Page (Jeg kommer helt sikkert til å lage en diskusjonstråd om alle karaktene i Lost, og deres personlighetstyper. Lost er en serie der alle 16 personlighetstyper er representert) Det jeg også ventet på var en tilbakekomst av en karakter vi ikke har sett på en stund. Gjennom tidligere Flash-sideways har vi fått Cindy, Arzt, Charlie, Boone, Edward Mars, Helen, Lynn Karnoff, Randy, Margo Shephard, Omar, Keamy, Alex, Liam og flere. Hvem kom tilbake i denne episoden? Vel, det var vår gode gamle russer, Mikhail, som vi ikke har sett siden «Through the Looking Glass». Denne gangen har han fremdeles det ene øyet på plass. Elsket at de brukte noe av det gamle Mikhail-musikken fra sesong 3 i den scenen i hotellrommet. Tre badass-karakterer sitter rundt i samme hotellrom. Keamy, Omar og Mikhail, og spesielt Keamy og Mikhail som dominerte hver sesong som den ultimate skurken. Nice! Vi fikk navnet på Mr. Paik. Vi har aldri fått fornavnet hans før nå. Woo-Jung Paik. En annen ting som jeg også savnet, som kom her er at vi sjeldent har fått vite om kontaktene til Mr. Paik. Vi har bare fått vite at han har mange kontakter med Hanso Foundation og andre store selskaper og muligens har han kontakter innen mafia, men vi har aldri gått inn på dette. Hvor perfekt er det ikke at Martin Keamy, en riktig badass karakter, er en av Paiks kontakter. Jin blir plassert i matlageret og dunker hodet i døra. Han får et sår over det ene øyet og tar jeg ikke feil så har han fått et veldig likt sår på samme sted på øya også? Keamy, så herlig som han er med det sleske smilet, sier at de 25.000 dollarene han mistet var pengene han skulle få for å drepe Jin. Dette setter alt i perspektiv. Nok en gang, det får meg til å tenke på den originale tidslinjen der Sun sier at hennes far er en av de to menneskene som forårsaket hans død. Her mente hun Ben og Paik, selv om det var Keamy som døde og forårsaket eksplosjonen på Kahana. Så det stemmer fint med flash-sideways. Paik og Keamy var de to mennene som kom til å drepe Jin i denne tidslinjen. Paik gav pengene og blokkerte kontoen til Sun, Keamy skulle skyte Jin. Men ting course-correcter, og selv om sjansen virket stor for at Jin kom til å dø, siden han hadde med seg de 25.000 til Los Angeles, tok vaktene pengene. Dette skulle ikke skje i Paiks øyne. Jin kom seg unna døden i denne tidslinjen og han overlevde eksplosjonen. En annen badass karakter kommer inn i FS-historien. Det er Sayid, og merkelig nok bryr han fint lite om Jin. Hmmm. Hvorfor hjelper han ikke en mann som er fastbundet av folk som prøvde å drepe Sayid tidligere? Uansett, han gir han en bitteliten kniv og gir han muligheten til å fri seg selv slik Boone måtte gjøre i «Hearts and Minds». Sayid stikker og Jin er på egenhånd. Mikhail drar Sun med til restauranten. Keamy er i live, for som vi vet, det er ikke så lett å drepe han. Selv om Richard skjøt han på øya, så overlevde han skuddene. Minner meg også om tracket på sesong 4-soundtracket kalt «Can't kill Keamy». Jin havner i en slåsskamp med Mikhail, akkurat som på øya. Favorittøyeblikket mitt fra FS-historien var definitivt da Mikhail fikk kula gjennom øyet. Fantastisk. FS-historien og øy-historien glir fint sammen. Deretter viser det seg at Sun er skutt og ikke nok med det. Hun er gravid. Hvem sitt barn er det? Jin er jo infertil. Eller, er han kanskje ikke det i denne tidslinjen. Camp Jack (Litt nostalgisk å skrive «Camp Jack» som overskrift) Veldig fint å se hagen til Sun igjen. Den har preget mange Sun/Jin-episoder. Jack kommer til hagen og nevner at det føles som 100 år siden sist han kom dit, samme kommentar han gav om cockpiten i «The Beginning of the End». To menn kommer til hagen hennes i denne episoden. Det er først Jack, akkurat som han kom til henne i «D.O.C.» og spurte om graviditeten. Denne gangen vil hun ikke ha noe mer med han å gjøre. Hun bryr seg ikke om å være kandidat. Denne samtalen veksler også på musikken. Mens Jack snakker har vi Jacobs tema som klinger i bakgrunnen, men når Sun snakker hører vi «The Last to Know», den praktfulle Sun/Jin-musikken. Den andre mannen som kommer til hagen hennes er motpolen til Jack. Det er Locke. Han kommer med samme replikk som den originale John Locke kom med i «...And Found». Sun er irritert og ødelegger hagen hennes. Her er det hagen som er irritert på Sun? Hun skjærer seg, men likevel, samme replikk kommer. «Bad day?». Begge gangene sier han noe som hun vil høre. Først sier han at han sluttet å bli frustrert ved å slutte å lete, men her sier han at han har funnet noe. I sesong 2 mistet hun ringen i denne episoden, en ring som symboliserte at hun var sammen med Jin og det var etter denne samtalen at hun fant ringen. Betyr det at hun snart vil endelig finne Jin? Det håper jeg på. Locke har funnet Jin og sier at hvis hun blir med han, så blir de sammen. Jeg var nesten litt overrasket over at hun ikke ble med Flocke. Hun løper fra han og Flocke løper etter. Han trenger henne, fordi hun kan være kandidat 42. Han trenger både Jin og Sun, fordi han vet ikke hvem som er kandidaten. Kanskje det viser seg at kandidat 42 er både Jin og Sun. Jins ekteskapsløfte er at de aldri skal være separerte, og uansett hvor ille ting har blitt, har de alltid endt opp sammen. Jacob tok på dem begge samtidig og sa at kjærligheten deres er en spesiell sak. Den må de ikke ta for gitt. Sun slår hodet sitt og starter å snakke koreansk. Det har jeg savnet, Sun snakke koreansk til resten av gruppen. Det tar oss tilbake til sesong 1. Jeg var litt usikker på dette med at Sun snakker koreansk var noe vi kjøpte, men i god gammeldags Jack-stil forteller han en medisinsk forklaring og det redder det. Jeg kjøpte det, takket være Jack, fordi noen ganger trenger vi den medisinske og realistiske forklaringen, fra f.eks. Jack og da kjøper vi det. Jeg har ikke noe i mot et frossent eselhjul som flytter øya i tid og rom, et røykmonster som tar kroppen til en død person, kompassparadokser eller sprenging av hydrogenbomber som skaper nye tidslinjer, men det er noen småting som er fint å ha en realistisk forklaring til. Noe som jeg ikke kan ta credit for, for jeg tenkte absolutt ikke på det, men på nettet diskuterer folk at Sun som snakker koreansk har noe med FS-tidslinjen å gjøre. Hvis det er tilfelle er jo det helt herlig. At jeg ikke tenkte på det. En genial touch av forfatterne på dette. Uansett, Richard kommer tilbake, og det er noe det jeg elsker med serien. Etter en fantastisk centric, er den karakteren noe annet for oss. Det er en følelse jeg har savnet. Jeg husker hvor annerledes Hugo var for oss i «Deus Ex Machina» da han gikk forbi Sawyer og sa at det så ut som noen «steam-rolled Harry Potter». Hurley var annerledes for oss, fordi vi så nettopp «Numbers» uka før, en flott episode som forandret vårt syn på Hurley som var intet mer enn «comic relief» for serien. Eller når Ben returnerer til Pascal Flats-campen i «Greatest Hits» og gir pistolen tilbake til Alex, han var en annen karakter for oss fordi episoden før var «The Man behind the Curtain». Det samme skjedde her. Richard kommer tilbake og vi ser kransen rundt halsen hans. Ååh, minner til forrige episode som var en gudegave. Richard er en annen person for oss. Jeg håper de minner oss på denne episoden flere ganger, ved f.eks. gi oss Ricardos musikktema flere ganger i denne sesongen. Mon tro om Richard dør i denne sesongen og hans siste syn er at han er endelig sammen med Isabella. Uansett, tilbake fra «Ab Aeterno»-nostalgi, Richard spør Ben om hvor MIB ville at de skulle møtes. Musikken i bakgrunnen er fra «Greatest Hits», og type «nå er vi i gang med noe stort som har noe med sprenging å gjøre»-type musikk. Ja, Richards plan er at de skal sprenge Ajira-flyet. Skjønner fremdeles ikke hvordan noen i det hele tatt skal kunne bruke det flyet fremdeles. Frontruta, som andre her har sagt før meg, er ødelagt. Uansett, det hadde vært kult om de endelig hadde brukt ALL dynamitt som lå i The Black Rock. The Black Rock-dynamitten har en lang historie, og dukker ofte opp i sesongfinaler, det hadde vært passende for historien. Sun kjefter på Richard og Hurley avslutter scenen med en god replikk. På stranda får vi en veldig god og gammeldags scene. Mye av grunnen var musikken, som de har brukt veldig sjeldent i det siste. Det er det som man kan kalle for «Lost-temaet». Det høres VELDIG mye i sesong 1. De enkle strykertonene. Det er det musikktemaet som heter «Credit where credit is due». Selvsagt, vi har hørt det i sesong 4 og 5, men det er bare dramatiske versjoner, eller endrede versjoner blandet med andre sine temaer. Vi har sjeldent hørt det rene originale temaet som vi hørte i sesong 1. Nettopp dèt temaet hører vi i den siste scenen på stranda. Det gode gamle sesong 1-temaet. Ikke alle tomatene i hagen var døde, en overlevde. Sun skriver på en notisblokk, slik Locke gjorde i «Further Instructions» da han var stum (også alternativ tidslinje-overgang?), og hun skriver at hun stoler på Jack. Fin liten scene det her. MIBs gruppe Etter litt nightvision-syn, som vi ikke har hatt på Lost før, går vi rett over til en Jin og MIB -scene. Nok en gang, vi prater om candidates, noe som kanskje er årets største samtaleemne for Lost-karakterene våres. Både Flocke og Jin er usikre på om Kwon betyr Jin eller Sun, men Flocke sier at alle seks må reise sammen for å komme seg vekk fra øya. Dette minner litt om hvordan alle i Oceanic Six måtte tilbake til øya. Interessant at han trenger alle kandidatene av øya. Etter at campen blir angrepet av dartpiler slik The Others har gjort tidligere, kommer Zoe og Seamus fram. Jeg håper vi er ment til å hate Zoe, for hun virker irriterende. Det samme gjelder kompisen hennes, Seamus. Jeg håper de er et eksempel på «karakterer vi hater som dør i finalen». Det har vi hatt mange av. Det er nok en grunn til at de tok med forskere til øya. Lukter jeg noe tidsreise/manipulering av magnetfelt som en plan her? Det at de tok med Desmond er også interessant, siden tid og rom gjelder ikke han. Charles Widmore vet om det Desmond har gjort med tid og rom? Ah! Room 23! Flott flott gjensyn. Ikke nok med at de får tilbake gamle kjente karakterer, men også besøker gamle steder er fint. Jeg kjente ikke stedet helt til å begynne med, men da jeg så høyttalerne skjønte jeg det. Dette rommet var nesten mer creepy med lysene slått på og uten hjernevask-videoen. Den tilfeldige plasseringen av høytalere, den skitne looken på rommet, den stille kameraføringen gav en uggen følelse. Jin slo på filmen og vi fikk se et glimt av den kule videoen fra sesong 3. Zoe kommer inn og viser et DHARMA-kart. Det er alltid fint å se kart over øya, men jeg regner med at disse er forstørrede bilder av øya. Øya ser jo ikke sånn ut, men regner med at dette er en del av et større kart. Uansett, det var fint å i det hele tatt nevne DHARMA igjen. Helt nydelig øyeblikk da Jin så bildene av Ji Yeon. Et av de beste øyeblikkene denne episoden. Skal vi dømme bildene har Sun fremdeles Bpo Bpo, hunden som hun fikk fra Jin (som igjen fikk den fra Byung Han fra «...In Translation»). Det som var dumt med sesong 5 var at det virket som Jin og Sun glemte Ji Yeon. Og jeg trodde at dette kom til å skje i sesong 6. At sesong 6 kom de to til å gjenforenes og Ji Yeon var noe vi glemte. Heldigvis var dette ikke tilfellet. Denne nydelige scenen, med Jins reaksjon på bildene, hjalp virkelig. Widmore sier nå at Jin skal se pakken, som ikke er en hva, men en hvem. Det ble nå nesten åpenbart hvem det kom til å være. Widmore stod utenfor sykehuset, der Desmond var, sist gang vi så han. Ting pekte på at Desmond kom til å bli avsløringen. -- Jeg synes virkelig synd på Sayid. Han er helt fortapt. «I don't feel anything». Jeg trodde at Claire og Sayid led av det samme, men Claire har mange følelser. Hun kan være rasende og hun kan være lei seg. Hun er egentlig overfølsom. Er begge det samme da? Jeg tror kanskje det har noe med at Sayid ble «healet» i vannet i tempelet. Det de gjorde på Claire var bare å eksaminere henne, selv om de brente henne og stakk nåler i henne, fikk hun ikke den samme behandlingen som Sayid. En annen ting jeg ikke kan ta credit for er noe som ble sagt på SpoilerTV om at hun har fremdeles følelser, fordi hun tar medisinen som Charlie gav henne i «Three Minutes». Dere husker Rx-medisinen fra The Swan som Desmond tok. Hvis DHARMA genuint visste om sykdommen så hadde dette vært et kult frampek på at Claire faktisk beholdt medisinen, og etter at hun oppdaget at ting begynte å gå galt med henne, at hun begynte å bli syk, så dro hun tilbake til campen og tok medisinen. Hun injiserte seg selv med medisinen, for å ikke la sykdommen spre seg, men å holde den under sjakk. Det vil si at hun heller ikke er fortapt og vi kan kanskje forestille oss en lykkelig framtid med henne og Aaron. Hun gikk sikkert tilbake til campen for å hente medisinen etter at hun var i tempelet, siden alle Others bortsett fra Juliet var immune for tidsreising. Claire var også immun for tidsreising, og var tre år alene på øya. Noe av det største vi fikk vite i denne episoden var at MIB ikke kan krysse vann. Det overrasket meg. Jeg forestilte meg at han kunne krysse vann, men ikke komme seg ut av øyas radius. Da må tenke tilbake på ulike hendelser. Jeg har alltid vært en fan av at Christian Shephard er MIB. Det rimer så bra. Christian leder Jack til ulike ting, fordi han trenger Jack. MIB vil ha alle kandidatene på sin side. Han leder også den viktigste kandidaten av øya, fordi han trenger John Lockes døde kropp som han kan misbruke som sitt «loophole». Han ber Locke om å flytte øya, så han kan komme seg av øya. På fastlandet er han ikke beskyttet. Han sier også at han må komme seg til Eloise Hawking, som kan hjelpe han. Eloise Hawking vet hvordan man kommer seg til øya, for MIB trenger å få kroppen hans returnert og ikke begravd i USA. Da Michael så Libby i New York og på båten, det var ikke MIB. Da Jack så Christian to ganger på hospitalet, det var ikke MIB. Da Michael så Christian ved bomben på Kahana, det var ikke MIB. Om ikke MIB kan prosjektere seg til alle steder på verden. Selv om han er på øya, så kan han vise seg for andre. Så har vi hendelsen i forrige sesong. I «Namaste»: Frank og Sun hører monsteret i The Barracks. Deretter møter vi Christian Shephard. Han forsvinner. Så våkner MIB til live i Lockes kropp på Hydra Island. Alt dette skjer på den samme kvelden. Her er hvordan jeg tror det utspilte seg: Det er nok ikke en tilfeldighet at vi hørte monsterlyder rett før vi så Christian. Monsteret var nok Christian i denne scenen. Han la merke til at Frank og Sun er på øya. Det betyr at Locke har kommet, tenkte han sikkert. Han gav dem svarene med en gang, bildet fra 1977. Deretter dro han og fant en båt. Han tok ikke båten til Sun og Frank, fordi den sto der i «Dead is dead». Da Flocke og Ben seiler i land, er båten til Sun og Frank der fremdeles. Han, i form av Christian, fant nok en liten outrigger i stranda/ved vannet og seilet til Hydra Island, på leting etter Lockes kropp. Hadde det ikke vært kult om vi hadde et MIB/Christian-flashback av dette. Uansett, han ankommer Hydra Island og blir til John Locke. Etter dette kommer han og Ben tilbake til The Barracks og med et smil sier Flocke at «det ser ikke ut som de er de første her». Det er fordi han VET det. Han var jo her og pratet med Sun og Frank. Så har du Ajira-passasjerene. Nå er jeg usikker på hvordan de døde. Jeg er fremdeles fast på at det var MIB, men det må vel ha skjedd etter at Ilana og Bram seilte vekk fra den øya, som var i finalen. OCKi nevnte at han kunne ha drept passasjerene mens han hadde, som Sun sa, «something to do» i episoden «Dead is dead». Flocke forsvinner og kommer tilbake etter at Ben tilkaller han. Det høres som et fint tidsrom for Flocke å drepe resten av Ajira-passasjerene, men det rimer ikke med at Frank dro tilbake til Hydra-øya og Jed, en av passasjerene, sier at Ilana og tre folk har funnet våpen og tatt over kontrollen. Jed burde ha vært død, vel? Det hadde vært kult om det hadde vært rett etter at han slo ned Richard i «LA X». Dagen før nevnte han at han måtte «ta seg av resten av passasjerene fra Ajira». Uansett, tilbake til denne sesongen. For dere husker i «What Kate does», episoden som kom rett etter premieren, så hadde vi en liten blooper om at de to outriggerne som hadde blitt parkert ved kaia ved The Barracks ikke var der. Tenk om det ikke var en blooper, men noe gjennomtenkt. Etter at MIB slo ned Richard bundet han Richard fast i et tre og dro til The Barracks. Han tok den ene outriggeren og dro til Hydra Island. Han dreper alle der og så drar han tilbake i samme outrigger. Han kommer til The Barracks-kaia og synker begge båtene, for han vil minske sjansen for at noen av de i tempelet tenker på å dra tilbake til Hydra Island. Deretter legger han merke til Sawyer som kommer hjem til huset hans. MIB ser at Kate også er der, så han stikker og når Kate har dratt, returnerer han til The Barracks og ser om Sawyer er alene. (Det er nå vi er i «The Substitute» og monsteret har en fin scene der han kjører gjennom øya i monsterform). Det er nå han kan slå til, når Sawyer er alene og full. Han drar tilbake til Richard og får informasjon av han. «Time to talk» sier Flocke. Richard forteller han helt sikkert om hulen i klippen, og hvordan man kommer seg dit. Kan ikke tenke meg noe annet. Nå starter Flocke med rekrutteringen hans og voila, der har du hvordan Flocke drepte Ajira-passasjerene, uten at noen la merke til det. MIB greier uansett ikke å få tilbake Jin fra Widmore. Widmore har allerede satt opp en sonic fence på Hydra Island. Brilliant scene mellom disse to mektige karene her altså. Er nå usikker på hvilken side Widmore spiller på, men det lærer vi nok. Det trenger jeg ikke å grave mye i. Hvis det viser seg at Widmore og Ben er begge på samme side, betyr det ikke at de er kompiser igjen. Widmore har fremdeles et stort ønske om å utslette Ben for godt. Deres store rivaleri er fremdeles i spillet. Flocke forteller om en vis mann, og jeg trodde han kom til å sitere Cuatro-reklamen om Lost sesong 6, men han forteller faktisk om Widmore, som sa til John Locke at en krig er i gang. Desmond er tilbake i spillet. Bare få tilbake Walt nå og jeg er mer enn fornøyd. Sayid svømmer til Hydra Island og ser noe som likner en beruset Desmond i samme skjorte han hadde på i Filippinnene. Det var veldig kult å se Desmond igjen og flott at han er tilbake i den endelige historien igjen. Jeg var redd han ikke kom til å være viktig igjen. Han fikk tross alt en lykkelig slutt med Penelope. Uansett, veldig spennende å se videre. Neste episode vet jeg ikke hvem det er centric, så jeg gleder meg til å se. Ble ikke like langt som forrige uke, men «Ab Aeterno» vil jeg fremdeles si er Losts beste. «The Package» var en fin episode, og den, som mange andre FS-episoder, tror jeg kommer til å sette mer pris på når vi lærer virkelig hva Flash-sideways har å si i det store bildet. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Duuude, helt vilt at du tar deg tid til å skrive alt der. Skal sette meg ned å kose meg med det nå snart. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 (endret) The Package Mitt recap om episoden Tidligere har Sun og Jin hatt gode episoder. Sun`s første episode "House of Rising Sun" var faktisk gangske god. Den inneholdt en del drama, noe spenning og mytologi. Det var den episoden vi først oppdaget "Adam & Eve". Tilfeldigvis så oppdaget vi noe større i denne episoden, denne gangen var det noe veldig kjent(Desmond). I "...In Translation" som var en Jin-episode og den andre episoden med enten Sun eller Jin som sentrerte karakterer var det også en scene med at Jin ber Sun om å kneppe igjen blusen. I denne episoden i flashforwardet, skjer det noe helt annet. Resten av episodene til dem har også en del likheter. Som at i "...And Found" så er Jin på vei til Sun men må ta en "deatour" på grunn av Michael vil finne Walt, her i denne episoden forsetter letingen etter Sun for Jin. I "D.O.C." overbemannet Mikhail da han prøvde å stjele satelitt-telefonen til Noami, i "The Package"ender Jin opp med å bli nesten slått ut av Mikhail i flashforwardet men ender opp med å drepe Mikhail og skjer det at Sun blir livstruende skadd. I "D.O.C." var Noami tilfeldigvis livstruende skadet(litt likt Sun i denne episoden) på grunn av en grein gikk igjennom den ene lungen hennes, som på grunn av øya var en skade som fort ble helbredet. "Ji Yeon" hadde første gang vi så Ji Yeon, dattern til Sun og Jin og i tilegg den episoden Keamy begynte å vise seg å være en badguy. Og i "This Place is Death" var det første gang Desmond hadde møtt andre overelevende på lenge etter å ha blitt reddet av Penny. Noen likheter med tidligere Sun og Jin-episoder i denne episoden. Det kan være meg, men denne episoden hadde veldig mye likheter med ting fra tidligere sesonger. Leser at amerikanerne irriterer seg så mektig over denne V-logoen som er på ABC fordi V returnerte denne uka, en venn av meg som er i statene sa dette var det han hata med episoden. Er det noe som er irriterende så er det sånne ting, men TVNorge har mildt sagt hatt noe enda værre. Da jeg så en episoder i reprise på TVNorge og de sendte sesong 2 av Lost så kom en av karakterne til Kristian Valen plutselig opp på skjermen. I tillegg kutta de lyden på Lost og spilte av stemmen til Valen istede. Skjønner godt at amerikanerne blir irritert av den logoen, det er veldig forstyrrende å se en serie som Lost på den måten. Til og med flere talkshow verter som David Letterman og Stephen Colbert spøkte med dette. Kanskje ikke de karakterne jeg ville ha fulgt opp etter en Richard-episode. Et helt vanlig flashback av Lapidus, Miles eller Ilana. Eller et flash-sideway om Claire eller Locke igjen kunne vært bedre. Camp Locko og Hydra I starten av episoden med disse natt-brillene Widmore sine folk brukte så var tre ting som fikk meg litt til å tenke om tidligere sesonger. Flocke med stokk(Eko), liksom-kakaoen til Sawyer og Kate(Charlie og Claire), å Jin med skadet bein(Locke). Det virket litt dårlig jobbet av Flocke med måten han har latt dem satt camp midt i junglen hvor de er "åpent mål" fra alle sider når Sayid, Sawyer og muligens Jin som er veldig viktige for han å ha. Paintball-gevær til å skyte bedøvelser var litt nytt for min del. At både Claire og Kate har vært kandidater er ikke noe jeg liker. Greit med Ben og Miles. Hadde vært bedre om disse aldri fikk vite at de var kandidater enn å være det. Heller lagt til Frank istede, så kunne de kommentarene til Bram og Ilana i sesongfinalen til sesong 5 vært noe mer enn bare tenking fra dems side. Det er også nevnbart hvor mye av de kandidatene som forsatt er på lista har hjulpet andre i serien, vi så i denne episoden Sawyer prøve å holde Jin i sjakk og Jack fikk Sun til å godta å følge Richard. Ganske sikker at MiB har tenkt litt feil på hvor viktig Kate kan være, men hun har tidligere sagt at hun alltid er med Jack så jeg tror hun lett kan bytte side hvis hun får en sjanse eller begynner å tenke seg litt over det. Jeg liker Sayid denne sesongen, han er garntert "fortapt" og dette gjør han viktig for MiB som har såpass stor kontroll over han virker det som. Lurer litt på hva Sayid skal gjøre på Hydra-øya. Igjen får vi litt nostalgi med Room 23, som vi ikke har sett siden sesong 3. Det var utenfor Aldo sto utenfor som vakt og ble slått ut av Kate og Sawyer. Det var også her Walt var innlåst litt og Karl som Kate og Sawyer reddet ut derfra mens han så linjer som "God loves Jacob". Og Zoe kommer inn og spør om elektromagnetismen på øya. Ben forklarte til John at Widmore ville ha kontroll over øya for utnytte dens unike egenskaper, som forklarer litt hvorfor han var så intrisert i disse "lommene". Det fremstiller ikke Widmore i bra lys hvis han er der for dette. Men kan det brukes som et våpen mot MiB, eller bruker Widmore det bare for sin egen del? Det blir spenndene å se hvor alle disse "lommene" er, vi vet allerede at The Swan og Orchid er over en. Litt fin scene med at Jin får sett Ji Yeon og Sun på kameraet, fordi Jin har vært gangske lenge borte fra Sun. Neste gang burde Widmore lære litt om digital kameraer, tenker på måten hvordan fotoapparatet var på når Widmore ba Jin skru det på. Jeg liker hvordan Widmore og MiB blir satt opp til å krige mot hverandre. Han kjører kanskje samme opplegg som i sesong 4 med å sende inn forskere igjen, men denne gangen ikke noen voldelige leiesoldater som Keamy. Skulle også trodd at Widmore viste mer om MiB enn han svarte, gangske mulig det er en løgn. Dette var vel noe av informasjonen han hadde igjen etter å ha vært leder for The Others. Også igjen virker det som at MiB har minnet til John tydelig i seg, med og sitere det Widmore sa til John om at en krig kommer. Det er som flere også sier at denne episoden ga ikke MiB så veldig godt lys også. Etter å ha gitt Claire et svar om at hun kan gjøre hva hun vil med Kate etter de resterende kandidatene er vervet så kan Claire fjerne henne av dage. Lenger er han ikke til å stole på i noen grad vil jeg nesten si. At Widmore også lenger ikke virker som at han har noen slemme planer med øya eller de overlevende, hvertfall forløpig. Å at han er klar for gå til krig mot Flocke fremstår ikke Flocke i akkurat godt lys. Team Richardus og Sun Liker at de startet med Frank og Miles sitt kortspill, var nesten som mimring av sesong 2 med disse scenene Jack hadde med Sawyer, Kate og Hurley hadde med kortspill. Moralen virket gangske lav og, spesielt noe Ben konstaterer på en god måte innenfor det han vet. Siden han kan ikke vite at Hurley har overtalt Richard. I tillegg har de fleste fikset nye klær. Ben har ikke lenger den stripete gode gamle skjorta si med blodet til Jacob på. Ilana ikke lenger den vesten og røde singlen. Sun også. "Unless Alpert's covered in bacon grease, I'm not sure Hurley can track anything". Garantert årets beste kommentar av Miles, tenker med engang på "Some Like It Hoth" hvor vi hadde disse morsomme scenene mellom Hurley og Miles. I tilegg kommer den alminnelige kommentaren til Frank at han ikke liker å høre snakk om beacon. Vi får også se hagen til Sun igjen, som igjen er litt nostalgisk denne sesongen. I tilegg har Jack en samtale med Sun som i "gamle dager". Sun fremstår som veldig kjip i denne scenen og den før og vil ikke høre på Jack tiltross for at han forklarer hvor viktig de er, på grunn av de ikke finner Jin. Det var veldig mye deling av informasjon mellom karakterne i denne episoden, noe som Lost har veldig mye før lagt til såkalt "off-screen"-handling som jeg kaller det, hvor karakterne forklarer ting mellom hverandre utenfor episodene. Som er nesten naturlig at de må ha da de ikke kan forklare hver bidige ting mens episodene går. Var det at Sun kuttet seg en tilfeldighet? Flocke kommer med nok et tilbud i denne episoden, og nok engang er det noen som avslår tilbudet, begynner vel å vise seg mer og mer desperat etter hvert hvis dette forsetter nå. Åpenbart gjør jo Sun dette fordi hun vet "Locke" er ansvarlig for masakern på templet. Og løpingen til Flocke etter Sun virket som et desperat forsøk å skremme Sun til å bli med han. Ilana har begynt å vise seg fra sine mer menneskeligere sider siden Dr.Linus, smilet hennes var gangske fuzzy. Richard tilbake på beach campen var garantert det comebacket til karaktern, og gjøre han til en "major player" i krigen med MiB er enda bedre enn å la Jack og/eller Hurley være den største på deres side. Fokuset til Jack og Hurley burde kanskje ligge i kandidatet til å bli den nye Jacob uansett. Dette plottet rundt at Sun mistet evnen til å ikke snakke engelsk var unødvendig syntes jeg. De kunne heller starte ferden til Hydra-øya, siden det at folk mister muligheten til å snakke er ikke akkurat nytt på Lost til tross for det var litt anderledes nå at hun bare mista engelsken. Dette sleit den virkelige Locke med etter at "The Swan" ble ødelagt i "Further Instructions" i sesong 3. Kveldscenen med Jack og Sun på stranda var igjen litt likt denne nye Jack som kom fram i sesong 5 som er veldig opptatt av skjebnen, ulikt Jack før og akkurat som John Locke. Casanova og Keamy`s kompani Det var jo åpenbart at vi kom til å se Keamy og kanskje Omar igjen i form av et flash-sideway til Jin og Sun siden vi måttte jo få vite hvordan Jin endte opp i kjøla til resturangen Keamy var på i Sayid sitt flash-sideway. Åpenbart at pengene var til Keamy etter LA X og Sundown, og etter å ha lest på nettet om klokka Keamy(som var lik den Jin ga til Michael), så var det jo åpenbart at det var noe Jin skulle levere til Keamy. Likt hva Jin gjorde i den orginale tidslinjen, men hvem skulle få den da? Widmore? Vi vet jo at Mr.Paik faren til Sun og Widmore kjenner hverandre, men bare en klokke til en mann som Widmore skjønner jeg ikke helt. Var det en leiemorder i orginale tidslinjen og? At Jin og Sun ikke var gift i den alternative tidslinjen var noe som jeg aldri tenkte over, men ingen shocker. Mye er anderledes i alternative tidlinjen igjen, akkurat som sønnen til Jack som ikke engang eksisterer i orginale tidslinjen i livet til Jack hvertfall, greit å få vite hvem moren er. Igjen fremstår Keamy som veldig høffelig, noe som gjør den karaktern så bra når vi har sett hans andre sider. Kevin Durand(som spiller Keamy) klarer kjempegodt disse to utgavene av samme karaktern, som nevnt tidligere av meg. Og han er garantert den karaktern som minner meg mest om favorittkaraktern min på Alias, Julian Sark. Bare en litt tøffere utgave, men samme type "sjarm". Alias ble også lagd av JJ Abrams og var serien som var favoritten min før Lost og den serien som førte meg til Lost. Omar var også med naturligvis, tilfeldigvis hadde Anthony Azizi(Omar) en liten rolle i ukens episode av The Mentalist også som nok en skurk, ikke noe bombe. Igjen spiller Lost på kortet å bruke tidligere gjesteskuespillere fra serien med samme karakterne litt anderledes i alternative tidslinjen. Gjenstår å se en tidligere hovedkarakter igjen i flash-sideways snart. Merkelig nok så nevner Keamy også en fyr som heter Danny i da han skal komme fram til navnet til Mikhail. Dette er tilfeldigvis fornavnet til Pickett fra slutten av sesong 2 og starten av sesong 3 som var en av The Others. Mulig den som kommer til å gå etter Jin eller Sayid? Tviler på at det er Faraday, som er denne Danny hvis denne Danny noen gang blir vist i denne tidslinjen. Å se Mikhail igjen var kjempebra jobba av castingen å få han tilbake, etter å ha ikke vært på serien på rundt 3 år. Tilfeldigvis så er karaktern likere skuespillern enn man skulle tro. Andrew Divoff er ifølge Lostpedia kjent med at kan flere språk enn vanlig, 8 språk er litt. Endelig dreper en av de overlevende Mikhail, bortsett fra Locke. I orginale tidslinjen så kaster Locke han først inn i dette gjerdet rundt Othersville som drepte han, men mulig Mikhail kunne stanset seg. Så senere blir han skutt av en harpun av Desmond, denne går visst ikke igjennom. Så dør han av granaten som han utløser selv, og gjør at Charlie ofrer seg. Det blir spenndene å se om det at Sun ble skutt har noe og si. Kan hun være første til å dø i alternative tidslinjen, og har dette noe effekt over i nåtiden/orginale tidslinjen? Kanskje en av de store spørsmålene jeg har rundt flash-sidewayene er dette, om hva som skjer i den tidslinjen kan ha noe effekt over den orginale tidlinjen. Eller om Sun bare mister barnet eller bare dør og kan ha null effekt over i orginale tidslinjen. Kunne lett tenke meg at det er noe "The Constant"-opplegg rundt det, vi trenger noe "crazy sci-fi" på serien igjen nå, fordi nå har mye av skuespillet vært altfor mye på topp som er en bra ting ja. Men skulle likt å se sci-fi biten litt mer denne sesongen, og vil nok komme. At Sun ble skutt kan også skape nye måter å gjøre at karakterne krysser veier i denne tidslinjen. Som at Miles og Sawyer kan bli etterforskerne på saken rundt mordet til disse, som kan lede dem Jin eller Sayid. Jack kan ende opp med å bli kirurgen/legen som redder Sun, eller den som ikke klarer å redde henne. Vi mangler fremdeles å se Jacob eller MiB i alternative tidslinjen. Jeg ønsker virkelig å se en eller begge disse i denne tidslinjen. Det kan være bra for teorien jeg kom med tidligere om at flash-sideway`s er en stor historie om en verden uten Jacob og MiB. Isåfall er verden med fri vilje, eller et liv hvor de overlevende ender opp sånn som de skulle ha gjort uten at Jacob har gjort noe for å endre veien i livet dems. The Package, Desmond David Hume og Konklusjon Yes, Desmondo er tilbake. Kanskje en twist mange så komme, men å si dette ikke var en cliffhanger blir bare feil. Fordi dette var en cliffhanger, og noe som kommer til å ha en betydning fremover. Desmond blir nå en viktig brikke fremover, men for hvem? Har både Widmore og MiB bruk for han, eller bare Widmore? Eventuelt Richard og hans gruppe nå. Forventer ikke noe ny "The Constant", men å ha tilbake Desmond i serien er noe jeg synes vi har manglet lenge, altfor lenge. Han er desidert en av de beste karakterne på serien, og kanskje en av de beste skuespillerne hvis han får nok mulighet til å vise det. Gangsk spent på hvor viktig rollen til Desmond nå blir i sluttspillet til Lost. Vi vet tidligere fra Faraday at han er unik, fordi "reglene ikke gjelder" han. Og hvis disse lommene kan være noe relatert til kreftene til MiB og Jacob mulig. Etter Desmond sitt opphold i "The Swan" er kanskje Desmond rett person for noe relatert til dette. Kanskje å vite fremtiden til Charlie ikke var det eneste han fikk når "The Swan" ble . Mulig han har flere evner han ikke har oppdaget, eller Widmore kan ha en måte på gjøre dette på. Også klarte i tilegg Desmond å få beskjeden Faraday hadde gitt til Desmond fra fortiden etter Desmond kom seg vekk fra øya med de andre. Desmond kommer vel også til å være gangske ivrig til å ta Widmorenå. Da Desmond neppe er på øya frivillig, og Penny er neppe med(skuespillern er jo opptatt med Flashforward så hun er neppe med i handlingen på øya). I tillegg sønnen hans Charlie, å bli rivd vekk ifra dem vil han ikke ta noe bra vil jeg tro. Var fornøyd nok med episoden, tiltross for at det kanskje var en av de svakeste episodene denne sesongen(men ikke på bunn). Sun sin del er vel det nærmeste en filler på lenge, men resten av episoden var bra nok. Cliffhangern var god nok, som sagt mange så det komme men ikke alle. Skuffende hva de har gjort med karaktern til Sheila Kelly(Zoe). En skuespiller som skulle vært noe annet enn å virke irriterende synes jeg. Kan kanskje bli en ny Nikki-karakter som vi ikke bryr oss om dør eller ikke. Alikevel var episoden mye bedre enn jeg trodde. Det ga oss en pekepinn om hva som kommer til å skje. Tillegg var returen av Desmond noe vi trenger, da karakterne har vært sentrert i flere av de mest likte episodene av serien. I helheten litt i nærheten av Recon, men litt bedre. Den ga også svar på hva som var i ubåten, noe jeg ikke forventet meg helt enda. Min poengoversikt over episodene denne sesongen: "LA X Part 1 & 2": 8.9/10 "What Kate Does": 6.8/10 "The Substitute": 9.3/10 "Lighthouse": 9.1/10 "Sundown": 9.5/10 "Dr. Linus": 9.8/10 "Recon": 7.0/10 "Ab Aeterno": 9.8/10 "The Package": 7.2/10 EDIT: Beklager med siste delen der, noe feil i kodene hos meg. Skal fikse det senere. Endret 4. april 2010 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Forresten, nå er det vel snart på tide at vi får se/høre mer om den lyshårede gutten som dukket opp i skogen ved Flocke og Sawyer/Ford? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har dere noen teorier om Walt? Kommer han tilbake? Har han ingen større betydning for Lost historien? Blir litt skuffet om de bare kutter han ut etter det som har skjedd han tidligere i serien... Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Har dere noen teorier om Walt? Kommer han tilbake? Har han ingen større betydning for Lost historien? Blir litt skuffet om de bare kutter han ut etter det som har skjedd han tidligere i serien... Jeg håper heller ikke de kutter han ut. En måte å få han tilbake er om vi hadde hatt flash-sideways med han og faren, som hadde vært ganske søtt. Selv om han ikke var 17-18 år i 2004, så kunne de ha forklart det med at Walt ble født mye tidligere i den andre tidslinjen. Men i den originale tidslinjen er jeg usikker på hva som skjer. Jeg håper ikke den siste samtalen han hadde med Jeremy Bentham i forrige sesong var et slags farvel. Jeg håper han er knyttet i det store bildet slik jeg også tror Aaron er knyttet til det store bildet (at Aaron kan være Jacob for eksempel). Walt er selvsagt ikke MIB, men uansett, Walt bør være med i serien igjen for å konkludere hans historie. Uansett om de ikke forklarer kreftene hans. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 men uansett, Walt bør være med i serien igjen for å konkludere hans historie My point axcactly. Det var for mye fokus på han tidligere i serien til at de bare kan ta han bort... Hvertfall hvis de har hatt en så stor plan som de snakker om at de har... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Da leste eg recapen din Choekas og oppdaget at du hadde nevnt Walt Lenke til kommentar
knoios Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg har innsett at jeg ikke kommer til å få svar på alle ubesvarte spørsmål jeg har men dette med Walt er noe jeg har gode forhåpninger om å få utdypet. I tillegg til at Ben og Co kidnappet han i sesongavslutningen av sesong 1 og han var "spesiell" har jeg hengt meg opp i en episode hvor Ben kommenterer noen døde fugler som ligger utenfor rommet der Walt sitter. Høres nesten ut som det var Walt som drepte fuglene på en eller annen måte. Eller husker jeg feil her? Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 det er vel en mobisode der dette blir sagt. Ben og Juliet står å diskuterer Walt, så noe må det være med gutten. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvem, og hvor mange, er det som har kontakt med begge (alle?) tidslinjene? Legger jo merke til at Jacob har det. Det var jo han som startet den linjen vi kjenner fra starten av. Widmore har også det - han viser Jin bilder av ungen hans på kameraet. Jeg begynte akkurat da å tenke på flere muligheter enn at kampen bare er mellom Jacob og MIB. Er det kanskje noen flere linker i mellom disse vi (jeg i alle fall) ikke tenker på.. Widmore sier jo at Jin og Sun ikke har noen framtid sammen i den andre tidslinjen. Synes det ser mørkt ut for Sun etter skytingen i restauranten.. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Må si at jeg ikke skjønte helt hva du mente der Ciryaher. Jacob som starter en tidslinje, og Widemore kjenner til hva som skjer i FSW, skjønner ikke helt dette. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Jeg har av en eller annen grunn fått for meg at det var Jacob som lagde linken mellom den tidslinjen der Oceanic815-flyet styrter på øya og resten av verden. Da han oppsøkte Ford, Austin, osv,. Hvis så ikke er tilfellet, når startet da denne tidslinjen? Har hørt noen mener den startet i det turbulensen kom, mens andre mener den var der fra tidenes morgen.. Tar tilbake det jeg sa om Widmore og de to linjene.. Må ha tenkt på noe feil der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå